De strengste van de straat

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Leuk!
    Het zal vast ook wel nog gebeuren hoor, maar is mijn ervaring en wat ze school signaleren.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik herkende er wel in wat TO schrijft. Ik ben ook best wel een strenge moeder wat schermpjes en vriendjes betreft. Ik heb gewoon geen trek in ern woonkamer vol zwijgende kinderen die allemaal in hun eigen wereldje zitten. En als de vriendjes zelf gern schermpje meehebben is er al helemaal niks aan lijkt me. Wij hebben ook geen playstation of zo en de computer is voor mijn werrk. Mijn kinderen mogen er wel eens op maar ik wil geen vreemden in mijn werkkamer.

Maar gelukkig spelen mijn kinderen ook heel graag buiten. En ik compenseer mijn strengheid weer met het makkelijk snoepjes uitdelen .

Momenteel zijn ze weer van vroeg tot laat buiten. Jachtseizoen doen ze hier ook veel en ze hebben met een groepje een prachtige hut gebouwd in het bos aan de rand van het dorp. Ze zitten elke dag tot over hun oren onder de modder, vallen regelmatig in de rivier en zitten onder de blauwe plekken. En een lol dat ze hebben.!
    Ik ben dan wel makkelijk en geef ze rustig wat te snoepen mee of een pakje drinken. Ik denk niet dat dat veel uitmaakt voor de populariteit trouwens.
    De schermpjesbeperking wel, zeker in de winter als ze meer binnen spelen. Mijn kinderen hebben ook wel eens gezegd dat ze liever bij X of y spelen want daar mogen ze op de PlayStation. Tja jammer dan, die hebben we niet en die komt er ook niet. In die zin ga ik mijn regels niet aanpassen.

amdaa vindt dit leuk.
  3. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    @Luppy, hoe oud zijn ze?

Snap dat je t niet wil als er kinderen komen spelen. Of teveel tijd erachter zitten.
    Maar verder ook nauwelijks, begrijp ik.. wat vind je er zó erg aan dan?

lies276 vindt dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    Ja maar in de zomer zijn ze langer buiten en
    Zijn er meer kinderen buiten
    En halen ze vaker wat drinken etc

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Verplaats je eens in de kinderen? Wilde jij vroeger bij kindjes spelen waar veel mocht of waar niet zoveel mocht? Ik denk dat de keuze voor kinderen wel makkelijk is dan toch?
    Wij zijn ook van de tomaatjes en de komkommers en fruit, fruit gesneden willen alle kindjes wel en soms mogen ze ook snoep. Over drinken ben ik niet zo moeilijk, mijn dochter drinkt ook niet graag water en zou dat bij anderen beleefd opdrinken, maar de volgende keer komt ze drinken hier halen.
    Tv staat hier altijd uit, daar hoor ik kinderen nooit over, maar wij hebben een hele speelzolder die populair is :)

Chocolat en LoeForceOne vinden dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft voor het hele koude weer een skibroek voor buiten! En die is niet meer schoon te krijgen, zo vaak was ze buiten van de winter met het buurmeisje. Heerlijk juist naar buiten.

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ik woonde in nogal een reli buurt en ik ging het liefst spelen bij kindjes waar het gebed niet al te lang duurde en de vader geen complete donderpreek hield. Snoep en tv was helemaal niet vantoepassing eigenlijk.
    Dus wat bedoel je? Dat het niet kan komen door de komkommers en geen scherm, maar door iets anders?

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.292
    113
    Hier lopen ze ook vaak buiten. Ski broek is wel idee voor volgende winter. Handschoenen hebben ze letterlijk versleten met het spelen

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Schermpjes bedoel je? Daar vind ik niks erg aan. Ze spelen hier ook regelmatig op een tablet. Ik heb ook geen vaste schermtijd of strenge regels daarover. Maar niet met vriendjes. En wij geven er zelf echt helemaal niks om dus we hebben geen echte spelcomputer zoals een playstation. En ik merk wel dat sommige kinderen (ook die van mij) dan liever ergens afspreken waar ze wel op een PlayStation kunnen.
    Mijn kinderen zijn trouwens 11, 9 en 5. Bij de jongste speelt dit nog helemaal niet.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat zou voor mij al een reden zijn er wel 1 aan te schaffen. Ik heb mijn kinderen namelijk liever thuis met vriendjes dan dat hij bij vriendjes gaat spelen (en al helemaal als ik weet dat het om de spelcomputer gaat)
    Als ik door zou hebben dat kindjes hier komen voor de spelcomputer ben ik een rotmoeder want dan gaat dat ding juist niet aan. Je komt hier spelen voor zoon en niet voor zijn spelcomputer of ander speelgoed. :oops:

mama079, Chocolat en nerdygirl123 vinden dit leuk.
  11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier word alleen in het weekend gesnoept , maar heb toch veel kinderen over de vloer.
    Na schooltijd beginnen we met een cracker kaas of kipfilet oid. en een kop thee. Later op de middag snij ik fruit of groente met daarbij nog een glaasje ranja.
    Ik heb meestal een kan thee op tafel staan waar de kinderen vaak zelf thee van nemen.

Verder ben ik nooit echt moeilijk qua spelen, er is veel mogelijk. Enige regel die ik heb is dat ze eerst opruimen voor ze aan iets nieuws beginnen.
    Buiten spelen doen ze hier ook graag, maar geen kind wat met een tablet op straat loopt.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij zijn geloof ik ook de strengste van de straat. Maar toch heb ik hier regelmatig een huis vol kinderen. Zeker in de vakanties. Een snoepje krijgen ze heus weleens. Maar als ze met een zooi kinderen uit de buurt spelen, weet ik heel goed waar ze snoepjes krijgen en waar niet. Dus hier snij ik meestal een flinke schaal fruit met een kan ranja of thee.

