Wat een leuke taarten allemaal zeg! Voor het eerst eigenlijk dat ik hier eens rond kijk haha @Mamak ik vind jouw boetseersel ook echt geweldig! Ik durf boetseren nog niet aan. Eerst de rest maar eens goed onder de knie krijgen haha. Van de week wel mijn eerste(met taart erbij, 2e officiele) puzzel gemaakt. Pff vond het best een werk zeg, en dan was deze nog best simpel denk ik in vergelijking met andere puzzels die ik wel eens zie, maar wel erg leuk om te doen Zal even een foto toevoegen... Dit is trouwens mijn 10e taart, dus nog echt een beginner.
Nou, eigenlijk was het meer een vochtig bakkwastje. Ik had nogal wat poedersuiker gebruikt, dus op die manier wilde ik dat wegwerken. hihi. Maar het was ook mijn eerste, dus had het kwastje wel ietwat vochtig gemaakt. Maar daarna is het in de koelkast helemaal goed gekomen. Op de foto lijkt hij heel nat, maar dat viel wel mee hoor....
Teveel poedersuiker en water is nie zo goed voor je fondant/marsepijn.....Als je niet wil dat er poedersuiker op de bovenkant komt, kan je het beste gewoon je fondant niet omdraaien, maar alleen iedere keer een kwartslag draaien met uitrollen....
Hoii meiden, even een kort vraagje hoor... Ik moet volgende maand een taart maken voor iemand, maar ik heb dan een kleurstof nodig die een huidskleur heeft. Weet iemand misschien of de kleurstof "Wilton creamy peach" hiervoor geschikt is? Groetjes xxx
Het is voor mijn allereerste opdracht haha. Een bumba taart voor een jongetje die 2 word.. Zo spannend! Bedankt voor de reacties!!
Oh leuk! Ik had vorige week ook een Bumba taart gemaakt! Vind dat altijd zo leuk om te doen en zo makkelijk!
Je kan ook een pot crisco kopen, heb je helemaal geen poedersuiker meer nodig Ik smeer een beetje crisco op mijn werkblad. Nergens meer last van.
idem hier, blijft ook plakken, ik gebruik poedersuiker, heb die in een (gewassen!!!) sok gegoten en sla die sok enkele keren op mn werkblad, zo stuift het een beetje, verder werk ik op een lak tafellaken, daardoor kleeft ie ook al veeeeeeeeeeeel minder...
Ja ik had al zoiets gelezen! Maar ik ken iemand die toevallig die "creamy peach" kleurstof heeft die ik even mag lenen, dus ik ga eerst ff kijken of dat wat word. Zo niet kan ik altijd nog die van americolor nemen.
Ik heb het pas volgende maand nodig, de 19e ga ik hem maken. Dank je trouwens!! Ik kijk eerst ff of het wat word met die van wilton, anders houd ik me absoluut aanbevolen haha.
na een geboortetaart woensdag te hebben gemaakt en een handtas taart donderdag moet ik vandaag een taart maken voor me schoonzusje die 30 word. Weet alleen niet zo goed wat ik voor haar moet maken. Iemand tips misschien?
Misschien handig en leuk om gewoon wat inspiratie op te doen van foto's van andere taarten? Deed ik ook bij mijn taartjes.