de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Uhm, wat zijn de standaard onderzoeken? Ik heb via mijn onderdeelsarts een bloedtest gehad (was dat syfilis? Die soa waar je onvruchtbaar van kunt worden). Verder heeft de gynaecoloog me helemaal uutgevraagd en een inwendige echo gemaakt. Daar waren geen afwijkingen te zien. Ze van kon wel zien dat ik een paar uur eerder mn eisprong had gehad en dat klopte ook met mijn ovulatie testen en temperatuur.
    In het semenonderzoek is geen enkele zaadcel gevonden helaas, van daar dat ze zich op hem richten.
    Ik zit twee dagen in cursus, maar als vrijdag de brief er nog niet is, ga ik bellen. dat hadden we zo afgesproken met de gynaecoloog.
    het is inderdaad het Erasmus trouwens.
    Fijn dat er hier zoveel meegedacht wordt!

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #1062 MLady, 7 jan 2015
    Laatst bewerkt: 7 jan 2015
    Dat was ws. chlamydia, daar kunnen je eierstokken van verkleven/ondoorgankelijk worden. Ik heb ooit kort chlamydia gehad, maar aan m'n bloed was niet te zien dat ik er antistoffen voor gemaakt heb. Dat betekent dat ik er toen erg snel bij was. Waarschijnlijk heb ik daar dus geen verklevingen aan overgehouden. Maar je kunt ook verklevingen krijgen door littekenweefsel, bijvoorbeeld door een blindedarmoperatie. Die had ik toen ik 11 was. Daarom wil mijn gyn mijn eierstokken nog wel controleren.

Ja hè? Vind ik zelf ook fijn dames!! :)

Je kunt in onze afsprakenlijst opgeven wanneer je eerstvolgende ziekenhuiscontact is, en wanneer je NOD is. Misschien handig? (Ff de laatste post quoten en jouw gegevens toevoegen :) )

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #1063 MLady, 7 jan 2015
    Laatst bewerkt: 7 jan 2015
    Overigens ben ik zelf eigenlijk ook wel blij dat de laparoscopie deze ronde nog niet hoeft. Ik ben best wel in de war door m'n rare rondes en probeer maar niet te denken aan wat dat dan misschien betekent voor onze kansen in de afgelopen anderhalf jaar... Niet alles tegelijk geeft ook wel wat rust, het schijnt best een heavy operatie te zijn. Dagopname, algehele narcose en nog echt wel een paar dagen napijn... Ik zie er wel een beetje tegenop en kan me er nu rustig op voorbereiden. Stapje voor stapje.

4. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Iedereen bedankt voor de lieve reacties

Mamalap nog steeds beterschap erg vervelend allemaal ging het op het werk?

Mlady ja ik denk dat me nod ergens eind feb is mits ik een eisprong krijg wat ik betwijfel. Nee geen echo's ze willen dat ik na 35 dagen test doe niet zwanger dan geen ei dus weer primolut ik begin zaterdag met prinolut ga volgende week zaterdag naar sauna wil niet het risico lopen dat ik dan ongesteld ben dus dan maar dag later beginnen kan er nog wel bij die dag 😜

Ik weet niet hoe ik hierbij ga houden ziekenhuis zegt dat kg testen geen zin heeft 1e ronde ondat je niks weet temperaturen zie ik niet zo zitten me man vind nu al dat ik er teveel mee bezig ben dat was de afspraak het niet ons leven laten beheersen

Tja ik dacht Erasmus is goed met bergen op zoom heb ik hele slechte ervaring die doen bij iedereen hetzelfde

Iemand tips om ei te ondekken

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Haha Fabjee doet je punt het soms niet? Ik ga je reactie nog een keertje lezen hoor, pfff je maakt het ingewikkeld, zonder leestekens :p

6. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Haha sorry ik typ op me telefoon was aan het koken en op Stijn aan het letten. Niet zo een goede combi 😉

7. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Afspraken gyn:
    Goldfishie: 09-01 uitslag zaadanalyse, in de volgende ronde terug naar de gyn voor fm en iui 2
    Mamalap: 11-01: 1e follikel meting.
    Vinny: 12-01 belafspraak voor uitslagen
    MLady: 14-01 (cd10) follikelmeting #1
    DeeDeeBowtie: 15-01 follikelmeting
    LVtje: 23-01 vl uroloog, uitslagen 2e semenanalyse en bloedtesten
    PJO: 26-01 startgesprek en prikinstructie IUI

Verwachte nod:
    Goldfishie: 20-01
    LVtje: 27-01
    Tammie81: 27-01
    PJO: 27-01
    mamalap 02-02
    DeeDeeBowtie 03-02
    MLady: 03-02

Zwanger:
    miffy
    Stephani[/QUOTE]

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mag ik mij ook melden?

Op dit moment heb ik het even flink zwaar. Het besluit om naar de gynaecoloog te gaan.. wauw..

Morgen afspraak bij de dokter. Voor een doorverwijzing en dan hopen dat we gauw kunnen beginnen..

