He meiden, zo, vanavond aan de knutsel geweest voor het babyshower-taartje voor m'n zus. Chocoladebiscuit, gevuld met een laag botercreme+bebogeen+m&m's en een laag botercreme+oreokoekjes. Afgesmeerd met witte chocopasta Caloriebommetje dus Dit is 'm geworden!
Zag trouwens een superstrak eerste taartje langskomen van ... Maar echt superstrak voor je eerste zeg! Dat belooft nog wat!
Tekening op de taart gelegd en met een tooltje over de lijntjes getekend, zodat ie wat op de taart gedrukt stond. En toen met m'n kleipistool aan het sliertjes maken geweest en erop gepuzzeld Ben er geloof ik anderhalf uur mee bezig geweest, met enkel het plaatje... Maar erg leuk om te doen en zeer tevreden met het resultaat
@ Elvira: Mooi eerste taartje hoor! Ziet er strak uit! @ Rozemarijke: Wat issie schattig! Jeej, krijg zo ook wel zin om mee te gaan doen met de workshop.... haha!
Ja had ik gelezen idd! Mja ach het is voor mijn eigen verjaardagstaartje voor familie, en maak hem op het laatste moment dus ook al wordt ie lichter is het gewoon jammer. Maak gewoon snel een foto En het is altijd rotweer rond mijn verjaardag dus de zon zal wel ver te zoeken zijn haha. De helft van de bestelling is ook voor mijn moeder trouwens hoor @Rozemarijke, wat een leuk taartje!!
@ elvira, mooie taart hoor!! Smaakt ie ook lekker? @ allen, ik kan denk ik niet meedoen met de workshop, heb ff niet zo veel geld (vakantie...; ) doeidoei!
Hoi Meiden, Dank je wel voor de reacties en tips. Ik zal ze zeker meenemen bij de volgende taarten. Hij smaakte inderdaad ook goed. Heel raar, maar ik hou zelf niet van taart dus andere mensen mogen ze op eten. Ik heb van deze wel een stukje genomen en vond hem wel lekker. Hou alleen nog steeds niet van taart. Ik was van plan om het weekend weer wat te taarten. Allemaal een fijn weekend. Groetjes Elvira
mooie taarten Elvira en rozemarijke. even een vraagje. Ik moet vandaag 2 taarten vullen en bekleden, bewaren jullie ze in de koelkast met dit weer? (wordt morgen opgehaald). Heb nog nooit met dit weer gebakken....
bereid je er maar op voor dat het bekleden niet wil en je taarten smelten waar je bij staat hahahaha. ik zet mijn taarten altijd in de koeling tis hier ook. vullen afsmeren koeling.bekleden koeling. versieren koeling. je moet echt heel veel de koeling gebruiken anders gaat het echt niet
Mij viel het bekleden aardig mee Maar hij staat idd wel in de koelkast nu, om te voorkomen dat ie erg inzakt, want de botercreme wordt bij deze temperaturen wel ongeveer vloeibaar. Vanavond moet ie mee naar Zwolle, dus anderhalf uur in de auto. Dan gaat de airco aan in de auto, en de taart in een grote tupperware-bak met een paar koelelementen (die ik overigens nu wel ff in de vriezer moet gooien dan! hihihi)
Hier gaat zo weer een kapsel in de oven.. morgen nog 1 bestelling staan en dan is het weer even rustig.. geloof dat ik dat niet zo erg vind met dit weer... *zucht*.. Maarre.. een vraagje.. Mixen jullie zelf kleuren mbt kleurstof? (ik denk de meeste wel..) En houden jullie bij hoe lang je iets al hebt liggen.. Noem mij neurotisch hoor maar ik heb nu een lijstje wat ik bijhoudt hoelang geleden ik een kleur fondant heb gemaakt.. Dit zodat ik het op tijd weggooi of opmaak.. Doe ik overigens ook met bakmixen, marsepein, jam soorten en patidess producten.. Is dat raar?
ik kleur zo veel ik nodig heb. ( bij een 26 cm 450 gram) het restje wat over blijft gooi ik in een zakje.en gaat in de la.bij een andere taart kan ik het meestal gebruiken. maar ligd het er aan het eind van de maand nog is gooi ik de la leeg in de kliko( of vriend neemt wat mee naar het werk