de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Pjo: jij moet idd ook lang wachten op de uitslag.

Bij ons komt het omdat het zaad ook op kweek wordt gezet, dus vandaar dat die uitslag iets langer op zich laat wachten. En het is dan ook wel fijn om alles tegelijk te krijgen.

Gelukkig weinig last van de bijwerkingen Tammie, hopelijk blijft dat zo.

@GF: hopelijk snel de uitslag bij jullie, en natuurlijk ook een positieve uitslag.
    Misschien nog wat napijn, dat hoor je ook wel eens na de eisprong. Dat je temp gaat stijgen lijkt erop dat je ei toch is geweest.

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Mijn temp ging ook zo raar schommelend omhoog. FF kon er niets van maken, dus de dag van mijn eisprong blijft een beetje onduidelijk.

FF twijfelt bij mij tussen dag 21 (LH-piek om 14.00 uur), 22 (echo 12.00 uur: eitje was er nog!), 23 of zelfs 24. Bij de echo op dag 25 was het eitje idd gesprongen.

Ik denk dat mijn eitje is gesprongen einde dag 22 of dag 23, omdat ik die dagen nog eipijn voelde. Ik neig naar dag 22. Net als jij: op gevoel.

Ik dacht dat dat temperaturen juist antwoorden zou geven :( :D:D

Ga het komende ronde weer doen, ben nu nieuwsgierig ;)

Fijn dat je goed hebt weten te timen Fishie!

3. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    LVtje, dat komt ook omdat we de 26e jan afspraak hebben en het eerste onderzoek was goed. Maar omdat we nu in een ander zh zijn willen ze het toch nog een keer doen.

Als het op kweek gaat duurt het inderdaad wat langer, afwachten dan maar. inderdaad wel prettig dat je alle uitslagen tegelijk krijgt.

Mlady, vervelend dat je toch geen duidelijkheid krijgt met tempen terwijl je dat juist wel verwachtte. Wel balen, miss dat je idd nieuwe ronde wel meer duidelijkheid krijgt.

Zelf temp ik niet, in het verleden wel gedaan maar vond het wel erg vervelend en het nadeel is dat je alleen kunt vaststellen dat je een eisprong hebt gehad. Maar ik heb dan ook een redelijk regelmatige cyclus. En weet dan ook ongeveer wanneer mijn eisprong is. De gyn zegt dat het het beste om om de dag te doen vanaf dag 8 tot en met 16 ongeveer.

vandaag weer werken na bijna een week vrij, toch weer even wennen!

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Mijn gyn zegt dat ze een knallende ovulatietest interessanter vindt dan een tempkaartje. Ze vroeg er ook totaal niet naar bij ons intakegesprek. Ik ben het nu pas gaan doen, omdat ik in december dus echo's zou krijgen en eisprong duidelijk in beeld zou krijgen. Het leek me interessant om naast m'n grafiek te leggen en al m'n lichamelijke kwaaltjes...

Om de dag is misschien wel een goeie tip, ik ben tot nu toe nog niet echt gewend aan het regelmatig temperaturen. En ik ben ook enorm veel bezig met onze zwangerschapswens door dat temperaturen. Ik ben al 2 weken hondsmoe daardoor :cool: Misschien hou ik het nog 1 maandje vol nu de wekker weer regelmatig gaat en ik na tempen niet meer wakker hoef te liggen piekeren in bed ;)

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Heb net eindelijk het ziekenhuis gesproken, moet er een belafspraak worden gemaakt die de uitslag kan doorgeven van manliefs potje... De eerste mogenlijkheid is pas komende vrijdag na 16.00 uur... Dat stomme wachten ook de hele tijd...

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Mijn ferti arts keek ook totaal niet naar de temp kaartjes.
    Voor mezelf vond ik het wel fijn om te weten wanneer mijn ei is geweest en vooral ook de besparing aan testen. Zodra die temp zakt weet ik dat ik niet eens hoef te testen.

Wel ben ik sinds we nu in dit traject zitten iets minder fanatiek met tempen. Door de week ben ik toch altijd op hetzelfde tijdstip wakker dus dan temp ik, in het weekend zet ik er geen wekker meer voor, ben ik wakker op hetzelfde tijdstip dan temp ik en anders niet.

Nu in de vakantie dus ook niet getempt, sowieso zat ik net in de eerste week, dus vandaag weer begonnen en dan vind ik mijn ei ook wel.
    Geeft me net iets meer rust op deze manier, maar dat is voor iedereen ook weer anders.

Zodra het meer stress oplevert zou ik er lekker mee stoppen en inderdaad gewoon regelmatig gezellig hebben met manlief. Dan mis je je ei sowieso niet.

