Ik gebruik normaal niets, maar als ik op de moestuin ben spray ik me in met deet. Ik krijg echt gigantische bulten, hele schijven en die hele plek zwelt zo ontzettend op dat het hele gewricht dik wordt en ik er echt dagen ellendig van ben.
Ik rol mijn armen in met wat biofreeze. Werkt momenteel prima! En een rondje slaapkamer met de elektrische muggenmepper voor we gaan slapen!
Ja je ontkomt niet aan zo'n spray in die landen waar wij wonen! Haha. Ik vind van alles dood op de grond. Ik maak elke week een uitgebreid rondje en als ik savonds de kinderen op bed leg spuit ik eerst grondig bij de bank zodat ik daarna lekker zonder geprikt te worden kan zitten. Ik draag in de avond al een lange sportlegging en hoge sokken van mijn man. Mijn enkels zijn zeer gewild!
Hier ook team deet en als ik toch geprikt ben gebruik ik antihistamine. Elk naar haal ik op vakantie (zuid Europa) ook een stel van die insecten sprays. Wel goed opletten, soms moet je minimaal 4 uur ventileren eer je de kamer weer mag betreden (dus spuiten voor het slapengaan heeft geen zin) maar daarna is er dan ook geen levend wezen meer te bekennen in je kamer.
Hoe doen jullie dat savonds buiten? In de tuin? Wij hebben een heerlijk overdekt terras waar ik graag zit, maar nu zodra de schemering invalt wordt ik lek geprikt. Ik zou gewoon ook s'avonds lekker buiten willen zitten. Dan staat er zo een lekker briesje pal uit zee. Maar eigenlijk lukt dat niet. Ook buiten heb ik zo een ultra violet licht.
Ik gebruik de zwaarste deet. Las ooit eens dat dit gevaarlijk kan zijn, dus spuit nu mijn bed ermee in, ga dan tandenpoetsen en moet zeggen de muggenbulten vallen enigzins mee. Ik slik als ik er een ontdek zo'n hooikoorts tabletje van de Lidl en dan is het behapbaar. Maar niet weg helaas.