Ik ga morgen alles goed lezen want volgens mij kan ik hier aardig wat leren.

Als jullie vragen hebben, stel ze gerust :)

9. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Oh ja, het was chlamydia! Maar dat heb ik gelukkig niet gehad. Ik heb wel een darmziekte, maar de littekens daarvan zitten alleen in mn darmen en niet in mn buikholte.
    als meisje van 4 heb ik roodvonk gehad, maar ik dacht dat dat alleen de vruchtbaarheid beïnvloedt als je het als puber krijgt.
    Ik ben wel benieuwd of er in eerste instantie meer getest had moeten dan nu gedaan is?
    Bubblez, wat is jouw verhaal?

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Goedemorgen dames. Zo een hoop gekletst.

Guppymaaike welkom! Hebben ze de blindedarm lacroscopisch gedaan? Want die heb ik gehad en volgens mijn gyn was er dan weinig kans dat het een rol speelde.

Bubbelz jij ook welkom. Heb je al een idee wat er zou kunnen zijn? Is jouw cyclus wel regelmatig?

Hier vandaag weer laatste 1/2 tablet. Ik heb uiteraard geen bijwerkingen van zo'n lage dosering :D

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mamalap: fijn geen bijwerkingen, maar ik hoop wel op 1 heel mooi ei voor jou!

Bubblez: welkom! We hebben volgens mij al vaak genoeg in dezelfde nod forums gezeten.

12. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden.

Zo heb gisteren flink wat gemist zo te zien! Gisteren dagje vrij maar dat betekent bij hup aan de schoonmaak en wassen. haha. Dus geen tijd voor internet :)

Welkom bubblez, spannend een eerste afspraak bij de gyn, alleen maar goed dat je de stap hebt genomen.

Mamalap, dat is fijn dat je geen bijwerkingen ervaart van de clomid! En waar is de clomid precies voor, dat is voor de reiping van een ei toch? Dan gaan we hopen op een mooie ei voor jou!

13. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Bubbelz, welkom! De eerste keer dat je naar de dokter gaat? Hopelijk krijg je snel een doorverwijzing.

Mamalap, fijn dat je geen bijwerkingen hebt! Heb je wel het idee dat er iets aan het gebeuren is? Op welke dag heb je (meestal) je eisprong? of wisselt dat?

PJO, ook nog wel iets leuks kunnen doen op je vrije dag?

Hier gister de laatste Clomid pil weer gehad en gelukkig ook niet veel last van bijwerkingen. Nu maar weer wachten op mijn ei. De vorige ronde had ik die pas op dag 18 en vandaag ben ik pas op dag 8 dus verwacht hem voorlopig nog lang niet. Vanaf dag 10 ga ik wel voor de zekerheid weer ovulatietesten gebruiken. Ik denk, na vorige ronde, dat het wel duidelijk is wanneer ik mijn eisprong heb maar vindt het fijn om toch nog een keer de bevestiging te hebben. Gaat dus maar even op het wachtbankje zitten.

Hebben jullie verder nog het nieuws gevolgd gister? Wat een ontzettend triest gebeuren in Parijs! Verschrikkelijk voor alle mensen die het mee gemaakt hebben, mee bezig zijn en natuurlijk de nabestaanden. Wat een gekke wereld leven we toch af en toe in he....

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Pjo de clomid is inderdaad om te zorgen dat er een ei gaat groeien. Bij de vorige doseringen zaten er 2 eitjes, dus nu een extreem lage dosering.

Tammie met de clomid heb ik hem op cd 17 en cd 18 gehad. Dat zijn hele normale dagen om een eisprong te hebben dus voor jou dag 18 is ook top!

15. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Fijn dat je geen bijwerkingen hebt Mamalap.
    Ik denk zelf dat ik volgend weekend weer iui heb (vrijdag of zaterdag). Meestal heb ik eisprong op dag 11/12/13.

16. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Bij mij wisselt het heel erg wanneer ik mijn eisprong heb. Tot nu toe ergens tussen cyclusdag 13 en 29.

Dus standaard en regelmatig rond dag 18 lijkt mij geweldig! ;)

17. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Vraagje ik heb vandaag de clomid opgehaald nu moest ik die zelf betalen nu staat er op internet dat ze alleen vergoed worden als ze door het ziekenhuis verstrekt worden hoe doen jullie dat?

18. mamalap

mamalap Niet meer actief

Klopt die moet het zkh op ziekenhuis medicijnen zetten ofzo iets. Dat doet het ziekenhuis dus heb jij geen invloed op. Ik zou even contact opnemen met jouw zkh.

19. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Dank je mamalap heb nu 21 tabletten dus kan ff voorruit maar voor de volgende x wel ff regelen idd tegen die tijd.

20. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Dit kost niet veel maar als het spuiten gaan worden dat loopt al snel in de paar honderd euro ga ik echt niet zelf betalen

Vandaag rekening gehad van vgz of we ff 475 euro eigen risico wilde betalen van vorig jaar van mij en me man hoppa 😳

Deel Deze Pagina