Zo wat een creatieviteit allemaal weer zeg.Erg mooie taarten. Ik ga deze week weer twee taarten maken,heb een opdracht voor een 65e verjaardag.Ben nog aan het bedenken wat de tweede taart gaat worden de eerste word een bierdop.
Om te beginnen goed doorkneden, en dan ook niet te dun uitrollen, dan scheurt het ook eerder. Verder geen tips waar ik zo op kan komen.
Wat een leuk topic! Ik ben ook pas begonnen met mijn eerste taart. Ik heb alleen problemen met het marsepein wat op de ondergrond blijft plakken, wat voor soort tafel of werkblad gebruiken jullie?
hoe dik rollen jullie de basis fondant laag dan uit... bij mij is het amper een halve cm, is dat dan te weinig?
ja ik heb ook zoiets, dus is het iig niet TE dun dat is al goed dus ga ik eens meer cresco erbij doen thx voor de antwoorden meiden! xxxx
Ik heb 3 matten van Ikea, van die bureaumatten en nooit problemen eigenlijk. En ik heb zelf het idee dat mp ook eerder plakt dan fondant (ook de 1:3 van zeelandia bij mij). Ik werkte altijd liever met mp maar nu ben ik aan fondant gewend en gebruik ik dat liever. @nachtzon je kan het ook té dun uitrollen dan scheurt het ook sneller. Tenminste dat merkte ik als ik het te dun deed. Als het dan scheurde als ik het oppakte dan maakte ik er weer een bol van en rolde ik het opnieuw uit
@natasja Leuke taart !! @Tord ik rol uit op een ikea bureau mat. Ik rol ook 0,3 tot 0,5 cm uit. 0,3 bij gewoon gekleurde taarten en 0,5 bij bruidstaarten en witte taarten. Gisteren een spiderman taart gemaakt. Ben zelf niet tevreden over het resultaat maar had geen inspiratie. Ach ja hij is niet echt mooi maar ook niet echt lelijk en de klant was meer als tevreden. Hij lijkt op de foto erg bobbelig aan de zijkant maar dat was hij niet hoor Denk dat het komt omdat hij heel licht gemarmerd is dat het zo lijkt.
wie o wie wilt mij een basis workshop geven (helaas geen vriendinnen) taart maken.Friesland/Groningen.
Maggie woont in rotsterhaule en geeft basis workshops. Ze woont in rotsterhaule en je kunt je gewoon per persoon inschrijven voor haar workshops. TaartjesInDePipowagen.com