de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Afspraken gyn:
    Mamalap: 11-01: 1e follikel meting.
    Goldfishie: in jan terug naar de gyn voor fm en iui 2
    Sofija: 4-12 bloedprikken controle eisprong, 10-12 behandelplan
    LVtje: 2 januari vl uroloog
    Fabjee: 6-1 telefonisch afspraak Erasmus dan nu eindelijk de uitslag en behandelplan laten we het hopen
    Vinny: 12-01 belafspraak voor uitslagen
    MLady: 2-1 bloed laten prikken om eisprong te checken
    PJO: 26-01 startgesprek en prikinstructie IUI

Verwachte nod:
    DeedeeBowtie 08-01
    Goldfishie: 17-01 of later
    LVtje: 29-12
    Tammie81: 27-01
    mamalap 02-02
    tunisiana: ?
    Vinny: ?
    MLady: 7-1
    PJO: 31-12

Zwanger:
    miffy
    Stephanie

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

In principe zit hij inderdaad rond hetzelfde aantal dagen, maar er kan zeker eens een rare tussen zitten. Het blijft biologie geen computer.

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    #983 LVtje, 2 jan 2015
    Laatst bewerkt: 2 jan 2015
    Allereerst iedereen de beste wensen. Hoop dat 2015 veel baby's gaat opleveren :)

Balen van de menstruaties dames :(
    Fijn dat ze zo snel doorpakken Mamalap.

Vandaag bij de uroloog geweest.
    Ook hier gelukkig een fijne arts, VL heeft een hele kleine spatader in zijn balzak, maar dit hoeft in principe niet de oorzaak te zijn van zijn zaadkwaliteit
    Nu kunnen ze die operatief weghalen, maar de kans dat het echt effect gaat hebben is klein. Zeker omdat het maar een minimale spatader is, en ze kunnen op voorhand niet zeggen of het wel of geen positief effect gaat hebben.

Nadeel is, pas een maand of 3 na de operatie kunnen ze dan pas gaan testen of de kwaliteit en hoeveelheid verbeterd is. Al met al ben je dan zeker een maand of 5 weer verder.

De arts zelf was ook niet pro opereren, gewoon omdat het effect onduidelijk is. En omdat hij nu evengoed zaadcellen heeft, het is niet dat er helemaal niks tussenzwemt.
    Daarnaast begreep hij ook onze situatie waardoor we wat meer "haast" hebben en was blij dat ook hij daar rekening mee wilde houden.

Daarom wordt er dinsdag nog een tweede semenanalyse gedaan en dat ook meteen op kweek gezet. Er is vandaag bloedgeprikt bij hem om te kijken of zijn hormoonhuishouding goed is.

23 januari moeten we dan weer terug, krijgen er de uitslag van deze onderzoeken en wordt er nog een ander onderzoek gedaan.

Vanuit daar weer verder naar de ferti arts.

Wel blij mee dat dit ook meteen gedaan wordt en we niet 3 maanden moeten wachten met de vorige semenanalyse, dan hadden we namelijk tot februari moeten wachten.

En ondertussen moesten we ook gewoon zelf blijven proberen haha.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Afspraken gyn:
    LVtje: 23 januari vl uroloog, uitslagen 2e semenanalyse en bloedtesten
    Fabjee: 6-1 telefonisch afspraak Erasmus dan nu eindelijk de uitslag en behandelplan laten we het hopen

Verwachte nod:
    DeedeeBowtie 08-01
    LVtje: 27-01
    mamalap 02-02
    PJO: 31-12

Zwanger:
    miffy
    Stephanie

5. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik voel me alweer beter. Weet nog niet wat het was en idd meteen is temperatuur als een baksteen gezakt. Ik denk dat ik van de week maar weer eens ga bellen voor een afspraak. Heb niet de illusie dat het raak is namelijk.

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Deedeebowtie toch weer iets omhoog vandaag zie ik. Vervelend die laatste dagen afwachten.

Mlady Hoe is het bij jou?

De rest allemaal net als ik weer begin cyclus.

Hier bij huisartsenpost geweest net. Ik heb bijholteontsteking antibiotica gekregen omdat het al te lang duurt. Meestal viraal, maar soms bacterieel.

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Heee Deedee, jouw temp blijft interessant zeg! Wat spannend...

Mijn temp lijkt na een dip weer terug op het oude niveau, maar balen dat je er nog niets aan kunt aflezen... Ik word gek van al dat wachten, wil ZOOOO graag dat het raak is deze ronde... Ik had zo'n supermegastruisvogeleitje, het übersperma van ml kan dat eitje toch niet gemist hebben deze ronde?! Laat het alsjeblieft waar zijn dat ik nog zwanger word voor m'n 35e... (ben 16-1 jarig...)

Ben zo bang dat het weer niet raak is... Zit namelijk zo... Precies tijdens m'n ovulatie had ik m'n stem weer terug (die was zeker vier dagen nergens te bekennen), maar stikte ik in rust telkens van het blafhoesten. Lekker handig, want na het vrijen kwam die hoest dus opzetten. Heb ook nachten slecht geslapen (2x zelfs op de bank omdat ik manlief wakker hield en dus ook mezelf). Maar nou ben ik dus best wel bang dat dat gehoest van mij ervoor heeft gezorgd dat er veel te weinig zaad bij me binnen is gekomen... Ik voelde dat ik bij een hoestbui na het vrijen alles weer uit me kneep zegmaar, hoe ik ook m'n best deed...