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Nou ja wat stom, snap zoiets niet he. Dat kunnen ze zich toch ook meteen bedenken en op voorhand al een belafspraak in plannen?

Vind het zo idioot, altijd die onnodige dagen wachten omdat er gewoon niet goed nagedacht wordt.

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    LV: en we hadden het nog gevraagd toen we het potje gingen inleveren!! Die vrouw toen zei dat we naar onze eigen arts moesten bellen voor de uitslag en dan doe ik dat en dan moet er ineens een andere arts (die we niet kennen) ons bellen. Wij netjes anderhalve week gewacht tot vandaag, afdeling was dicht in kerstvakantie en vandaag weer bereikbaar. Stom, nu weer 4 dagen wachten.

9. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    @Mlady dat is ook de reden dat ik niet meer temp, naar mij gevoel geeft het geen extra toegevoegde waarde en het geeft alleen maar meer druk. Maar je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. Voordeel is wel dat als je het een aantal maanden hebt gedaad dat je beter inzicht hebt in je cyclus.

@Lvtje als het jou rust geeft moet je het inderdaad gewoon doen en zodra het te veel onrust geeft mee ophouden en blijven tempen wanneer het jou uitkomt. Met regelmatige dagen is het sowieso een stuk makkelijker.

@Goldfish, wat ontzettend vervelend! Wat slordig dat ze eerst zeggen dat je zelf moet bellen en nu een belafspraak moet maken met een andere arts dan je eigen arts! Nou moet je nog langer wachten op de uitslag!

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mlady: ik vind tempen fijner dan ovutesten. Dat gedoe met een paar uur niet drinken en niet naar de wc gaan vind ik vervelend en op mijn werk is er geen gelegenheid voor. Vandaar dat ik ben gaan tempen, ik hou zelf van een ritme, dus de gewoonte om iedere ochtend te gaan tempen voor het uit bed stappen gaat mij makkelijk af. En ik vind het heel fijn om te weten wanneer ik mijn ongi kan verwachten, als mijn temp omlaag gaat rond 13/14 dpo dan weet ik genoeg. Dan hoef je ook nooit te testen of te turen.

11. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Goedemorgen dames!

Op het NOD-forum van 1-7 januari had iemand het over dit forum. Hebben jullie nog plek voor een nieuwkomer die nog redelijk onbekend is met de medische molen?

Zoals aan mn banner te zien is, zijn we pas sinds juni bezig, maar omdat mijn vriend maar vol bleef houden dat hij bijna zeker wist dat er bij hem iets mis was, heeft hij in oktober een zelftest gedaan. Die liet een slechte uitslag zien.
    Aangezien ik die testen niet heel erg vertrouw, maakte ik me nog niet heel veel zorgen... Hij is vervolgens naar de huisarts gegaan en hij kreeg gelijk een verwijsbrief voor de gynaecoloog (ja, dat ging even mis, ik had toen nog geen verwijsbrief, toen maar snel gehaald bij mn eigen arts (ik ben militair)).
    Bij de gynaecoloog heb ik een echo gehad en alles lijkt goed (ik had toen duidelijk net de eisprong gehad). Hij mocht een potje inleveren.

Het resultaat was slecht: geen zaadcellen waargenomen in het monster. Waarschijnlijk doordat hij pas op zn elfde is geopereerd aan niet ingedaalde ballen.
    Hij heeft zelf het idee dat er wel zaadcellen worden aangemaakt, maar dat er ook wat mis is met de zaadleiders. Ik hoop het! Dan hebben we nog kans op een biologisch helemaal eigen kindje.

We wachten sinds de uitslag op de verwijsbrief voor de uroloog in het Erasmus. Als die er vrijdag niet is, ga ik maar eens bellen.

En wat er dan allemaal gaat gebeuren? Ik heb wel wat dingen op internet gelezen, maar hoe het echt gaat weet ik niet...

Ik gebruik ovulatietestjes en hou mn temperatuur bij en in de vruchtbare periode proberen we het er toch van te nemen. Er hoeft er maar eentje te zijn...

Nou, een heel verhaal, hopelijk past het in dit clubje!
    Mijn NOD is rond 1-2 (ronde 8).

Groeten, guppymaaike

12. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Goldfish, ah balen zeg! Hadden ze je dat inderdaad niet eerder kunnen zeggen. Zit je al die tijd voor niets te wachten en we moeten al zoveel "wachten"!

Hier temp ik trouwens helemaal niet. Ben er echt veel te lui voor en wat dat betreft, gebrek aan discipline. Knap hoor van de meiden die dat elke dag weer opnieuw op kunnen brengen (vooral in het weekend!). Ik gebruik dan wel ovulatietesten en nu met de eerste ronde Clomid achter de rug gaf die in ieder geval een knaller.

