@ ariel... Even een vraagje want ik probeer je al een paar dagen te bereiken.. heb je al enig idee wanneer je deze kant op komt..
ow idd, daar heb ik nog niet aan gedacht, of dat eilaatje in de koelkast voor de grote bloemen Zo, cake 1 is gebakken, nu tweede en derde etage... wat gebruiken jullie als versteviging tussen de taarten, kan ik dat gewoon in de winkel kopen? Ik ga straks eens naar aveve kijken of ik daar iets vind.
Heey meiden, Ik ben beg0nnen met cc's bakken en versieren, maar ben nu t0ch 00k beg0nnen met taarten! Te leuk. Alleen nu wil ik swiss merinque maken en staat er 140 gram eiwitten h0eveel eieren zijn dat dan 0ngeveer? En kan ik beter de 1-2-3 gebruiken 0f gew00n 1-2-2?? Het is v00r vullen en afsmeren @Mamak dat bruidspaartje!! super m00i!!
Ik gebruik de 123 versie ook voor vullen en afsmeren. Je haalt ongeveer 30 gram eiwit uit een ei maat m/l. Vanavond deze bruidstaart afgeleverd. 30,25,20 cm gevuld met champagne crème en kersenvlaaivulling.
Hallo dames, Komt er niemand van jullie uit amsterdam? Ik wil graag zo'n mooie taart voor mn dochter laten maken!
Ik heb ook weer eens wat gebakken Niets bijzonders ofzo hoor hihi gewoon omdat ik zin had om te bakken.
leuk! ik wil ook een houten structuur matje!!! maar ja, mijn budget is er nu echt doorheen! dit was mijn taartje van gisteren die ik even vlug gemaakt had om mijn nieuwe spulletjes te proberen
sinds kort krijg ik de marsepein dunner uitgerold (crisco), natuurlijk lekkerder, maar moeilijker strak te krijgen. vooral onderaan de randjes is rampzalig (werk het nu steeds af met een bandje erom). Iemand tips??
Leuke creaties weer Ik heb besloten me in te schrijven voor een PME 1 cursus, ik had nu een financiële meevaller en ik dacht nou ik vind dat ik mezelf wel eens mag verwennen Dan leer ik hopelijk ook weer wat handige foefjes en nieuwe technieken! Iemand deze al gevolgd ? Ik ga alleen niet naar Houten maar ik ga hem waarschijnlijk of in Eindhoven of in Helmond volgen!
Ow... dan heb ik denk ik van jou een topic op DLT gezien.. Ikzelf heb mijn PME master in juni gehaald.. heb dus alle drie de modules gehaald.. Heb de cursus bij Lies in Houten gedaan en ik heb echt een super tijd gehad bij een super juf.. Lies weet heel goed waar ze over praat, geeft best veel huiswerk en is heel streng.. juist dat vind ik fijn zodat je zeker bent dat je aan een bepaald niveau voldoet. (er is toen bij ons ook iemand gezakt voor pme 2).. Zeker omdat PME een opleiding is voor mensen die een eigen zaak hebben of willen starten vind ik dat er wel wat eisen mogen zijn.. Ik ben weer een ervaring (en 3 diploma's en een master) rijker... Veel plezier en houd rekening met veel huiswerk..
Mooie taarten allemaal! Hier sinds een tijdje ook aan de hobby Wat een heerlijke hobby zeg! Heb nu toch al best een aantal taartjes gemaakt, maar zou ook wel graag opdrachten willen ontvangen.. Heeft iemand hier tips voor? Graag via pb
pff ik moet deze week een babytaart maken, een afscheidstaart voor juf, een verjaardagstaart. En dan volgende week een taart voor een bedrijf, en 50 cupcakes, moet echt ff zien hoe ik dat ga doen allemaal haha......Maar heb er wel zin in! Heb hier ook alweer mooie taarten voorbij zien komen. Na de zomer hoop ik ook eens weer een workshop te kunnen volgen, wil veel meer leren op taartengebied!
@ jongmoedertje... haha.. das een hoop.. is voor mij overigens een rustige week wat jij hierboven beschrijft.. haha.. is voor iedereen natuurlijk anders..