Oooh deedeebowtie je temp echt balen Mamalap bah niks aan keelontsteking. Hoop dat het een beetje lukt op het werk. Succes!! Hier hele nacht in de weer geweest want zoonlief had koorts. Pfff vermoeiend zo'n nacht wakker. Gelukkig vandaag niet aant werk Lvtje ik zie dat jij vandaag naar de gyn gaat. Hoe laat heb je afspraak? Heel veel succes!
Ah nee, wat balen meid Dikke knuffel! Beterschap Mamalap. En voor jouw zoontje ook Stephanie. Fabie, had jij vandaag nu het telefonisch consult staan? Succes alvast en laat je niet afschepen hoor. Je zit nu lang genoeg in onzekerheid. Vandaag inderdaad eerste afspraak staan, wel spannend nu. We moeten vanmiddag pas, om 15 uur daar zijn.
LVtje: succes vanmiddag! Stephanie: ik zie dat jouw temp weer omhoog is! Deedee: niet leuk... Mamalap: beterschap! Hier nog ruim een week op het wachtbankje.
ik ga morgen maar een testje wagen. al een week vage symptomen en echt een goed gevoel. alleen sinds gister bruin bloed. en zo begint het meestal. ook rond deze tijd. pff.
Spannend tunisiana. Ook ik duim voor je! We hebben vandaag een erg prettig gesprek gehad. Fijne begripvolle arts. Eerst had ze mijn bloeduitslagen besproken. Mijn FSH hormoon zat op 7% wat prima was, het hoort tussen de 2-12 te zitten. Oestrogenen was ook helemaal normaal. Ze vroeg nog van alles over mijn medicatie gebruik (pijnstillers) en nog wat aanvullende dingen over mijn cyclus. Toen het zaadonderzoek. Wat een l*l een huisarts Hij heeft de uitslagen helemaal omgedraaid. Hij had beter gewoon niks kunnen zeggen, ipv zo half half. Wat blijkt, niet de kwaliteit is het grote probleem maar de hoeveelheid. (En dat terwijl ik het extra gevraagd had van, hoe was de hoeveelheid en zijn antwoord was prima ....) De beweeglijkheid bestaat uit 4 categorieën waarbij de eerste twee categorieën samen minimaal 40 moeten zijn. Het was nu 25+40, dus gewoon normaal dus. Het grote probleem is de hoeveelheid. Die was maar 4 miljoen wat er gemiddeld 20 moeten zijn. Ze maken dan een berekening aan de hand van hoeveelheid*beweeglijkheid*vorm en dat moet 30% zijn en dat was maar 9,3% Dus zaadonderzoek is nog steeds niet goed, maar dat komt dus door die hoeveelheid. Voor m'n gevoel wel een opluchting, ik denk dat je beter 4 miljoen zaadjes kunt hebben van een normale kwaliteit als 20 miljoen van een belabberde kwaliteit. Toen een echo. Baarmoeder en eierstokken zagen er normaal uit. Baarmoederslijmvlies was nu 6,8mm. Deze ronde iig een ei van m'n rechter eierstok, daar was 1 dominante follikel van bijna 12mm. Maar dat zag er dus allemaal prima uit. Ik krijg nu vrijdag nog een echo om te kijken hoe groot hij dan is, en zo gaan ze nu dus een cyclusanalyse doen. Na de eisprong dan nog bloedprikken op de progesteron waarde oid. Daarnaast kunnen ze nog een samenlevingstest doen om te kijken of ik geen vijandig slijm heb wat die zaadjes niet door laten zwemmen. En eventueel nog een onderzoek waarbij ze kijken of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn. (hsg?) Waarschijnlijk dit weekend ergens mijn eisprong, want ze gaf aan dat die ongeveer 2mm per dag groeit en hij is nu dan bijna 12mm. Al met al opgelucht over de manier waarop ze alles uitlegde, ons serieus namen en niet zomaar naar huis gestuurd hebben. Ook begripvol over mijn situatie qua medicatie etc dus erg fijn. En ook al is het zaadonderzoek nog steeds niet goed, dit klinkt een stuk beter als wat de huisarts zei.
