de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Volgens mij is speeksel een spermakiller Bubblez...

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Mamalap wat is jouw tempcurve mooi geleidelijk! Tempte je ook al bij je 1e kindje? Herken je het patroon?

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Bubblez: voor een zaadanalyse mag geen speeksel in de buurt komen van de zaadjes. Staat op je briefje hoe het allemaal moet.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Je mag idd geen speeksel gebruiken. Volgens mij ook geen glijmiddel trouwens, voor het zaadonderzoek.

Lastig GF, geen ervaring mee. Hoop dat je IUI wel door kan gaan nu.
    Anders vanmiddag nig en extra vragen. Succes meid!!

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Vanmorgen een (lang) gesprek gehad met de arts.
    Het was een andere arts omdat de vrouw waar we tot nu toe waren een andere baan had. Dus was even afwachten of deze arts net zo fijn was.

En of!! Hele prettige man, neemt echt de tijd voor je (vandaar dat de afspraak ook giga uitliep haha)
    Heel recht door zee en heel reëel maar dat is wel heel fijn, hij wil ons geen valse hoop geven.

Normaal gesproken mogen we nog niet starten met behandelen, dit mag pas na een jaar. Maar de vorige arts en hij hadden al overleg gehad of ze ons niet toch konden helpen gezien mijn situatie.
    Deze man heeft een hekel aan de verplichte regels die vanuit de verzekeraars opgelegd worden als het het welzijn van de patiënt beïnvloed en hij vond het dan ook niet meer als normaal dat we gewoon geholpen gingen worden. De uitslagen van het zaad lagen er natuurlijk ook al, en een paar maanden langer wachten zal daarin ook niet positief bijdragen.

In principe zijn de uitslagen slecht genoeg om meteen doorgestuurd te worden voor icsi, maar hij dacht dat er toch een redelijke kans zou zijn met IUI en omdat dat een stuk minder belastend is voor mij wil hij toch graag eerst 4 pogingen IUI gaan doen. Eenmaal begonnen met icsi kun je namelijk ook niet meer terug naar iui.
    Maar hij gaf ook aan dat als ze zouden merken dat bij het opwerken van het zaad ze niet aan die miljoen komen dat het dan meteen ophoudt. Hij wil geen behandelingen verspillen als het toch geen zin heeft en je hebt gewoon een miljoen goed zaad nodig om “natuurlijk” zwanger te worden. Dus het zou best kunnen dat na 1 / 2 keer we alsnog door moeten voor icsi.

Ik krijg geen hormonen om het eitje te laten groeien aangezien dat allemaal normaal werkt. Wel krijg ik een hormoonspuit om het eitje te laten springen.

Vandaag is CD1 dus over 10 dagen begint het circus, dan echo’s om de groei van het eitje te monitoren en over een week of 2/2,5 de eerste IUI.

Heel spannend, maar ergens ook heel fijn. Ben opgelucht met een ziekenhuis wat echt kijkt naar de patiënt zelf en eindelijk het gevoel dat we een serieuze kans hebben om zwanger te worden. Zo fijn!!

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Prachtig nieuws LVtje! Blij voor je!

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Lvtje fijn dat ze oprecht naar jullie situatie hebben gekeken! En wow gelijk deze cyclus al iui :D ook al wordt het niks toch gelijk actie!
    En zie je wel mijn vermoeden bevestigd dat die stomme zorgverzekeringen zich met protocollen bemoeien.

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Klopt, dat wordt dus ook gewoon.
    Deze arts werd er heel boos om, we hebben niet voor niets 12 jaar gestudeerd om te weten wat het beste is voor onze patiënten en dan moet zo'n idioot bij de verzekeraar gaan bepalen wat wij moeten doen.

Hij was ook gewoon eerlijk, ook andersom hoor. Want als er een stek had gezeten met 9 maanden waarbij geen reden was om direct te starten dan deed hij het ook niet. Ook al is dat niet leuk voor die mensen.

Hij kijkt echt naar de mensen en bepaald daarbij wat reëel en haalbaar is. Zo zou het imo ook moeten zijn.