Guppy, welkom! Wat bizar dat je vriend zijn voorgevoel ook echt helemaal leek te kloppen. Hopelijk komt de verwijsbrief snel en kan de uroloog meer vertellen!

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Gyppy: welkom, klets gezellig mee!

Hier denk ik toch op gevoel dat mijn eisprong op zondag 4 januari was. Nog even temp verder afwachten, gaat maar langzaam omhoog deze keer. En net zoals de vorige ronde zet mama apps mijn eisprong een dag later dan FF. Maar volgens mij zitten ze beide fout. We zullen het zien over twee weken.

14. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Guppy, welkom! Hopelijk brengt het gesprek met de uroloog duidelijkheid mee en kunnen jullie kijken naar de mogeljikheden. Erg spannend allemaal! Gelukkig waren jullie niet heel erg lang bezig toen je vriend de thuistest deed, goed dat hij naar zijn gevoel luisterde!

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Afspraken gyn:
    Fabjee: 6-1 telefonisch afspraak Erasmus dan nu eindelijk de uitslag en behandelplan laten we het hopen
    MLady: 6-1 belafspraak gyn omdat ik het behandelplan niet meer begrijp (vragen: uitslag progesteronprik 2-1? zuurgraadmeting niet gedaan deze ronde, weer echo's deze ronde dan? clomid deze ronde? laparoscopie deze ronde?)
    Mamalap: 11-01: 1e follikel meting.
    Vinny: 12-01 belafspraak voor uitslagen
    Goldfishie: 09-01 uitslag zaadanalyse, in de volgende ronde terug naar de gyn voor fm en iui 2
    LVtje: 23 januari vl uroloog, uitslagen 2e semenanalyse en bloedtesten
    PJO: 26-01 startgesprek en prikinstructie IUI
    Sofija: 4-12 bloedprikken controle eisprong, 10-12 behandelplan

Verwachte nod:
    MLady: ?
    DeedeeBowtie: ?
    Goldfishie: 20-01
    LVtje: 27-01
    Tammie81: 27-01
    PJO: 27-01
    mamalap 02-02
    tunisiana: ?
    Vinny: ?

Zwanger:
    miffy
    Stephani

16. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Vandaag 2 met een telefonische afspraak, succes Fabjee en Mlady!

17. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Nou vandaag de dag van hopelijk de uitslag ik zit weer op telefoontje te wachten op me werk heel fijn.
    Ben benieuwd met wat voor smoes ze nu weer komen om geen behandelplan te hebben. Haha word vervolgd

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Succes Fabjee

19. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    #1039 LVtje, 6 jan 2015
    Laatst bewerkt: 6 jan 2015
    Succes dames.
    Hoop dat je nu eindelijk duidelijkheid krijgt Fabje!

Welkom Guppy. Gelukkig heeft je man zijn gevoel gevolgd waardoor jullie redelijk snel in de molen zitten.
    Hopelijk kunnen jullie snel bij de uroloog terecht! Anders zeker gewoon bellen voor die brief hoor.

Edit: hier is het potje weer ingeleverd.
    We kunnen dus weer zelf aan de slag haha. Blijf het stom vinden dat je zo moet opletten wanneer je juist wel of geen seks hebt. Maar ja, alles voor het goede doel.

Vandaag collega 2 die kwam vertellen dat ze zwanger is. Heel leuk natuurlijk, maar zou zo graag ook willen aansluiten.

20. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Afspraken gyn:
    Fabjee: 6-1 telefonisch afspraak Erasmus dan nu eindelijk de uitslag en behandelplan laten we het hopen
    MLady: 6-1 belafspraak gyn omdat ik het behandelplan niet meer begrijp (vragen: uitslag progesteronprik 2-1? zuurgraadmeting niet gedaan deze ronde, weer echo's deze ronde dan? clomid deze ronde? laparoscopie deze ronde?)
    Mamalap: 11-01: 1e follikel meting.
    Vinny: 12-01 belafspraak voor uitslagen
    Goldfishie: 09-01 uitslag zaadanalyse, in de volgende ronde terug naar de gyn voor fm en iui 2
    LVtje: 23 januari vl uroloog, uitslagen 2e semenanalyse en bloedtesten
    PJO: 26-01 startgesprek en prikinstructie IUI
    Sofija: 4-12 bloedprikken controle eisprong, 10-12 behandeling

Verwachte nod:
    MLady: ?
    Goldfishie: 20-01
    LVtje: 27-01
    Tammie81: 27-01
    PJO: 27-01
    mamalap 02-02
    DeeDeeBowtie 03-02
    tunisiana: ?