Mijn dochter is binnenkort jarig. Ze wordt 5. Wij vieren de verjaardagen altijd best uitgebreid met veel familie en vrienden. Maarja dat kan nu dus niet in Coronatijd. Alleen naaste familie is al meer dan 6 personen. Een drive-through vind ik onpersoonlijk en niet leuk. Iedereen een tijdsblok laten kiezen vind ik lastig en ook niet gastvrij. We hebben veel mensen, dat gaat nooit lukken. Beperkt uitnodigen, dan wil mijn dochter liever haar beste vriendjes ipv familie (tja en dat kan dus echt niet hahaha geen opa en oma en oom/tante). Hoe doen anderen dit? Een zaaltje mag en dan toch beperkter uitnodigen wellicht. Maar man en ik weten niet zo goed of dit wel verstandig is. Je haalt dan toch meer mensen bij elkaar. Moeten we dat wel willen. En ik weet niet of een zaaltje huren van bijvoorbeeld een vereniging mag of dat het echt perse horeca moet zijn? Kortom ik ben eens benieuwd maar ideeen van anderen..
Ik zou toch voor tijdblokken gaan. Ik moet zeggen dat wij het ook rustiger voor de kinderen vonden achteraf. Je moet het wel verspreiden over meerdere dagen dan, maar dan krijgen de meesten toch wel een kans. En dan gecombineerd met wat beperkter uitnodigen. Dus qua familie alleen de opa's oma's en de jullie broers/zussen met hun gezinnen, en dat dan verspreiden. En qua vrienden een keer na school een paar kindjes als feestje, als de ouders er graag nog bij zijn nu, kun je overwegen om voor de kinderen naar monkeytown ofzo te gaan. Dan hebben de ouders mogelijkheid tot afstand houden en hebben de kinderen toch dikke lol.
Wij hebben vorige week de verjaardag van mijn oudste gevierd: 1 bbq-avond gedaan met 6 mensen uit onze vriendenkring en 2 dagen later weer een bbq met 6 familieleden. Was heel gezellig! (Het kwam toevallig uit dat het er precies 6 waren hoor, 5 of 7 had ook gekund)
wij hebben in juni een verjaardag gevierd en binnenkort is de volgende jarig. hier komen vriendjes op het kinderfeestje en op de verjaardag doen wij alleen directe familie (dus opa oma oom tante, geen achter neef of oudtante ofzo), geen bevriende stellen met kinderen zoals we normaal wel zouden doen. helaas pindakaas is het dit jaar niet anders. bij een grote familie zou ik de dag een beetje verdelen en eventueel in de tuin nog een party tent zetten zodat je allemaal wat verder uit elkaar kunt zitten/staan.
Ik zou toch voor tijdsblokken en verspreiding gaan. Onze oudste wordt zondag 6. Zaterdagmiddag is zijn kinderfeestje voor vriendjes (dus zonder ouders dus geen beperking) en zondag komen in de ochtend opa, oma, tante & oom en in de middag opa, oma, tante, oom en mijn beste vriendin met haar man + kinderen. Maximaal 6 volwassenen dus en zoveel mogelijk half buiten half binnen. MEt twee vriendinnen heb ik aparte koffiemomenten in de komende weken afgestemd.
Hier ervoor gekozen om het alleen met opa/oma, oma en oom en tante te vieren. Vrienden en de rest van de familie niet ( en die begrepen het ook)
Apart feestje doen voor beste vriendjes (kinderfeest), en dan voor de familie/ vrienden in een paar groepen verdeeld over de dag? Zo heeft ze de hele dag feest! Wij hebben deze zomer wel onderscheid gemaakt tussen naaste hechte familie en beste vrienden (uitgenodigd) en overige familie en vrienden die we meer sporadisch zien (afgesproken om een andere x iets te doen)
Wij hebben verjaardag van zoon (in juni) verdeeld over 3 avonden. Alleen naaste familie. Zoon vond het geweldig om zo vaak jarig te zijn
Hier zijn beide kids over een maand jarig, normaal hele dag feest met lunch etc. Dit jaar ervoor gekozen om oma en opa's ieder eigen bezoekje te plannen, met stel vrienden ook en zwager ook. Dus 4 afspraakmomenten rond de verjaardagen. Na mijn schoonzussen hebben we een berichtje uitgezet dat we geen verjaardsg vieren zoals altijd maar dat we het leuk vinden als ze een bezoekje plannen. Helaas geen respons gehad dus afwachten wat die doen. Kinderfeestje hebben we wel gepland. Dat is voor zoon het belangrijkste. Dochter beseft het gelukkig allemaal nog niet zo. Ik hoop dat diegene die komen de kids toch het, je bent jarig gevoel kunnen geven en dat enthousiasme telt. En diegene die er niks aan doen, daar loop ik in de toekomst ook niet meer zo hard voor
Dit. Bij onze dochter hebben we alleen opa en de oma's uitgenodigd, en haar ooms en tantes. Mijn familie apart van mijn mans familie. In totaal dus 7 volwassenen en 1 kind. Vrienden hebben we dit jaar over geslagen. Zijn we normaal gesproken heel trouw in, maar bijna alle kinderen uit de vriendengroep zijn tussen maart en juni jarig. Wel nog apart een kinderfeestje gedaan met 3 vriendinnen en 1 vriendinnetje nog apart uitgenodigd.
