GF Ik vind het eerlijk gezegd ook raar. Normaal stijgt hij wel door. Maargoed gezien ovu test echt knalde zondag en maandag niet meer denk Ik dat hij toch wel gesprongen is. Maar vreemd is het zeker. Vorige maand kreeg alleen een positieve cb ovu en wilde de gewone lakmoesjes niet knallen terwijl ik al een ei van 25 mm had. Zo heb ik iedere maand wel iets aparts. Ik zal moeten afwachten maar ben wel retenieuwsgierig wanneer ei was (of toch is?). Hihi dat berenvel heeft wat te lijden in dit topic.
als mijn temp zo laag blijft, gaat mijn struisvogelei misschien niet springen, ondanks die knalovulatietest van gister... We zitten een beetje in hetzelfde schuitje DeeDee... Ik ben ook benieuwd of onze tempen nog gaan klimmen met de kerst...
Nou na dat drama van maandag voor de aller zekerheid vanavond toch nog even dat berenvel opgezocht hihi.
Hoe weet jij dat hij dan niet gaat springen MLady? overigens heb ik geen idee hoe groot ei deze maand is/was want omdat lab dicht zit hier rondje over geslagen. Daarom nu zelf een poging.
Vorige ronde hebben ze ook met m'n cyclus meegekeken. Toen kwam er bij 3 follikelmeting-echo's (dag 13, 16 en 20 helemaal geen ei, terwijl ik na 27 dagen wel ongesteld werd!? Ik schrok ervan, hoeveel van de voorgaande rondes ben ik dan nepongesteld geweest, zonder dat ik het in de gaten had? Volgens m'n gyn was het niets om me zorgen te maken: het overkwam elke vrouw wel eens. Ik besloot begin deze ronde te gaan temperaturen. Want dat was het enige dat ik nog nooit had gedaan. Control freak ikke... Bovendien schijn je aan de temp te kunnen zien of er een eitje komt. (Ik dacht: dit gaat me niet weer gebeuren) Deze ronde duurde het 'even' voor ik op dag 17 ineens dit eitje had. (joepie ) Deze cyclus wordt erg lang voor mijn doen (22+13=35, dat is dit jaar uniek!). De arts liet bij de voorlaatste echo vallen dat het er nu om gaat of m'n eitje wel kan springen. Het ziekenhuis checkt zaterdag of het eitje weg is. En volgende week moet ik een bloedtest laten doen voor progesteronwaarde. Hoge waarde = eisprong. Zelf temp ik nu, om te zien of er een mooie stijging te zien is na eisprong. Had eigenlijk op cd1 moeten beginnen, maar kreeg de thermometer pas later binnen. Als jouw temp zo laag blijft, zou dat dan kunnen betekenen dat jij déze ronde misschien geen eisprong hebt? Ik heb vorige maand niet getempt, jammer. Want dan hadden we kunnen vergelijken met die grafiek! Volgens mij is de temperatuurstijging in de gaten houden het enige dat je zélf kunt doen om te checken of een ei springt. Die stijgt volgens mij omdat de progesteron toeneemt na eisprong. Naderhand kunnen ze de progesteron dus ook uit je bloed aflezen.
Ladies wie van jullie kan me vertellen wat het betekent als FF een open of gesloten bolletje op m'n templijn zet? Zijn die metingen dan onbetrouwbaar ofzo? We hebben het wel gezellig gehad gisteravond (ja arm berenvel idd!!) Maar daarna moest ik weer steeds hoesten. Heb zelfs op de bank geslapen omdat ik manlief niet uit z'n slaap wilde houden Heb dus vanmorgen op een latere tijd gemeten en ws. na minder diepe slaap. Ik denk dat m'n temp misschien niet klopt (te hoog is). Hoe zal m'n temp morgen dan zijn?? Ik vind het best wel een gedoe... Hoop trouwens (sorry misschien onsmakelijk...) dat ik bij dat hoesten niet al z'n zaad weer uit me geperst heb
Goedemorgen. Hele fijne kerstdagen voor jullie gewenst. Mlady het andere tijdstip zorgt voor een open bolletje.