Hier hebben ze beide een iPad en de Wii wordt ook veelvuldig gebruikt. Maar als ze hier komen spelen blijven die dingen uit. Krijg daar ook nooit commentaar op, terwijl ik helemaal niet streng ben met die dingen. Je hebt je hier ook gewoon aan de regels te houden en als je dat niet aanstaat moet je ergens anders gaan spelen. Raar taalgebruik wil ik hier absoluut niet hebben (genoeg kinderen waarvan de moeder alleen een keer foei zegt) en ik ga niet de hele middag voor politie agentje spelen. Lukt dat allemaal niet, dan spelen ze een andere dag maar verder. En alle kinderen weten dat en houden zich over het algemeen netjes aan de regels hier in huis.

Ook genoeg vriendjes en vriendinnetjes van school die hier in de buurt wonen, hier naar de wc gaan als ze hier in de straat spelen. Ook als mijn eigen kinderen er niet zijn. Ik hoop dat ze het hier leuk en gezellig vinden en zolang iedereen netjes luistert hier in huis, mag er een heleboel. Maar gezien het aantal kinderen die hier over de vloer komen, zal dat wel goed zitten.

Ik herken het dus niet helemaal ;)

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik ken geen mensen die vrijwillig groente en water serveren eigenlijk. Bij elk vriendje wordt er een snoepje of drinken gegeven. En nee nog nooit ouders gehoord dat er veel gesnoept wordt, het is ook niet non stop dat ze dingen krijgen maar ik ben niet de moeilijkste als ze ergens om vragen.
    En al zijn vriendjes gamen maar meestal zitten ze niet hier samen te gamen maar is het met vriendjes online.
    Als er vriendjes hier spelen is het gamen afwisselend met buiten spelen. Wij sturen onze zoon met goed weer altijd naar buiten maar mocht het in het weekend regenen dan zit hij wel meerdere uren te gamen. Zelf hang ik dan ook voor de tv om een serie te kijken dus ja daar doen we niet moeilijk over.

14. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Hier op zomerse dagen veel kids in de straat.
    Onze pleegdochter mag de hele dag onbeperkt water op hete dagen.
    Verder rond 10 uur "koffietijd" met wat drinken voor haar en iets van fruit.
    Als ze dan net aan het spelen is met een kindje ga ik dat kind niet overslaan.
    Die krijgt gewoon ook als het wil.
    'S middags ook even tijd voor wat drinken met een kleine versnapering.
    Die versnapering varieert naar mijn zin.
    Soms wat nibb-itjes, een koekje of 2 kleine snoepjes of plakje zelf gebakken cake oid. (1 van deze dingen uiteraard)
    En ook hiervoor geld, als ze aan het spelen is krijgt die ook.
    Op warme dagen kan er best een ijsje vanaf. Ook voor de buurkids als ze bij ons spelen.
    Ik doe daar niet moeilijk over.
    Beeldschermtijd is hier heel weinig.
    Denk hooguit 2 uurtjes per week totaal tv en tablet samen.
    Ze heeft een kindertablet waarop wij spelletjes hebben gedaan. Kan niet op Internet.(Is vergrendeld).
    Verder leest ze heel veel (leert nu lezen en zit veel met haar boeken op de bank)
    En buiten fietsen of met pennyboard oid

15. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ieder huis heeft zijn eigen regels. En iedere ouder zijn eigen opvoedstijl. Daar is geen goed of fout in. Alleen veel verschillen.

En kinderen spelen niet perse altijd daar waar ze het meeste krijgen of mogen. Hoewel dat natuurlijk wel een rol speelt. Ik weet van vroeger dat ik erg op de sfeer lette. Of ik lette er niet zozeer op, maar voelde perfect aan waar ik het prettig vond.

16. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Tja, het is ook net hoe je kinderen zijn qua karakter en lichaamsbouw.
    Als onze dochter een speelafspraakje heeft vraag ik of ze alsjeblieft niet alleen een stukje fruit of groente krijgt maar ook iets waar ze langer op kan teren, ze wordt namelijk erg onredelijk en chagrijnig als de ‘brandstof’ op is. Op alleen een stuk komkommer of rijstwafel om 15u redden ze het hier echt niet.

Onze twee kids zijn de hele dag in de 5e versnelling en verbruiken ontzettend veel energie. Ze hebben zeker ook suikers nodig (hypoglykemie). Zeker als het warm weer is of als ze gym of zwemles gehad hebben: eten!
    Liefst stukjes kaas of worst, nootjes maar ook echt wel (granen) koeken of chips. Op school geldt hetzelfde: op alleen fruit om 10u redt de oudste het niet. Ze krijgt naar school ook weleens een paar stukjes witte chocolade of tijgernootjes (als het warm weer is) mee bijvoorbeeld.

Om ze af te remmen en even wat te laten eten en drinken moeten ze van mij weleens even achter de iPad om 15u. Als ik dat niet doe nemen ze een hapje en een slokje en gaan ze meteen weer aan de gang. Om 17u mogen ze ook achter de iPad tot het eten klaar is. Ondertussen krijgen ze dan een bakje met rauwkost.

Met onze directe buren hebben we afspraken gemaakt over eten en drinken; om 11u en 15u iets lekker plus iets gezonds. Dus 1 snoepje met appel of 1 klein koekje met komkommer bijvoorbeeld.

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina