de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    He meiden, het is alweer even geleden dat ik mijn gezicht heb laten zien maar had het echt zo ongelooflijk druk. Hier is in ieder geval lekker doorgekletst en zelfs een nieuwe zwangere erbij. Gefeliciteerd Stephanie! Hoe voel je je behalve natuurlijk onwijs blij :-D ?

Ook een behoorlijke drukte op het wachtbankje zie ik. Lvtje alles goed? Spanning voor de nieuwe NOD of valt het mee? en Mamalap, heel hard duimen inderdaad dat het er maar 1 is geweest!

Deedee, veel plezier ;)

Fabje en voor jou veel succes met je bloedtest! Wanneer verwacht je de uitslag?

Hier vandaag op dag 18 van mijn 1ste Clomid cyclus. De ovulatietesten lopen al wel wat op maar nog niet positief, helaas. Verder wel ongelooflijk veel last van steken in mijn onderbuik en liezen. Die in mijn liezen zijn soms zo erg dat ik haast niet weet hoe ik moet lopen/staan/zitten maar ja door die ovulatietest die nog niet positief is verwacht ik eerlijk gezegd nog geen eisprong.... Komende woensdag op cyclusdag 20 moet ik mijn bloed laten prikken voor de progesteron waarde maar lijkt me sterk dat ze daar iets in gaan vinden. Iemand enig idee of ze dan daarna nog een keer laten prikken of meteen doorgaan met een volgende ronde Clomid?

2. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Afspraken gyn:
    Mamalap: onbekend wachten op nieuwe cyclus.
    Goldfishie: in jan terug naar de gyn voor fm en iui 2
    Fabjee: 19-12 telefonisch consult uitslag bijnieren hopelijk.
    Sofija: 4-12 bloedprikken controle eisprong, 10-12 behandelplan
    LVtje: 2 januari vl uroloog
    Vinny: 12-01 belafspraak voor uitslagen

Verwachte nod:
    DeedeeBowtie 08-01
    Goldfishie: 17-01 of later
    LVtje: 29-12
    Tammie81: 01-01 of later
    mamalap 01-01
    tunisiana: ?
    Vinny: ?

Zwanger:
    miffy
    Stephanie

Heb deze ook maar gelijk geupdate

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dag meiden, mag ik met jullie meekletsen? Zal me even voorstellen met een korte update van mijn situatie...

Ik ben 34, mijn man is 37. Sinds deze zomer zitten we in de mmm. M'n bloed en zijn zaad zijn getest, alles was in orde. Ze zijn nu voor de 2e keer mijn cyclus aan het volgen. Vorige ronde 3x echo gehad, halverwege m'n cyclus. Maar er werd helemaal geen rijpende follikel gevonden:( alleen van die kralenkransen links en rechts, met eitjes van plm. 10mm. Ik moest me geen zorgen maken, dat zagen ze wel vaker.

Het begon wel een beetje op PCOS te lijken toen ik deze ronde bij de 1e twee echo's weer die kransen zagen. Maar toen bij de echo op cd17 was daar (hoera!) rechts ineens een eitje van 1.6cm. Dat eitje bleek vanmorgen op de echo 2.1cm te zijn.

Voor het eerst heb ik het gevoel te functioneren :D

Om de echo's te kunnen matchen met wat ik zelf in de gaten kan houden, heb ik nu weer LH-testjes gedaan en vanmorgen was die voor het eerst echt een beetje positief, hopelijk vanmiddag knaller. Ook ben ik sinds eergisteren gaan temperaturen. Temp is nu nog laag, als het eitje gaat springen hoop ik dat ik de tempstijging ook ga kunnen terugzien.

De vraag is namelijk of het eitje wel gaat springen, de dokter liet vallen dat we nu moeten uitsluiten of ik LUF(S) heb: het luteinized unruptured follicle syndrome (zie bijv wikipedia, onder het kopje Functional problem). (zegt het jullie wat?)

Ik vind het allemaal heel erg spannend. Ga ik dan in 2015 eindelijk mama worden??

4. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Hoi MLady, van mij kan je je aansluiten hoor! Uit je link is het mij niet helemaal duidelijk wat LUF nu inhoudt en moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook nog maar net in de MMM zit dus misschien dat 1 van de andere meiden iets meer weet?

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Oh sorry, zal toelichten wat ik er tot nu toe van begrepen heb :)

Van die hele webpagina is dit voor mij nu eigenlijk het enige boeiende:
    Volgens m'n dokter kunnen er 3 dingen gebeuren als een eicelblaasje op springen staat:
    1. het springt en het eitje komt vrij (joepie, daar ga ik voor!)
    2. het springt maar het eitje komt niet vrij (misschien barst de follikel dan niet ver genoeg open ofzo?)
    3. het springt nooit

In dat laatste geval zal het op een gegeven moment vanzelf wel afgebroken worden ofzo, maar ik begreep dat-ie de volgende ronde nog steeds zichtbaar kan zijn op de echo.

Ik zit nu al op het wachtbankje, maar nog met een ongesprongen eitje haha, bizar :)

6. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Ah ok, maar heel hard hopen en duimen voor een nummer 1 dan!!!

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dankje Tammie :D

Stomme vraag misschien, maar krijg je geen echo's als je met clomid begint? Om je eisprong in de gaten te houden?

8. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Welkom MLady. Ik heb helaas geen antwoord op je vragen aangezien ik iui in eigen cyclus heb zonder hormonen.
    Zet je jezelf ook even op de lijst? :)

9. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Mlady, ik krijg helaas geen echo's bij clomid 50. Op cyclusdag 21 moet ik bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong was. Dat zou deze cyclus dus donderdag zijn maar met 1ste kerstdag wordt dat hem niet en moet ik dag 20

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Welkom Mlady! Klets gezellig mee! :)

Hier bijna de rode dagen door! :)
    Kan eigenlijk niet wachten tot de vruchtbare dagen er zijn. Dan schiet het tenminste lekker op. Nog 2 dagen werken en dan kerstvakantie! :)
    Manlief gaat woensdag zijn potje inleveren. Hopelijk is de uitslag goed en dan kunnen we eind januari weer naar de gyn voor de fm en iui 2. Ik weet eigenlijk niet wat ze gaan beslissen als het weer niet goed is...

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Deedee: nog gelukt op dat berenvel? ;)

12. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Afspraken gyn:
    Fabjee: 19-12 telefonisch consult uitslag bijnieren hopelijk.
    MLady: 24-12 echo om te zien of het eitje is gesprongen

Verwachte nod:
    DeedeeBowtie 08-01
    mamalap 01-01
    MLady: 5-1 (als eitje woensdag weg is ;))

Zwanger:
    miffy
    Stephanie

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Volgens mij lopen Fabjee en Sofija een beetje achter :)

14. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nou da's dan goeie vraag nummer 1 bij je volgende gesprek met de arts :)

Heb je eigenlijk nou nog enig idee hoe het kan dat je temperatuur zo schommelde aan het eind van je vorige ronde? Tjee zeg ik dacht echt dat het raak was bij je :(

15. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    vandaag helaas niet. Ben er behoorlijk stuk van. Het ging zo goed. Oké een terugval is te verwachten maar waarom nou juist vandaag! :(
    Nou ja maar hopen dat gisteren goed genoeg is. *neemt weer plaats op wachtbankje*

16. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Sorry voor de late reactie erg druk vandaag uit ziekenhuis gelijk werken iedereen wil nog nieuwe bril haha

Maar was me dagje weer wel lief voor jullie medeleven
    Ik was half uur te vroeg dus eerst bel afspraak maken die wilde ze op 20-1 zetten want uitslag zou 4 weken duren arts op vakantie bla bla bla toen ben ik beetje boos geworden gezegd dat het de vorige x in bergen op zoom 2 weken duurde weer hoop bla bla dat het ander ziekenhuis was heb gezegd dat ik er klaar mee ben

Toen kon het ineens op 6-1 hopelijk was de uitslag dan bekend zei ze bij het bloedprikken zeiden ze dat dat wel moest lukken

Toen prikken erg aardige man die bolussen wilde haha ik woon in zeeland
    Hij vroeg wat ik bij me had voor medicijn ik de synacthen gegeven vond hij erg vreemd hadde ze gewoon in de koelkast😳 ik hele verhaal doen dat als ik het niet geregeld had gekregen ik vandaag niet had kunnen komen en wat een gedoe dat was geweest maar goed hij ging melding maken

Toen kwam arts de injectie zetten zegt ze u bent de mevrouw van de verkeerde tijd ze prikken na de injectie na 30 min weer bleek nu hadden ze in bergen gedaan na 30 min geprikt maar op papier gezet na 20 min daarom was de test fout dus eigenlijk voor niks opnieuw sukkels

Maar goed na 30 min weer geprikt en toen naar huis

Krijg nu dus 6-1 de uitslag weer spannend

Iedereen bedankt voor het meeleven 😊

17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Okee, klinkt als een bizar verhaal :( Maar waar ben je nou precies op geprikt dan, en waarom?

18. mamalap

mamalap Niet meer actief

Welkom Mlady. Oké ik begrijp dat het dus de vraag is of je eitje springt. En dat mag je morgen voor terug. Nou dan zal ik voor je duimen.

Fabjee the horrorstory continous bah bah maar goed dat je boos geworden bent.

Goldfishie fijn dat de ongi dagen bijna over zijn. Dat is altijd zo nutteloos!

Deedeebowtie in principe is 1 keer genoeg. Misschien kan hij vandaag nog wel de inspiratie vinden.

Tammie welkom terug. Ik blijf het raar vinden geen echo's bij clomid. Wanneer krijg je uitslag van bloed onderzoek?

Lvtje Hoe is het bij jou? Ik voel ook nog niet veel, maar heb toch veel afscheiding niet normaal.

19. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    MLady;18031564]Afspraken gyn:
    Fabjee: 6-1 telefonisch afspraak Erasmus dan nu eindelijk de uitslag en behandelplan laten we het hopen
    MLady: 24-12 echo om te zien of het eitje is gesprongen

Verwachte nod:
    DeedeeBowtie 08-01
    mamalap 01-01
    MLady: 5-1 (als eitje woensdag weg is ;))

Zwanger:
    miffy
    Stephanie

20. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen

Ik heb pcos dat wist ik al want van ons dochtertje ook via de mmm zwanger geworden met clomid na Leo operatie echter is ze met 24,4 weken geboren en na 5 weken overleden een maand later bleek ik spontaan zwanger niet gepland maar ow zo welkom Stijn is nu een gezonde peuter van 2 geboren met 39.4

Jan 14 gestopt met de pil in aug onderzoeken gebeurd niks heb geen eisprong pcos nog steeds niet anders verwacht heb 70 eiblaasjes totaal en vanaf 12 spreken ze van pcos niet echt goed dus

Me mannelijke hormonen zijn veel te hoog maar ze willen weten of dat door die 70 eiblaasjes komt die ook hormonen maken of door een verstoorde werking van de bijnieren daar zijn 2 testen voor de ene onderdruk dE werking deze was in bergen op zoom goed gegaan de andere stimuleert dE werking hadden ze ook goed gedaan maar verkeerde tijd dus bij gezet daarom moest hij opnieuw

Als je nogvrageb hebt stel ze gerust dit in het heel kort mijn verhaal

Deel Deze Pagina