Haha ja soms wel. Zo kan ik een aardig woordje Spaans en Italiaans. Duits is volgens mij logisch dat de gemiddelde Nederland dat spreekt. En vorig jaar Egypte had ik wat Arabische woordjes geleerd. Nu gaan we naar Bonaire maar weet niet zo goed of ik Papiamento ga leren omdat je je daar prima redt met Nederlands, Engels en Spaans.
leuk om te lezen dat mensen dit doen. Ik ben niet zo'n ster in talen leren, engels kan ik goed, Duits versta ik prima, alleen vind ik spreken lastig. maar frans, spaans, italiaans etc daarvan ken ik wel enkele woorden maar echt verstaan of gesprekken volgen of spreken nee. Ik zou graag wat beter frans spreken, dus ik doe ook wel van die duo lingo oefeningen. Frans is internationaal ook nog best een veel gesproken taal, en wij gaan meestal wel naar frankrijk op vakantie, al moet ik zeggen dat de jongere generatie fransen ook vaak wel prima engels spreekt, zeker in de toeristische gebieden.
Nou, ik weet niet. Ik vind Frans ook altijd heel snel, bij Turks heb ik dat minder. Ik vond er dit over: https://www.languagepartners.nl/blog/frans/waarom-fransen-zo-snel-praten/ En ik vermoed dat Turken dit dus minder doen. Die praten gewoon zoals het er staat, zeg maar
Waarom ik dat zei: mijn schoonzus zei dit eens over Marokkaans Arabisch, wat zij minder goed verstaat dan mijn man. En hij vindt Marokkaans weer gewoon/gemiddeld klinken, niet per se snel. Wellicht dus dat een taal die je zelf niet goed verstaat, eerder snel vindt klinken.
Dat denk ik ook. Mijn kennis van Frans is op zich beter dan Duits. Maar Duits kan ik veel makkelijker een gesprek in voeren.
Nou precies dit. Heb geen talen knobbel. Probeer uit beschaafdheid wel altijd netjes te zijn. Goedemorgen/ middag/ avond. Hallo, tot ziens, bedankt, en het kunnen bestellen van koffie/ broodje/ ijs.