ik gebruik normaal marsepein vind fondant zo ellendig. maarja als het verkeerde word gelevernd moet je wat hahaha. moet zeggen na dat hij in de koeling geweest wat was hij wel mooier.
*zwaait naar de (bekende) taartdozen* njam, njam.... krijg honger van dit topic..... Echt knap hoor....!!!
hihi nee, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan hahaha ja 2 jaar en mijn zwager 3 jaar. neefje is daar geboren 7 maanden geleden.
Ja hoor, ze zijn al meerdere keren hier geweest. Ze waren vorige week nog hier en zouden eigenlijk nog minimaal een maand tot maximaal 5 maanden blijven in rusland.
wat fijn nastasja dat ze dan nu al terug komen , waren ze daar voor werk ofzo ? ( ben niet nieuwschierig wil gewoon alles graag weten )
Haha, me too Pff, sta me hier het ongans te zweten boven een 'geboortetaartje' voor m'n pleegneefje: we hebben morgen een surprise 'kraam'bezoek met de hele familie, bij m'n zwager en schoonzus die kort geleden gehoord hebben dat hun pleegkindje permanent bij hen blijft wonen. Maar pff, wat is het warm! Moest er echt een doekje bij hebben om te voorkomen dat ik de taart onder zou zweten... Hij is wel lekker fris straks: aardebeienkwarktaarttoetje met heeeeeeeeel veel aardbeien
yep mijn zwager ging daar werken, zij heeft ook gewerkt (op de nederlandse school) maar toen ze zwanger werd is ze op een gegeven moment gestopt.
zo, mijn bruidstaart van afgelopen vrijdag! Hij was goed gelukt, stond daar wel erg warm maar voor zover ik weet is alles goed gegaan!
mooi mia t zijn niet mijn kleuren maar ja das de wens van het bruidspaar natuurlijk ! voor hoeveel personen was deze taart ? en hoe heb je hem gestapeld als ik vragen mag ?? ( moet 27 juli bruidstaart voor 60 man maken maar zie der best tegen op eingelijk )
tja, het was de trouwkaart dus wit met groen. Hij was voor zo'n 90 personen, 35/30/25/20/15 Ik heb hem gestut met kitkats, maar omdat het zo warm was durfde ik dat alleen niet aan, dus er zitten ook douwels (Wilton Dowel Rods Hout set/12 - 399-1009 - De Leukste Taarten Shop) in de onderste 3 taarten
ik denk dat het idd voor mij wel verstandig is om die dingen te bestellen , beter safe than sorry he . heb dat stapel schema gezien op DLT daar geven ze ook aan dat ik voor 60 personen zou moeten beginnen met een 35cm ....maarja dat bakblik heb ik niet en het past ook niet in me oven daar gaat 30 nog maar net in :S
dank jullie. @Romaira: kan je niet vragen of iemand uit je buurt wel een 35 heeft en tegen betaling voor je kan bakken? En anders een kleiner stapeltje met nog 2 aansnijtaarten los ernaast? Lastig is dat he. Bij mij past gelukkig tot 40 in m'n oven (niet dat ik die heb, maar het moet kunnen )
Hier mijn taartje van vandaag. Trouwens de tip om de marsepein wat dikker te laten, tegen de plooien onderin helpt. Zie resultaat. Hij is echt super strak!