Bij ons was 5.3 nuchter en 7.8 na 2 uur de grens. Maar dan wel de waardes via bloedprikken en niet via vingerprik wan dat wijkt ook weer wat van elkaar af.
Ik had precies deze waardes. Bloedprikken ging niet. Ik heb al zovaak probleemloos bloed geprikt en deze domme doos vond mij ineens "moeilijk te prikken". Dus is het via vingerprik gedaan. Ben dus bang dat ze met mijn grens-waardes via vingerprik niet akkoord gaan zonder vervolg-onderzoek.
Ja ik geloof dat dat per ziekenhuis verschilt. Hier gaven ze aan dat ze al dagcurves willen laten meten vanaf 7.8. Ze hebben verder niks gezegd? Ik werd trouwens een dag later al gebeld door verloskundige dat de waardes net afwijkend was en een aantal dagen later al bij gynaecoloog.
Hi meiden, ik heb eergisteren met 26 weken mijn tweede test gehad. In de vorige zwangerschap zat ik i.p.v. 7,8 op 8,0 na de test. Hierop heb ik dagcursus geprikt van 32 weken tm de bevalling, maar eigenlijk nooit meer een afwijking gehad (ja, 1x, witte rijst was bij mij een trigger). De vk heeft niet gebeld, dus ik ga er eigenlijk van uit dat ik het deze keer niet heb, dat is de reden dat ik even reageer op wat er eerder werd gezegd. Ik heb hiervoor wel eigenlijk vanaf het begin het dieet (6x per dag eten i.p.v. 3x per dag is de hoofdmoot) opgepakt. De vk gaf aan dat dit vaak de zuiker goed onder controle houdt. Duimen dus maar. Ook voor jullie!