De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Funcakes is goed genoeg om mee te beginnen. Heb ik ook gedaan, ik wist niet beter. Maar t kan n hoop frustatie geven, zo erg zelfs dat ik na de zoveelste gescheurde taart bijna de handdoek n de ring wilde gooien :x

Zeelandia is beter. Wat ik persoonlijk nog fijner vind om mee te werken is marsefond. Dan mix je marsepein met fondant. Heb je van beide de voordelen.:D
    Fondant is overigens ook heel fijn (fijner als marsepein) om mee te werken, maar mijn mening is dat je dan wat ervaring moet hebben, fondant hard uit, dus moet je best snel werken, en dat kun je als beginneling niet.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier sluit ik me bij aan :) . Lekker marsepein en fondant mixen, dat werkt zo veel fijner :) !
    Het uitharden van de fondant vond ik meevallen -maar het scheelt misschien welke je hebt?
    Ik had hier sowieso marshmellow fondant - en las later ergens dat dat wat langer duurt voor dat uithard (zelfs met tylose)

Ik ben trouwens net begonnen ook met taarten maken ;) - ook nadat ik een workshopje heb gedaan. Ik heb nu 4 taarten gemaakt.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar ik bestel tegenwoordig bij een wat goedkopere webshop. Verzendkosten zijn goedkoper en ook de mp is goedkoper. Ze hebben niet zoveel qua spulletjes, als je wilt weten welke webshop het is pb me maar:)
    Ik koop nu zelf in mijn eigen woonplaats, heb gisteren een frobelavondje gehad en daar kan ik nu ook gewoon alles kopen wel zo makkelijk, hoef ik er alleen maar heen te rijden.

4. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    pb mij dat adresje maar als je wilt!

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    wil je het mij ook pben?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even showen :) Dit is m'n 4e taart en m'n 1e stapeltaartje (20 cm en 15 cm)

Bekijk bijlage 141025

nu ik dit topic gevonden heb, zal ik hier ook weleens vaker kijken! Ik ben al veel op de de leukste taarten site geweest voor ideeen etc ;)

@buffy: thx voor je pb :) ik kom nogal eens bij taartshoppie + bij taart en decoratie . Maar gewoon omdat het in de buurt is. Qua prijzen zijn die wel vergelijkbaar geloof ik. Ook met elkaar. Soms schelen dingetjes eens een euro. Dan is de één goedkoper, dan de ander.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben ook wel benieuwd naar die webshop ?
    Wil je me ook pben ?

Ik heb de afgelopen week voor 95 euro aan spullen (inclusief marsepein en fondant ) gekocht! Morgen ga ik waarschijnlijk zelf mijn eerste taart maken.....
    Gewoon een ronde! Ben benieuwd!

Ik twijfel alleen aan de vulling ik denk dat ik banketbakkers room doe maar zal ik dat met een jam doen of toch met b.v kersen of aarbeien vlaai vulling van b.v hak ?

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Athina: mooie taart :)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou voor een eerste taart voor jam gaan. 'Save' en lekker ;) maar ik ben dan ook nog maar een beginneling natuurlijk..

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou ook gewoon jam doen ik deed bij mn eerste jam& slagroom als vulling.

@athina hele mooie 4e taart!

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik hoop niet dat mijn biscuit gaat mislukken :O

Hij komt prachtig omhoog, tijd was vertstreken, ik prik erin komt niks mee, wil ik hem eruit halen zie ik dat ze zijkant nog vrij vloeibaar is :O (1 zijkant was wel goed een andere zijkant niet ) voor en achterkant waren ook goed, nu de taart maar iets gedraaid en nog even erin gezet, hopelijk komt het goed....

Maar waar zou het aan liggen ?
    Aan mijn oven ? Dat de temperatuur niet goed verdeeld is ofzo ???

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat ik zelf altijd doe is mijn oven langzaam hoger zetten. Ik begin meestal op 150 gr en dan naar 180 (ik heb een elektrische oven).
    Het kan ook zijn dat je je bescuit te lang geklopt hebt en het té luchtig is...Maar goed kunnen heel veel dingen zijn.
    Ik ben ook geen pro;)

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Te luchtig ? Kan dat ook al :p
    Ik denk dat het misschien aan mijn oven ligt (ik ben trouwens van de 135 naar de 175 gegaan qua temp ) want het was maar aan 1 zijkant....
    Anyway hij is zo geworden, morgen de zijkanten enz afwerken met botercrème zodat hopelijk mijn marsepein of fondant (of combi) er netjes op komt!

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Op zich ziet hij er netjes uit hoor, maar goed is lastig beoordelen vanaf een foto.
    Succes met het bekleden! en veel plezier natuurlijk:D

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    succes :) ik bouw niet op met temp en zet hem gewoon op 175 graden. Dat gaat prima.

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oké het ging niet allemaal zoals het moest (snijden bleek ik toch nog wel lastig te vinden maar kwam uiteindelijk goed, netjes gevuld met banketbakkers room en kersenvlaaivulling, afgesmeerd met botercrème, even in de koelkast daarna met een warm mes erover, marsepein gekleurd, gekneed en uitgerold (fondant is denk ik toch vele malen fijner!), over de taart gedaan ik vond hem vrij strak, kom ik er achter dat aan 1 kant ik te weinig marsepein had :) ooopsss, dus toen maar rondjes erover heen gedaan )

Maar goed dit is hij nu geworden, ik had iets anders in gedachten maar het werd toch anders, opzich ben ik niet heel ontevreden

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nog eentje

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En de laatste...

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En ik ben lang nog niet zo goed als jullie hier :p
    Maar ik hoop toch ooit ook eens prachtige taarten te maken ;)

20. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

oei, dit is een verslavend topic hahahaha

wij (mijn man en ik) gaan de eerste verjaardagstaart maken voor onze meid, het word een stapel taart et marsepein etc..

manlief is voorheen banketbakker geweest en doet dit soort dingen met twwe vingers in zijn neus (bij wijze van spreken ;) ) en nu gaat ie samen met mij de taart maken want het lijkt me zo bijzonder om haar eerste taart te maken!
    helaas heeft manlief bakkersexceem gekregen dus hij mag zijn berope niet meer proffesioneel in de bakkerij uitvoeren maar thuis gelukkig wel!

ik hoop dat het allemaal mag lukken en kom hier zeker regelmatig spieken want zie hier zoveel mooie taarten voorbij komen :)

ben benieuwd of het mij allemaal gaat lukken met zo'n prof in huis want waarschijnlijk doe ik niets goed in zijn ogen maar we zullen zien over 3 weekjes hahahaha

succes meiden!!

Deel Deze Pagina