Hier in aug 2 jarigen gehad, hebben over het hele weekend in 4 delen gedaan. Elke keer paar gasten, nog minder als 6.
Wij doen het ook kleiner dan normaal en hopen het lekker buiten te kunnen vieren. Opa en oma zijn een maand over in Nederland en voeren daarom met ons 1 huishouden. Daarnaast hebben we precies 6 volwassenen uitgenodigd en komen er 9 kinderen (allen onder de 12 jaar). Mocht het onverhoopt toch binnen moeten dan is dat ook geen probleem.
Kleine taartjes gehaald en bij alle familie langs geweest. Overal een warm onthaal, even kletsen, cadeautje in ontvangst genomen, en door naar de volgende! Was een bijzondere dag, zeer geslaagd, voor een volwassen verjaardag had ik het niet zo gedaan hoor O ja, grootouders zijn wel op de koffie geweest. Later nog een kinderfeestje gedaan, was mooi weer, dus kon lekker buiten.
Hadden het idee ook weer van een ander hoor maar de visite moet zo een half uur of langer rijden, dus om ze voor een drive through te laten komen vonden we echt niet kunnen (was ook nog echt in de lockdown periode),dus toen maar zo opgelost!
Wij vieren over twee weken de jongste’s verjaardag ook op twee dagen en kleiner dan ‘normaal’. De ene dag mijn kant vd familie en de andere dag die van mijn man. Tuurlijk vind ik het jammer dat we het niet gezamenlijk kunnen vieren, zeker gezien het feit dat mijn mans familie verder weg woont en dus de rest ook al veel minder ziet, maar het is nu eenmaal niet anders. Zoon mag zijn verjaardag gewoon twee keer vieren, zo hebben we het naar hem gebracht .
Hier werd dochter vorige week 8 jaar en hebben het enkel voor familie gevierd. Kinderfeestje komt later. Ik vond het wel relax en andere mensen hebben er ook begrip voor. Volgend jaar beter en we kunnen het haar prima uitleggen. Ik heb echt geen zin in dagen lange visite en steeds weer mensen over de vloer.
Wij verdelen het ook over meerdere bezoeken. Niet per se met tijdsblokken, want dat vind ik zelf niet zo prettig. Dan moet je mensen echt naar buiten sturen omdat straks de volgende komt. Dus het ene weekend komen de grootouders + oom & tante van moederskant een middagke, het andere weekend hetzelfde maar dan van vaders kant. En dan nog een keer het kinderfeestje. Normaal komen er ook een paar vriendinnen van mij op de kinderverjaardagen. Die nodig ik deze keer niet uit. Omdat mijn verjaardag en die van zoon bij elkaar in de buurt liggen, vieren wij het nu wel samen. Dus als mijn ouders + broer en schoonzus komen voor zoons verjaardag, is dat gelijk ook een beetje voor mij. Idem met de schoonfamilie. Als de jongste jarig is, zit de verjaardag van ons nichtje daar weer vlakbij. Dus misschien dat ik wel voorstel om dat ook een beetje te combineren. Dat we dan ook 1 keer afspreken met die drie huishouden; zwager en schoonzus (oom en tante van m'n zoons) met hun jarige dochter, schoonouders (de opa & oma van de jarige) en wij als gezin met jarige zoon. Dan hoef je niet twee weekenden na elkaar bij elkaar langs, terwijl je daar dan ook nog andere visite omheen moet plannen. En dat is ook nog in de Sintperiode. Kortom: toch al druk. Dus ook die verjaardagen zijn handiger om te deels te combineren, denk ik. Tja. Het is allemaal anders dan anders. Maar dat hoeft echt niet minder gezellig te zijn. Het kan juist ook wel leuk zijn om dingen eens anders te doen dan normaal.
Ik heb dit jaar alle kinderen die jarig waren , en dus hun verjaardag niet zoals normaal kunnen vieren, een kaart met chocolade ( via greetz) gestuurd. De jongsten met Merci, de oudsten met Australien chocolade. Dit werd goed ontvangen en ze voelden zich echt jarig . Mijn kinderen hebben dit ook gekregen op hun verjaardag en het voelde echt speciaal, zo'n pakketje krijgen ( en het niet hoeven te delen )