De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ow.. amfy.. ik doe decoraties met fondant en bekleed met marsepein (die ik al gekleurd koop)...
    Dus het gaat bij mij met kleuren vooral om fondant wat ik gebruik om puzzelplaatjes mee te maken enzo..

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    raar is het niet hoor ! maar marsepein en fondant zijn zooo lang goed te houden dat het meestal al op is voor de houdbaarheidsdatum ook maar in de buurt komt ! ook kan je het wel merken/voelen als het wat hard is geworden gooi ik het ook weg , dat werkt gewoon niet fijn dus mss is het dan nog wel eetbaar .....

ook jam enzo heeft hier geen tijd van oud worden ....als ik nog een klein laagje over heb gaat dat de volgende dag op brood , heb ik nog wat chocomouse over dan word dat gegeten als toetje enz enz enz

3. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    idd bekleden is een drama met dit weer.... pfff. taart nu even in de koelkast om weer wat harder te worden, eerst maar even puzzelen (1 puzzel had ik al gemaakt gelukkig)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mamak: nee, is niet raar, maar zelfs verplicht als je verkoopt :) Ik houd niet alles met datum bij, maar kleur wel nieuw voor betalende klanten. Restjes gaan op eigen taarten of taarten voor vrienden, (die voor kostprijs weggaan). Of ik eet ze zelf op, ben nogal gek op marsepein en kan nu, ipv enkel rond sinterklaas, lekker het hele jaar door snoepen :D

Vullingen gaan altijd wel op eigenlijk... botercreme gaat in de vriezer als er veel overblijft, voor eigen gebruik. Monatoetjes waarvan wat over is, of jam, gebruiken we voor eigen consumptie. Voor betalende klanten gebruik ik iig altijd vers, (je zou ook niet willen dat dingen niet goed meer zijn en het smerig smaakt of zelfs dat mensen er ziek van worden).

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    zooooooow... 2 kapsels gebakken...
    De 1 is voor een opdracht voor een bumba taart.. Inmiddels ook al gevuld met aardbei jam en botercreme en ook al afgesmeerd met botercreme compact... *vrij standaard dus*
    Die hoeft dus vanavond alleen nog bekleed te worden, bumba erop (ligt al klaar), letters erop (liggen al klaar) en even de kleine versieringen maken...
    Morgen om 10.00 uur wordt ie gehaald...

Het andere kapsel is een keertje voor mezelf ;)
    Ik ga straks, als hij is afgekoeld, proberen een slagroomtaart te maken. Ik krijg vanavond en morgen bezoek en vindt het leuk iets te maken..
    Ik ga hem vullen met;
    onderste laag: gele room met aangevette slagroom
    bovenste laag; jam, aangevette slagroom en nog een laag jam.
    En dan afsmeren met aangevette slagroom, toefjes erop spuiten en aan de zijkant doe ik chocopallets..
    Ben benieuwd....

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier nu 3 kapsels voor morgen klaar en vandaag (via romaira) een opdracht voor een stapel voor morgen binnen gekregen dus even aande bak

7. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Hier 1 taart klaar. en andere ga ik zo bekleden, puzzel daarvan is wel al klaar. nog even doorpuffen met dit weer. Ondertussen druk met me eigen website!

8. Net een taart gebakken,pfff dit waar geeft je niet veel zin om te bakken. Gelukkig heb ik nog niet veel bestellingen voor de resterende mnd.

Alles smelt "(
    Zag weer aardig mooie taarten voorbij komen

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hee Meiden,

Wat is het hier rustig...
    Mijn slagroomtaart is af maar gigantisch mislukt ;-(

Mijn bumba taart vindt ik wel super gaaf en daar ben ik ook megatrots op... wowowo

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    echt? wat jammer!!!

Ben benieuwd naar je bumba!

Ik kreeg gister goed nieuws, mijn zusje komt onverwacht eerder terug naar nederland met manlief en neefje..(ze wonen in rusland) en ze blijven voorgoed! whoehoeeeeeee
    Nu wil ik dus een taart maken in de vorm van een matroesjka.. Ik heb er 1 gevonden op het internet.. heb zelf wel een idee hoe ik dat ga doen.. maar wat hoe zouden jullie het aanpakken?

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    twee ronde taarten en dan allebei uitsnijden dat ze precies een matrousjka worden? onderste ronde taart groter als de bovenste . 28 en 24 cm ofzo?

12. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    pff geen idee!
    kun je niet een puzzelmatroesjka maken?

wat fijn dat ze terug komen! zijn ze lang weggeweest?

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hier is tie dan... mijn eerste bumba taart...

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    en van boven

15. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    mooie bumba!

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

heel leuk die taarten!
    hier 2 stapels af gemaakt vandaag!

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Leuke taarten weer dames! Knap in dit weer, pff! Ik had echt ruzie vorige week met de fondant haha. Die was niet blij met de warmte!

19. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    @ Amfy... mooi... Je gebruikt zeker fondant om mee te bekleden.. Ik zie dat ie enorm aan het zweten is en er ook luchtbellen op zitten..
    Zelf heb ik daar gelukkig nooit last van.. Ik gebruik om te bekleden altijd marsepein en dat krijg ik, zelfs met dit weer, helemaal glad....

Deel Deze Pagina