Rozemarijke, Ik wil je even veel sterkte wensen. Is niet niks, dikke knuf. Ik denk intussen nog even na over een taartje voor onze verjaardagen 13 maart hihi. Moet even kijken of het kan financieel enzo. Heb nog een groot stuk over van de psv taart haha. Toch minder mensen geweest dan gepland.
@rozemarijke, sterkte met dit verlies. Prachtige taarten maak jij zeg. Zou willen dat ik al zo ver was. Prachtige puzzels ook, hoe doe je dat toch? Bij mij zijn ze altijd erg plat. En die lego poppetjes, ik heb die mallen ook, die heb je geschilderd? Want volgens mij is het onmogelijk om het met diverse kleuren mooi in die mal te krijgen. En dat setje kaarsen, erg leuk idee. Hoe krijg je die marsepein zo mooi uit die uitsteker? Ik heb er altijd ruzie mee, tis mij nog nooit gelukt.
Die legomannetjes zijn niet geschilderd (lacht ze trots ). Gewoon prutsen met de juiste kleuren op de juiste plek en ff oefenen En die puzzels: ik heb er gewoon zelf op geprutst, maar een workshop is natuurlijk ook handig om de techniek in 1 keer te leren van iemand Met uitstekers: goed dun uitrollen en de marsepein even laten drogen. Als je de uitsteker op de mp drukt, even goed doordrukken en lichtjes schuiven, (gaat het beste op die blauwe of rode dunne snijmatjes van Ikea). Dan krijg je mooie scherpe randjes en kun je de vormen goed weer uit de uitsteker laten vallen @Mamavanjordy: thanks! Hoor ik het wel, of er nog een klein taartje nodig is
thx voor t antwoord, t enige wat ik niet deed was de marsepein laten drogen. Wat lastig denk ik dan, die poppetjes, maar mn zoontje wordt binnenkort 2 dus kan nog wat jaren oefenen:-D
Is er iemand die in de omgeving Groningen/Friesland woont en voor mij een taart kan maken? 't Gaat om zaterdagmorgen en een koemelk/sojavrije taart. Ik had iemand geregeld maar die is ziek geworden en gaat het niet redden.
Kijk anders even op het forum van deleukstetaarten.nl en dan in het topic - bakken voor anderen - en eventueel daar die vraag stellen.
gisteravond is de regionale tv ( de WOS) komen filmen bij een workshop van me. Maar i.p.v. een item van 30 seconden is het nu een programma van 6 a 7 minuten geworden. Dus toen ik dat hoorde werd ik ineens super zenuwachtig. Ik stotter, stamel, heb een rood hoofd en leg dingen verkeerd uit. Vanavond is het te zien, nou ik ben benieuwd hahaha...
Ha wat stoer! Och en dat gestotter knippen ze er vast wel zoveel mogelijk uit! Komt vast helemaal goed!
He taartdozen ! Toevallig zie ik jullie topic en dacht wie weet kan 1 van deze dames mij helpen. Binnenkort bestaat ons bedrijf 5 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden met een lekker taartje. Nu ben ik eigenlijk op zoek na iemand die een Renault Twingo kan bouwen . Het mag 1 grote zijn maar ook kleintjes formaat cakeje is goed. We zijn o.a. gevestigd in Den Bosch. Alvast bedankt!
Ik woon in Den Bosch Voor wanneer zou je de taart nodig hebben dan? Qua hoeveelheid werk denk ik dan zelf aan een grote auto, eventueel gestapeld op een ondertaart, afhankelijk van het aantal personen waarvoor je taart nodig hebt... PB anders maar ff!
sorry dat ik even inbreek maar ik had even een vraagje..... Ik heb in een maart een workshop joeppieeee hihi....nu zit ik hier en daar te kijken naar materiaal voor als ik straks thuis eens een taart wil gaan maken. Nu ben ik bekend met de site leukste taarten.nl maar...........welke bakvormen zijn het beste voor de taarten? en hoeveel moet je er hebben? En welke maten? Er staan zoveel soorten maar weet niet welke ik zou moeten hebben. By the way jullie maken super mooie taarten! Hoop dat ik ook ooit zulke mooie taarten kan maken!
sorry nog even een klein vraagje de workshop die ik ga doen is basis taart decoratie en kost 40,00 (taart voor 12-14 personen met plat figuren maken) Maar er is ook een voor 47,50 en dat is dan puzzeltaart workshop.....welke kan ik nou het beste doen, en is het niet te duur voor de workshops? zie namelijk zoveel verschillende sites en prijzen. Aangezien jullie ervaring hebben vraag ik het even aan jullie....
Ik zou even kijken of die laatste zowel tijd neemt om het bekleden goed door te nemen, als het puzzelen: als dat zo is, kun je het beste die puzzelworkshop doen, dan leer je direct twee technieken, voor maar 7,50 meer Qua maten: op DLT kun je tabellen vinden met het aantal personen per maat bakvorm, dan kun je even kijken wat voor jezelf handige maten zijn. Als je wilt kunnen stapelen, is het wel handig dat je dat doet met bakvormen die een cm of 7 in doorsnee verschillen.
Graag gedaan He meiden, ik heb een supergave opdracht staan voor binnenkort: een collega van mij begeleidt een meisje dat de banketbakkersopleiding wil doen en dan ergens wil werken waar ze dus alleen marsepeintaarten maken. Dat meisje is nu bijna klaar met het begeleidingstraject en nu mag ik voor haar een taartje maken. Omdat ze ook helemaal gek is van Anime en Hello Kitty, mag ik daar iets mee gaan doen, dus echt een superuitdaging!
tis hier rustig met fotos e latste tijd.. ik heb nog wel enkele taartjes gemaakt... zal de fotots ff plaatsen.. een afgeronde studie: (zitten regendruppels op jammer genoeg) ff snel tussendoor gemaakt (vulling is choco cake met aardbeien/kwark vulling en afgesmeerd met bebogeen) Bekijk bijlage 130170