Had al verteld he, dat ik opgelucht ben :D:D:D

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ja ik weet hoe moeilijk zorgvekeraars kunnen doen. Wij moeten weleens harde lenzen aanmeten zonder sterkte omdat zo'n lens de voorkant van het oog mooi glad maakt. Je wil niet weten hoe moeilijk zo'n zorgverzekering kan doen omdat er geen sterkte inzit. nou zonder zo'n lens ziet die persoon een stuk minder scherp zucht #$#÷zorgverzekeraars

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Heel fijn lv! !

Oke. Geen speeksel. Maareehh. Als je je man met je mond zeg maar bevredigd... verziek je dan je kansen al? Want dat gebeurd hier namelijk bijna altijd.. :( Maar oke.. duidelijk...

11. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Vanaf het moment dat ik daar achter kwam Bubblez, ben ik daar dus in m'n vruchtbare dagen mee gestopt ja... :( Maar goed, dat is alweer heel wat maandjes geleden, dus heel veel verschil heeft het voor ons niet uitgemaakt :(

12. Asun

Asun Niet meer actief

Deedee- ach neee, niet leuk!! Beterschap.

Lvtje- jah wat fijn!!

Hier een gezellig en druk weekend gehad! Vrienden uit frankrijk waren op bezoek. Vandaag weer aan het werk... druk druk druk

13. Asun

Asun Niet meer actief

Ow dat wist ik ook niet... :(

14. Asun

Asun Niet meer actief

Ja klopt, eerste keer voor de MMM . Nu 3 buisjes afgenomen 😣

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Had vanmiddag een andere gyn, maar ook een lieve en meedenkend. Ze heeft mijn dossier nagekeken en die cyste zit er dus al ieder geval 1 jaar. Waarschijnlijk langer, maar in januari 2014 is er natuurlijk pas voor het eerst gekeken bij de gyn. Deze cyste zit dus rechts en is 19 mm en ziet eruit alsof het een ei is die bijna gaat springen. Hij groeit ieder geval niet en zit ook niet de andere eitjes in de weg. Dat kan bv wel al die heel groot is.

De vorige iui is dus ook verkeerd beoordeeld en dus verkeerde timing, want mijn echte eisprong van die ronde kwam er dus nog niet eens aan. Maar door de pregnyl is het kleine eitje wel gesprongen, maar had dus geen kans om bevrucht te raken en dus twee weken later de rode dagen in. Na de fm in de iui ronde is ook geen bloed geprikt, dan hadden ze kunnen weten dat er geen eisprong aankwam ook al zag het er wel zo uit.

De iui kan wel doorgaan, maar dan moet het andere eitje wel doorgroeien. Vanmiddag was het kleine eitje 11,5 mm. Dus maar 0,5 mm gegroeid, niet heel veel dus. Donderdagmiddag follikelmeting 3. Met heel veel geluk als die kleine donderdag 19 mm is, dan zaterdag de iui. Anders waarschijnlijk volgende week.

16. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    LVtje: ooooh wat fijn voor jullie! Je klinkt ook heel opgelucht! :)
    Actie in de tent, heerlijk, er gaat eindelijk wat gebeuren. En waarschijnlijk weet je bij iui 1 al wat er daarna gaat gebeuren. Heel veel succes en spannend! Ik duim voor jullie! :)

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Bubblez: dat idd niet tijdens je vruchtbare dagen doen. Gewoon in de rest van de maand! ;)

18. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

Wat fijn dat je nu een lieve en meedenkende arts hebt.
    Balen dat de vorige IUI gewoon verkeerd beoordeeld is, je kunt het niet terugdraaien maar wel frustrerend.

Hopen dat je zaterdag de IUI hebt en anders begin volgende week. Duim voor je!

19. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

Dank je!

Zo stom dat je blij bent met IUI he ..... Maar je hebt tenminste een eerlijke kans, niet dat het een wondermiddel is maar toch.

@Bubblez: wat de andere dames ook al zeiden, zou het in je vruchtbare dagen idd niet meer doen. Dan gewoon in de rest van de cyclus ;)

20. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Zo GF dat is nogal wat. Goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt. Nu weet je het tenminste.

En LVtje supernieuws!

Mamalap wat spannend. Zou het dan toch raak zijn?

Ik denk zelf dat ik met mijn koorts manliefs zaad gekookt en vermoord heb ofzo...heb echt totaal niet het gevoel dat het gelukt is deze maand. Maargoed moet nog een week wachten en helaas doordat ik dus al zolang ziek ben zegt mijn temperatuur ook helemaal niks.

Deel Deze Pagina