Hoi dames, Ik plaats mijn berichtje ook hier even. Ik heb onlangs een taart besteld bij een meisje, maar vanwege familieomstandigheden kan zij geen taart voor mij maken . En wij hebben de taart namelijk morgen (13 juni) nodig. Het is een simpele vierkante taart voor de verjaardag van mijn vader voor 15 personen. Wie o wie zou me kunnen helpen. Alvast bedankt!! (Omgeving Rotterdam)
Mamak: Was het de moeite waard ? IK zit er ook aan te denken om iets van een langdurige cursus te gaan volgen maar vind het nogal veel geld
@rnate heel mooi voor een eerste taart!! @vlinderbloem mooie stapel! @mamak gefeliciteerd geweldig joh @kleintje mamak doet dit natuurlijk voor haar bedrijf ik zou als ik jou was gewoon eerst wat workshops gaan volgen of je moet er ook een bedrijf van maken dan haal je het er ook echt uit, uiteindelijk...
Mijn proeftaartje is af chocoladebiscuit met moccacrème en mandarijnslagroom. Ook voor het eerst zo'n reliëfmat gebruikt. Ging tot mijn verbazing meteen goed. Dadelijk bbq bij mijn broer, de ouders van mijn sz zijn over uit Berlijn. Neem dit mee als toetje Verder heb ik nu een chocoladebiscuit en een gewone biscuit klaar staan. Straks afmaken voor de verjaardag morgen.
Mooi Angelbaby, ik vind het echt IDEAAL zo'n structuurmat! Ik ben vandaag weer bezig geweest: boltaartje van citroenbiscuit, gevuld met lemon curd en chocoladebotercreme. Voor mijn oudtante, die is morgen jarig. Helaas zie je de zijkant niet goed, daar zitten nog allemaal bloemetjes en vlinders.
Hoi, gevonden! Haha.. ik heb zelf laatst een workshop gevolgd, en een hele leuk taart gemaakt. En daarna zelf thuis natuurlijk ook nog taarten gemaakt, maar nu vroeg ik mij af, bestellen jullie wel eens vanuit Amerika, of Duitsland?
Ahhh wat een leuke taarten weer Mm7: ik heb nog nooit wat uit Duitsland of Amerika besteld! Ben wel laatst in Duitsland geweest en het leek wel alsof daar de taart benodigdheden juist veel duurder waren!! Wat betreft je vraag over de bol taarten: je kan bij de Ikea blanda schalen halen in verschillende maten die worden vaak gebruikt voor het bakken van boltaarten! Hier: net bezig geweest met een mini mouse puzzel maar wat een werk zeg :O Pffff denk dat ik nog wel het een en ander ga aanpassen uiteindelijk....
Hoi Kleintje88.. Ik vind het wel de moeite waard... in de module sugarpaste niet zo heel veel meer geleerd maar in de module bloemen en de module piping des te meer... als ik zie wat ik nu, na een half jaar, kan dan is dat ongelooflijk.. Maar.. daarentegen leef, adem en eet ik taart... haha.... het is natuurlijk wel mijn bedrijf waarmee ik verder wil dus ja.. investeren moet ook... het is de bedoeling dat ik uiteindelijk ook mijn teachers degree in Engeland ga halen maar dat wordt pas volgend jaar waarschijnlijk... Al met al leuke opleidingen en omdat ik nu zoveel kan kan ik ook onwijs veel leuke nieuwe workshops aanbieden... omdat elke module 5 weken duurt waarbij je per week ongeveer 20-25 uur huiswerk hebt ben je er heel intensief mee bezig en leer je het super goed..
Mooie taartn komen weer voorbij ! Gefeli met ht behalen van je PME Ik heb mijn ronde vorem bij de xenos gehaalt gewoon glas, maar de meeste halen de blanda schalen bij ikea zowel d metalen als de glazen kunnen, alleen zijn de metalen helemaal rond volgens mij en de glazen op de boven een beetje vlak.. Danku voor julli complimenten Borsten waren idd wel wat groot uitgevallen, had er een te dikke laag botercreme opgedaan Gister ook nog een ronde vorm met tieten erop gemaakt, maar die is in de haast gebeurt n helaas bij de randen, bij het uitdrogen van de fondant, wat scheuren ontstaan, mn vader vond het zo leuk dat hij hm niet wil aansnijden haha, vind ie zonde. Weet iemand trouwens nog iets anders om af te smeren wabnt ik vind botercreme dus ECHT niet lekker (fondant eigenlijk ook niet zo)
Ganache. (gesmolten chocolade met room. wordt in de koelkast ook zo mooi hard dat je het met een heet paletmes heel glad kunt maken, en als je het opklopt is het ook heerlijk als toef. Als je van chocola houdt echt een aanrader)
Mamak, zou je mij je website willen pb-en? Kunnen jullie nog leuke workshops aanraden, omgeving gooi-utrecht etc? Ik hoorde trouwens dat je met een normale stempel (inktstempel) ook kan stempelen voor een werkje? Ik heb namelijk een leuke stempel gezien, en die kan ik niet vinden als taartdecoratie, vroeg me af of dat dus echt kan of niet? Uiteraard wel zonder inkt!
ik pb je even... ja hoor dat kan... de vraag is of het altijd voedselveilig is... maar in princupe kan het geen kwaad..
Ja ik koop een nieuw, en dan kook ik die voor de zekerheid even uit, denk dat dat best kan in mijn flessen steralisator... en gaat het mis, jammer dan voor die 80ct. Dan kan ik dat stempelen op een stukje fondant voor cupcake's.