Lvtje fijn dat jullie een goed gesprek hadden. Toch wel prettig wat duidelijkheid. En inderdaad aan die huisarts heb je dus niet veel Mooi dat verder met jouw cyclus en hormoonwaardes alles goed lijkt. Wel prettig dat ze je cyclus ook even in de gaten houden. Dan weet je in ieder geval zeker wanneer je eisprong is en of je een goede eisprong hebt. Mijn man had 3 miljoen zaadjes maar daar hebben ze verder niks over de bewegelijkheid gezegt. Moeten jullie over 3 maand ook opnieuw een zaadanalyse doen? of gaan ze gewoon op basis van afgelopen keer een behandelplan opstellen? Ben wel benieuwd of daar ook verschillen inzitten met ziekenhuizen
Nee idd. En snap ook wel dag een huisarts niet overal verstand van heeft, maar dan moet ie gewoon z'n mond houden en niet iets gaan verkondigen wat niet zo is. Normaal doen ze idd over 3 maanden nog een semenanalyse, maar gezien mijn situatie is de kans wel aanwezig dat ze eerder doorpakken gaf ze aan. Maar dat zal ook even afhangen van de komende echo's en onderzoeken. Dan ben je toch al snel 2 cycli verder als je alles gedaan hebt volgens het boekje wat ik meegekregen heb.
Jaaa klopt er gaat inderdaad zoveel tijd overheen. Wij moeten helaas in januari wel opnieuw semenalyse doen. Weer 3 maanden wachten. Nou toch fijn dat je zo snel geholpen wordt en alles duidelijk is. Nu maar snel op naar je eisprong
Lvtje fijn dat ze in ieder geval door willen pakken. Klinkt alsof je inderdaad een fijne 1e ervaring hebt gehad. Nu hopen dat er snel duidelijkheid komt over het vervolg. Hebben ze het al gehad over welke richting? Iui of ivf? Zoiets zal het wel worden?
Ben ook wel benieuwd naar jouw vervolgstap? Bij mij hebben ze niks gezegd maar aangezien onze situatie wel op jullie lijkt ben ik zeer benieuwd Fabje hoe is het met jouw telefonische consult gegaan?
Ja, erg prettige ervaring gehad. Ook gewoon een fijne begripvolle arts en dat doet natuurlijk al erg veel. Over welke mogelijkheden heeft ze het nog niet gehad, denk dat ze eerst wil kijken wat uit deze onderzoeken allemaal komt. Anders krijg je ook een hoop van, als dit zus en zo is dan kan dit, anders dat .... @stephanie: hebben ze bij jou dan tussendoor ook wel al die onderzoeken gedaan? Als je dan toch al 2 cycli bezig bent met de onderzoeken dan is het gelukkig al redelijk snel tot de herhaling van de semenanalyse. Hoop voor jullie ook snel een concreet behandelplan. Kan uiteindelijk ook zo zijn dat ze voordat ik helemaal doorgelicht ben het toch al bijna 3 maanden verder ben en ze toch nogmaals zo'n zaadonderzoek doen. Voor nu ben ik iig heel blij dat ze wel alvast meteen gaan onderzoeken en niet eerst naar huis sturen. Ze zei ook van, normaal doen er eerst nog eens zo'n semenanalyse maar we hebben nu net die uitslag al dus laten we maar meteen doorpakken en alle onderzoeken doen.
Eerste keer dat ik naar de gyn ging was in april. Toen al bliedgeprikt voor hormoonwaardes etc. Besloten om niet gelijk met clomid te starten want het was pas 10 maand na mijn bevalling en na 2 lange cyclus werden ze al korter. We wilden het zelf nog even tijd geven om de cyclus te laten herstellen. In september terug gegaan ivm late eisprong (gemiddeld dag 30) en korte lf waar ik door temperaturen was achter gekomen. Eind oktober alle uitslagen gekregen en ik ging er vanuit dat we toen mochten starten met behandeling maar helaas nog 3 maandjes wachten. Zomaar een paar maandjes verder Wel fijn dat ze bij jouw doorpakken. En inderdaad met alle onderzoeken ben je zo 1 a 2 maand verder.
LVtje: klinkt als een fijne eerste ervaring. Ook prettig dat ze nu je cyclus gaan volgen. Moet je eind deze week nog terug voor een echo om te kijken hoe groot je ei dan is? Of moet je zelf opletten wanneer jij denkt dat je eisprong is. Een week na de eisprong kan je idd bloed laten prikken voor je progesteron waarde. Moet je ook nog een test laten doen voor anti stoffen van chlamydia? Als je cyclusanalyse verder prima is, dan doen ze meestal een hsg om te kijken of je eileiders goed open zijn en er geen verklevingen of verstoppingen zitten. Een samenlevingstest doen ze niet in alle ziekenhuizen, maar dan weet je of het zaad in je kan overleven en of je geen vijandig slijm hebt. En mocht je niet zwanger zijn over twee maanden, dan kan je alsnog een zaadanalyse laten doen.
Hoe zit dat trouwens met verklevingen...is dat altijd goed te verhelpen? Heeft iemand van jullie ervaring met verklevingen? Ik hoor daar eigenlijk nooit iemand over....