Dankje ik had een cyclus met een late eisprong en een korte luteale fase. Mijn man had slecht zaad. Wij zouden in januari nog een zaadonderzoek krijgen en afhankelijk daarvan starten met clomid en ik denk IUI. Maar op de valreep natuurlijk zwanger geworden Ik zie dat jouw eitje flink doorgroeit. Hopelijk gaat hij snel springen En het temperaturen heeft mij ook enorm veel inzicht gegeven in mijn cyclus. Iedereen hele fijne feestdagen!! En voor degenen met hun ei: veel plezier de komende dagen
Temp gestegen vanmorgen. FF twijfelt net als ik over ei. Is afgelopen maanden niet voor gekomen. Denk toch maandag.
@DeeDee: gelukkig gestegen idd! Twijfelei... Is dat dan waarom FF een stippellijn laat zien? @mamalap: thx, dat verklaart @Stephanie: Wauw!! Wonderen bestaan Jullie ook allemaal heel gezellige dagen!
Deedeebowtie ik denk ook maandag hoor Nou hier ook flinke miscommunicatie. Ik moest voor dochter neusspray en paracetamol halen. Ik dacht doe ik dat gelijk bij het zkh die is 24 uur per dag 7 dagen per week open, had nog recept liggen voor mijn nieuwe clomid. Nou komt het mondeling heeft ze tegen mij gezegd 5 dagen 12.5 mg is kwart tabletje. Op recept staat 3 dagen cd 3 - 5 25 mg en in systeem staat 25 mg op cd 3, cd 5 en cd 7. Haha nou weten wij het dus niet. 3 verschillende informaties. Ze heeft het recept daar gehouden gaat van de week bellen naar arts, belt daarna mij en stuurt de clomid op. Ik heb wel alvast een splitter meegekregen om het tablet professioneel te kunnen splitten naar een kwart. Dat is toch ook wat?
Bizar mamalap! FF heeft vanmorgen bedacht dat m'n ei toch niet is gesprongen, wat raar? Die verticale lijn is ineens weg! DeeDee ging het bij jou deze ronde ook zo?
Nou wij mogen vanmiddag naar huisartsenpost dochter al 5e dag koorts/verhoging. Vannacht is ze uur wakker geweest. Pijn zei ze, nog maar 4e paracetamol gegeven. Ik denk oorontsteking. Zal wel kei druk zijn.... ik vermoed dat mijn temperatuur door de rare nacht wat hoger is. Komt allemaal wel goed waarschijnlijk antibiotica kuur en binnen paar dagen beter. Mlady er is ook nog niet echt een stijging te zien. Ben benieuwd morgen! Lvtje bij jou ziet het er nog mooi uit. Nog paar dagen..... Deedeebowtie ook bij jou ia hij echt weg!
Beterschap voor je dochter. Hopelijk valt het mee! Wat raar Mlady, komt denk ik omdat je temp vandaag iets lager was dat ff zich bedacht heeft. Morgen kreeg je toch weer een echo? Ben heel benieuwd of dat je ei dan ook echt is gesprongen. Mijn temp is idd nog mooi, maar had vanmorgen even alle vorige kaartjes teruggekeken en die waren op 10dpo ook nog net zo hoog, dus dat zegt helaas helemaal niks. Ben wel benieuwd, mag ik met oud en nieuw aan de champagne of moet ik Jip en Janneke bubbels halen?
Ooh bah mamalap. Sterkte met je dochtertje Lvtje: spannend zeg!! Ik hoop op de jip en janneke bubbels
Mijn lijn is niet weg. Het is alleen een stippellijn, maar ik ben vrij zeker dat mijn ei maandag was. Dinsdag op zijn hoogst maar zeker niet later. Hoop dat ze nu een gezellig onderonsje aan het houden is met zaadjes van ML. Mamalap wat een toestand zeg! Ja zal idd wel lekker druk zijn. Sterkte voor je dochter.
Ja zaterdag weer echo. Ben ook enorm benieuwd. Misschien wel gesprongen maar verstopte eileider ofzo?? Moet maar even niks gaan bedenken wat er kan zijn. Niet panikeren Hoeveel van jullie hebben al gegourmet?? Ik wel haha