mutatie in genetisch materiaal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nicoletta, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Vandaag was best een belangrijke dag voor ons. We kregen de uitslag van het chromosomenonderzoek. Hierin kwam naar voren dat er een mutatie, verandering, wijziging (of hoe je het noemen wilt) in het genetisch materiaal van mijn vriend heeft plaatsgevonden. Dit zou een goede reden kunnen zijn voor de miskramen.

Woensdag worden we gebeld door de genetisch consulent die het verdere traject met ons zal gaan bespreken.

Aan de ene kant kun je zeggen dat dit een antwoord geeft op de vraag waarom we die twee miskramen hebben gehad, aan de andere kant geeft het nog meer vragen voor wat de toekomst ons zal brengen.

Wat voor impact deze mutatie heeft weten we niet. Het zou kunnen zijn dat het nog steeds dikke pech is geweest die miskramen maar het zou ook kunnen betekenen dat wij nooit samen een goede match kunnen zijn.....

Kortom, mijn vraag, zijn er meer mensen in ditzelfde schuitje?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik kan je zelf niet helpen, want bij ons zijn er in het chromosomenonderzoek geen afwijkingen aangetroffen. Ik weet wel dat bij het vruchtbaarheidstopic een aantal vrouwen zijn die in hetzelfde schuitje zitten en nu IVF-PGD doen. Misschien kun je daar je vraag stellen en krijg je meer antwoorden en ervaringen?

En heel veel sterkte en succes toegewenst. Dat moet vreselijk schrikken zijn geweest. Ik hoop dat jullie een gezonde zwangerschap mogen krijgen met of zonder een beetje medische hulp!

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Trees, je hebt ons enorm geholpen! Heel erg bedankt voor het noemen van deze behandeling. Nu heb ik een artikel gelezen en dat deed me best goed om te zien dat het misschien niet per definitie uitgesloten is om samen een kindje te kunnen krijgen.

Heel erg bedankt!

Deel Deze Pagina