De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat zijn puzzeltaartjes?

En.. hoe bewaren jullie overgebleven fondant?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Puzzeltaartjes zijn taartjes met een gepuzzeld plaatje erop, zoals bovenstaande van "Poezel en Pip", (die mijn jongste dochter Poezel en Wip noemt trouwens:D). Mijn fondant en marsepein bewaar ik in afsluitbare zakjes van Ikea (met zo'n stripje aan de bovenkant) en in een luchtdichte trommel. :)

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

puzzelplaatjes zijn plaatjes die je letterlijk in elkaar puzzelt. Dus je zorgt voor alle losse onderdelen en legt ze tegen en op elkaar tot je plaatjes compleet is. Makkelijk te doen door een kleurplaat of ander plaatje te kopieëren en dan in losse stukjes te knippen. Die leg je dan op de marsepein/fondant en snij je uit. Als je alles uitgesneden hebt, maak je er weer 1 plaatje van.

Fondant bewaar je door het luchtdicht in een zakje te doen, dan in een bewaardoos en donker wegzetten.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

dank jullie wel!

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

hier weer een taartje af. Morgen plaats ik de foto... nu naar bed ;)

6. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Zie weer leuke taartjes voorbij komen hoor !!

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

mag ik even inbreken.

Smurf hier is bijna jarig en gek op paddestoelen, dus ik wil graag een 3 d paddestoel taart.

Nu heeft mn vriend me staan uitdagen dat ik toch vakantie heb, dus het zelf wel kan en ik wil me natuurlijk niet laten kennen. :D
    Heeft iemand suggesties/tips/ een recept/foto etc voor mij?

Dank dank enzo..

( ik laat me niet graag op mijn kop zitten)

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
  9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Nachtzon

zo dat is snel, bedankt :)

Ik heb echter geen ervaring met 3d taarten maken.. nu kan ik best wat leuks fabriceren qua taarten, maar hier heb ik dus echt geen kaas van gegeten.

Zelf heb ik wat lopen zoeken en het leek me anders wel een goed idee om de top te maken van een tulband ( en het gat op te vullen met een kleine yulband), maar hoe maak ik dan de voet van de paddestoel?

Ook lees ik verschillende tips over cake en biscuitdeeg. de een adviseert cake.. de ander zegt dat dat te machtig is.

Ook heb ik nog nooit gewerkt met marsepein of fondant... kortom ..een leek dus op dit gebied :)

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ikzelf zou cake nemen, is steviger dan biscuit, voor de stam... ik zou een lange cake maken en die dan in de vorm snijden om als stam te gebruiken, dan die dingen die ik afgesneden heb gebruiken om het gat van de paddestoeldak te vullen :) (maar ik ben dus geen echte pro :p)
    het paddestoelendak zou ik van biscuit maken, zo is het makkelijker voor de stam om het te dragen. Ook zou ik een taartkartonnetje gebruiken, zodat ie niet kan zakken :)

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik had zelf ook al bedacht idd om de stam van cake te maken ivm de stevigheid, maar is een gewone cake niet te smal? of maakt het niet uit als je twee stukken tegen elkaar aan legt om er een grotere cirkel van te maken voor de stam..

wat zou de doorsnede moeten zijn denk je .. Als er 20 stukken of zo uitgaan is t goed..

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ok, zou een 3d taart als eerste taart niet een tikkie ambitieus zijn dan? Het bekleden van een taart vergt best wat oefening, zelfs een ronde taart is nog helemaal niet zo makkelijk.. Dit om je eventuele frustratie te besparen.. ;)

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @vlinderbloem

absoluut ambitieus.. maar goed..zei al..ik wil me niet laten kennen.. en ik heb nog ruim 2 weken om te oefenen ;) ( vermoed dat mn vriend dus elke avond taart als avond eten krijgt)

de frustraties kan ik dus mooi wegeten met de mislukte taarten:D

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Haha, ok dan! Ben benieuwd naar het resultaat!

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    haha idd :) je kan anders ook een gewone ronde cake maken en dan schijfjes er uit duwen (zoals koekjes steken, maar dan groter) en die op elkaar leggen... voor de stam... maar zoals gezegd, ik heb geen idee, ik heb m nog nooit gemaakt :p

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik ook :D

Heb net een winkel in amsterdam gevonden die taartspul verkoopt inc advies. Denk dat ik straks daar maar even heen ga en met geld ga strooien.. dan had hij me maar niet moeten uitdagen :)

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ja kan ook eerst een ronde taart maken en die paddestoel er op, kleiner dan, zo ben je wel zeker dat je genoeg stukken zal hebben :D

18. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    een ondertaart idd.. heb ik ook al aan zitten denken .. nog ff en ik kan een bouwkundige tekening maken of zo...

( waar ben ik aan begonnen...:D)

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hahaha, zal ik er ook één maken en we vergelijken ze dan? ik heb toch niets beters te doen :p

20. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ehm.. ik ga straks pas voor t eerst naar een taartenbak winkel.
    Als ik eerlijk beken maak ik normaal mijn cake's met een pakje honig cakemeel :)

Nu kan ik ook best andere leuke dingen.. missipi mudpie... chococake met ganache etc.. maar toch.. 1 uitdaging is genoeg :)
    Als t eerste probeersel er een beetje uitziet dan neem ik jouw uitdaging aan grin.. kijken we wie het het makkelijkste heeft gemaakt :)

Ik hoop eigenlijk dat ik genoeg spullen kan vinden zodat ik vanaaf kan beginnen..krijg er zelfs zin in.. zou bijna smurf uit der bed trekken om weg te gaan grin.

Deel Deze Pagina