de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalap

mamalap Niet meer actief

@Mofantje: balen! Je hoopt toch dat er snel wat komt zodat je met die clomid kan starten anders nog geen eisprong :(

Tja ik ben heel open, altijd in alles. Op mijn werk ben ik leidinggevende van 3 kerels en 1 vrouw, dan vind ik het wel handig dat ze weten waarom ik misschien wel opvliegers heb of vaak naar zkh moet (begrip creëren). Nou ja dan kun je het thuisfront ook niet in het ongewisse laten. Bijkomstig voordeel is dat ik nooit domme of pijnlijke opmerkingen daardoor krijg.
    Maar iedereen moet daar mee omgaan zoals ze zelf willen.

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ha Miffy wij denken het er hetzelfde over!

3. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    @Mamalap het maakt het soms idd makkelijker. Geen lastige vragen en situaties. Mijn schoonzus en zwager hebben een lief zoontje van bijna 2 via icsi. Dus daar hebben we ook wel over gepraat en daardoor is het nu ook fijn om over ons traject te praten. Zij gaan nu voor een 2e kindje. Dus hopelijk binnenkort samen zwanger hihi.

4. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Wij zijn er ook heel open over. Familie, vrienden werk. Ik vind het indd fijn dat ze weten waarom ik soms ff een mindere dag heb. Mijn man is niet echt een prater maar ook hij wil heel open zijn. Dat er geen pijnlijke opmerkingen meer gemaakt worden vind ik ook prettig.
    Toch voel ik me soms alleen. Veel vrienden van mijn man zijn single of denken nog niet aan krijgen van kinderen, mijn vriendinnen vinden zichzelf te jong en de stellen die kinderen hebben waren allemaal heel snel zwanger.
    Mijn moeder wil me graag steunen maar woont ver weg en door de veranderingen op mijn werk zie ik haar niet zo vaak wat ik op t moment best moeilijk vind.

5. cyclaam

cyclaam Actief lid

10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Vanmorgen echo en uitstrijkje gehad. Rechter eierstok goed in beeld. Linker niet. Rechts zat wel een ei maar nog helemaal groot genoeg. Maar mn app zegt dat ie rond zaterdag komt. Dus na heel wat geroer maar uitstrijkje en wat slijmvlies afgenomen.
    geen zaadcel te vinden! Pff maandag weer terug om te kijken of ei is gesprongen. Al met al vond ik het niet echt prettig. Ontspannen lukte dus ook niet!

6. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    He Cyclaam wat een domper!! Balen ook dat je het onderzoek als niet prettig hebt ervaren. Krijg je nu maandag weer een echo? En wat zijn de vervolg stappen? Of hebben jullie daar nog niet over gesproken?

7. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Oh Cyclaam ik moet zoiets eigenlijk helemaal niet lezen. Dadelijk durf ik niet meer morgen...

Tot vanmorgen bij de therapeut was ik er ook niet echt mee bezig, maar dat gesprek is nu achter de rug (ging best goed, maar zit wel even stuk nu) dus nu begint het langzaamaan te kriebelen pffff.

Wij zijn er redelijk open over, maar dat therapie gedeelte weet niet iedereen (is best wel een taboe namelijk).

8. cyclaam

cyclaam Actief lid

10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Weer een echo inderdaad maandag. Mn man moet het semen onderzoek nog doen. Maar we vinden het eigenlijk jammer om nu te doen. Tja elk zaadje is nu even nodig. Dus wilden dat volgende week doen. Ik denk nu van ach miss zat daar net geen zaadje en misschien op een andere plek wel.
    weten jullie hoe lang uitstrijkje uitslag duurt?
    we doen deze week ons best nog maar even en dan zien we maandag wel weer.
    ach het is gwn miss preutsheid of bang voor pijn waardoor ik me gespannen hield. De rechter was ook zo gevonden alleen de linker wilde dus niet. Hij drukte op mn buik maar toen was het niet veel duidelijker. Als de uitslag van het zaad er is kun je denk ik meer zeggen.. dit viel tegen maar we moeten positief blijven.

9. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen

Dank je wel het is gelukt 😊

10. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    @ mofantje de 1e keer wist iedereen het was fijn maar soms ook wat bemoeienis werk moest wel omdat ik soms om de dag naar het Zh moest

Voor we nu naar het Zh gingen wist maar 1 stel vrienden het nu langzaam steeds meer mensen werk inmiddels ook weer 1 persoon op de hoogte moest wel omdat afspraak tijdens werktijd is als we weten wat ze willen gaan doen en we gaan daar in mee dan zal ik de rest op mijn werk ook op de hoogte stellen

11. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    @ cyclaam Die onderzoeken zijn inderdaad niet fijn bij mij is 1 eierstok ook altijd lastig te vinden uitekndelijk went het wel naeerst ruim 1,5 jaar in de mm voor Kiki en bij zwangerschap van Stijn ook tot 25 weken altijd inwendige echo omme cervix te meten heb ik er nu echt geen moeite meer mee en lig ik relaxt in die stoel denk altijd maar zo die arts is wel wat gewend komt vast goed went snel

12. cyclaam

cyclaam Actief lid

10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Mijn pijngrens is helaas ook niet hoog. Dat denk ik ook wel inderdaad. Ik hoop echter dat ik er niet aan Hoef te wennen hihi

13. mamalap

mamalap Niet meer actief

@Cyclaam: vooral dat uitstrijkje is minder prettig! Meestal is de uitslag na een week bekend. Alleen inwendige echo valt wel mee, maar dat uitstrijkje is een naar gevoel daar beneden.
    Op naar maandag! Hopelijk je ei dan gesprongen.

14. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Mamalap Ik zit je onderschrift te lezen maar wat duurt de uitslag van het zaad onderzoek lang bij jullie. Wij kregen het meteen de volgende dag. (Nou ja dat was de bedoeling maar door spoedgevallen werden we dagje later gebeld. )

15. mamalap

mamalap Niet meer actief

@Deedeebowtie: ja is standaard in dit zkh, zit altijd een maand tussen 1e en 2e afspraak? Zal wel een rede hebben.
    Jij heeeeel veel succes vandaag! Ben benieuwd!

16. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Jeej provera heeft zijn werk gedaan. Vandaag dag 1 dus ik ben ongesteld. Dinsdag starten met eerste ronde clomid! Hoop dat ik daar minder last van heb dan Provera. Dag 9/10 valt in te weekend dus op vrijdag afspraak om te kijken of clomid aan lijkt te slaan. Beter x te vroeg en x extra kijken dan te laat zei assistente

17. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Oh wat goed Mofantje! Die assistente heeft helemaal gelijk.
    Nog even snel want ik moet zo S. ophalen van de psz. Wij zijn dus in het ziekenhuis geweest. Begon meteen goed. Ik meldde me en vroeg of de verwijzing door was gekomen. Nou mooi niet! Echt ik dacht ik ontplof daar te plekke. Moesten we daar dus nog de HA gaan bellen (dacht ik dat dus twee weken geleden geregeld te hebben) ML was zo aardig de telefoon van mij over te nemen. Ik denk dat hij dacht dat iemand in die praktijk het gesprek met mij niet ging overleven...oeps hihi. Nou HA werd uit haar spreekuur geplukt en binnen 5 minuten was het geregeld.

Toen de afspraak zelf. Nou dat ging eigenlijk heel fijn. Fijne gyn. Haar zoon heet hetzelfde als de onze (en die naam is afgelopen jaren maar stuk of 25 keer gegeven dus hoe groot zijn de kansen) dus dat schept meteen een band.

Meteen inwendige echo gedaan. Zag er allemaal keurig uit. Eitje was idd ervantussen (hopelijk mooi dansje aan het doen met zaadjes ofzo hihi). Verder niks bijzonders. Nog even wat specifieker gevraagd naar de zaaduitslag. ML bleek gewoon een aantal van 136 miljoen te hebben! "dat is wel heel erg veel en zien we niet vaak" zei de gyn nog. En ook 40% bewoog goed. Dus je zou toch denken dat het allemaal mogelijk is.

Wij zitten daar natuurlijk niet voor niets en zijn via therapie daar gekomen (via pb uitleg niet hier want dat vind ik toch nét iets te veel voor internet) Maar het komt erop neer dat verder onderzoek niet nodig is. Toen was ik natuurlijk bang dat we weer vrolijk terug naar therapie werden gestuurd, maar niks is minder waar! Ik mag bloed komen prikken als ik ongesteld ben en dan starten we meteen met IUI. Ik heb moeten knokken voor alles dus ik dacht echt: wat hoor ik nu?? Super blij natuurlijk, maar nooit verwacht dat het ineens zo "makkelijk" en snel zou gaan. Ben zo blij dat deze gyn direct inzag dat zo doormodderen meer kapot maakt als op gaat leveren. En gewoon heel blij dat we al zo snel door mogen. Dus hoe dan ook is volgende week een spannende week. Of ik ben gewoon hartstikke zwanger (wat natuurlijk gewoon kan) of we gaan ervoor zorgen dat het nu eindelijk (weer) gaat gebeuren.

Kortom..BLIJ :D

18. mamalap

mamalap Niet meer actief

Wow wat een goed nieuws hier allemaal!

@Mofantje: yeah eindelijk clomid. Maar uh wat waren zoal bijwerkingen van provera? Alvast beetje voorbereiden.

@Deedeebowtie : helemaal super nieuws! Is toch helemaal niet belangrijk voor ons waarom jullie therapie hebben? Jullie krijgen iui!!!!!! En al gelijk in nieuwe cyclus. Ik zeg top zkh :D

19. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Wat goed deedeebowtie! Ik hoop dat je hartstikke zwanger word nu van het leuke dansje met eicel en zaadcellen zijn iig genoeg danspartners voor je eicel.

Ik zou je niet te veel zorgen maken om de bijwerkingen mamalap. Misschien krijg je wel iets anders. Ik had ook niet echt gekeken naar bijwerkingen omdat je er dan op gaat letten maar toen ik wat merkte ben ik gaan checken. Ik heb depressies gehad en herkende die gevoelens. Dan slaat even de twijfel toe. Want ik voelde me al lange tijd stabiel, sterk en stevig om voor kindje te gaan als je dit dan ineens weer voelt word je niet blij.

20. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    @Mofantje, wat goed! Nu op naar de Clomid, hoop dat je er minder last van hebt en alles goed gaat :)

@DeeDeeBowtie, na een slechte start gelukkig toch een heel fijn gesprek. Zo blij voor jullie! Als je dus wel ongesteld gaat worden (wat ik niet hoop natuurlijk) dan mogen jullie dus ook direct starten? Ga je nog hormonen gebruiken? Of gaan jullie het in eigen cyclus proberen zonder medicatie? Heel spannend :)

Hier vannacht eindelijk de ongesteldheid doorgezet, en ook heftig meteen. Dus vandaag het ziekenhuis gebeld en ik mag zondag weer beginnen met prikken en dan vrijdag de 17e de meting. Vorige keer ging het ook zo snel dat we het maar voor het weekend hebben gepland. Ik hoop op maandag de behandeling dan. Op naar ronde 2!

Deel Deze Pagina