Zou m'n angst gegrond zijn? Oh ik was zo kwaad op mezelf elke keer dat het gebeurde... Stomme overmacht... En dat drie dagen achter elkaar nota bene :x:x

8. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    mamalap tis toch wel lastig dat we elkaar in 2 topics spreken ;) beterschap hoor, heb met je te doen :(

9. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #989 MLady, 3 jan 2015
    Laatst bewerkt: 3 jan 2015
    Afspraken gyn:
    MLady: 6-1 belafspraak gyn omdat ik het behandelplan niet meer begrijp (vragen: uitslag progesteronprik 2-1? zuurgraadmeting niet gedaan deze ronde, weer echo's deze ronde dan? clomid deze ronde? laparoscopie deze ronde?)

Verwachte nod:
    DeedeeBowtie 08-01
    mamalap 02-02
    PJO: ?

Zwanger:
    miffy
    Stephanie

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Heb de datums op volgorde gezet, lekker overzichtelijk (nee dat zegt helemaal niets over mij hoor :D:cool:)

PJO is je ongi al goed op gang gekomen? Hopelijk is-ie snel voorbij. Wanneer is je nieuwe NOD?

Zelf snap ik helemaal niets meer van het ziekenhuis. Ben daar gisteren geweest om m'n bloed op progesteron te laten prikken en meteen even langs de balie van gyn gelopen om te vragen om een belafspraak.

In m'n aantekeningen las ik namelijk terug dat ze de echo's zouden doen om de follikelgroei te checken, maar ook om een zuurgraadmeting te kunnen doen vlak voor eisprong. Nou dat hebben ze volgens mij helemaal niet gedaan. Ik heb ook bij elke echo weer een andere gyn, en ik had deze ronde nogal wat echo's nodig (7!) voor m'n ei was gesprongen. Het is bijna geen wonder dat ze al die aantekeningen van elkaar niet lezen, toch vind ik het slordig. Want moet ik nu weer allemaal echo's doen komende ronde, om die meting te kunnen doen? OOk zou de volgende stap een laparoscopie zijn, maar nu heeft een andere gyn weer bedacht dat ik al aan de Clomid moet omdat mn eitje er vorige keer niet was en deze ronde zo laat. Maar normaal ben ik ongeveer regelmatig, dus waarom dan nu ineens Clomid, het kan toch toeval zijn? Ik merk dat ik er helemaal van in de war raak. Hoe kunnen ze nou al conclusies trekken, dit waren echt twee rare rondes.

Pff het zou echt gewoon het gemakkelijkst zijn als ik nu gewoon zwanger zou worden/zijn ;):D

11. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou ik vind het zelf niet zo spannend. Tot nu toe flikt mijn lichaam dit iedere maand op het eind. Eerst zakt ie (baalmoment) dan stijgt ie (klein beetje hoopmoment) en dan keldert ie weer als een baksteen en word ik gewoon ongesteld. Dus ziet er naar uit dat dat gewoon weer gebeurt nu.

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Meiden, ik ben weer terug van vakantie. Helaas nog zonder eisprong.

Echt superbalen voor degene die ongi zijn geworden... :(
    Nieuw jaar met nieuwe rondes en nieuwe kansen!! Ik blijf duimen!

En nog een paar op het wachtbankje! Succes!

Ik heb niet alles onthouden wat jullie allemaal geschreven hebben... Vanaf maandag ben ik er zeker weer regelmatig bij! Hopelijk dan met goede uitslag van potje van manlief!

Fijn weekend nog!

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    In mijn banner staat dat ik vandaaf mijn eisprong heb, hihi! ;)
    Ik ga het berenvel nog maar weer gebruiken! Al is de kerstboom al de deur uit! :D

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Net mijn temp bijna gelijk aan gisterochtend en FF zet een stippelkruis op 1 januari, nou ik geloof er niets van. Ik ga ervan uit dat deze nog verplaatst word, ik zie er niet echt een duidelijke verhoging in...

15. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Hé ik miste je al! Welkom terug.

16. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Dank je wel Deedee! Heb je nog een beetje hoop in je temp? Ik zie dat ie weer naar beneden is. Ik had vorige ronde dat ook. Je krijgt dan toch ineens hoop als ie weer omhoog gaat, al had ik toch het gevoel dat die daling ervoor geen goed teken was.

17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    DeeDee nee hè? :(

Fishie heel goed, berenvelletje is all yours ik moet nog een paar dagen op het wachtbankje...

18. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi, hier ongi al weer bijna over, is altijd maar heel kort bij mij. Was de afgelopen dagen heel erg down maar nu gaat het wel weer een beetje. Vl. Moet morgen potje inleveren voor 2e semenanalyse en dan aftellen naar de 26e! Vind het zo spannend! Met een beetje mega veel gelukg zou ik nog zwanger kunnen worden voor de 1e IUI... Daar duim ik toch echt heel hard voor.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Aantal aan de klus komende dagen, Succes meiden en nog een fijne dag!

19. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Zo even bijgewerkt!

Afspraken gyn:
    LVtje: 2 januari vl uroloog

Verwachte nod:
    DeedeeBowtie 08-01
    LVtje: 29-12
    mamalap 02-02
    PJO: 27-01

Zwanger:
    miffy
    Stephanie

20. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Afspraken gyn:
    MLady: 6-1 belafspraak gyn omdat ik het behandelplan niet meer begrijp (vragen: uitslag progesteronprik 2-1? zuurgraadmeting niet gedaan deze ronde, weer echo's deze ronde dan? clomid deze ronde? laparoscopie deze ronde?)

Verwachte nod:
    DeedeeBowtie 08-01