ow.. en ik had net zn gesigneerde ajax voetbal die hij zelf gevangen heeft op de tribune al ritueel geslacht... oeps
nee hoor.. ik had me al bedacht dat de smaak en geur van leer niet echt passend zouden zijn bij een taart ik ben wel blonttttt maar niet heel erg
grin...true.. ik zie mensen wel eens dingen zeggen waarvan ik denk ..ehm..ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt....helaas bedoelen ze het te vaak serieus maar ik beloof plechtig met mijn hand op mijn hart dat ik de bal niet heb aangeraakt of zal gaan aanraken... grin
ah..er is er hier een wakker.. ik ga shoppen bedankt alvast voor t meedenken en als ik nog vragen heb..of een toonbaar resultaat dan laat ik het even weten fijne dag nog
ok..de spullen zijn gehaald.. een rib uit zijn lijf Vraagje..ik ga vanaaf de basisbiscuit vormen bakken.. het beste is dan morgen aan de slag met de marsepein lijkt me.. t bekleden dan he. Mij werd btw marsepein aangeraden omdat dat minder snel moet uitdrogen, dus makkelijker te verwerken is ??? Kan ik de evt versieringen vanaaf wel al maken en in de ijskast leggen of zo? ALvast bedankt..een leek
Vandaag opgehaald. 20 cm en 15 cm gevuld met hazelnoot mbc en hazelnootpasta. Ik weet dat de 1 verkeerd op staat op de foto. Hij zat los in de doos erbij dus de klant zal hem vast wel goed op de taart zetten
ff een vraagje tussendoor... (flink aan het kneden en boetseren) Hoe snijden jullie de marsepein mooi strak.. ik merk dat het snel kleeft en scheurt bij mij.. simpele oplossing...een scherper mes pakken? hoe plakken jullie de marsepeinen decoraties op de basis? Het neigt er hier toch af te vallen namelijk.. Alvast bedankt..
Inderdaad scherper mesje, en als je het hebt over het afsnijden van overig marsepein bij het bekleden: een pizzasnijder!! De decoraties kun je op je taart plakken door een klein beetje (!) water op de decoratie te doen met een penseeltje, of verdunde abrikozenjam werkt ook goed. Wil het een beetje lukken?
hij is af .. ben er niet geheel tevreden over heb dus ook weer een massa vragen ik heb nu voor de stam een tulband gebruikt en bijgesneden..denk dat ik toch maar zo een prinsessenmold ga halen en die ga aftoppen..( ik had nu t probleem dat de stam te taps toeliep en ik hem dus wat voorzichtig moest indrukken) de volgende keer gebruik ik 2 stokjes ipv 1 om de top op te laten steunen de marsepein moet ik denk ik dikker uitrollen.. als ik hem nu wilde gladmaken scheurde hij heel snel. het opplakken heb ik nu gewoon met een likje botercreme gedaan btw.. bleef ook beter plakken.. een pizza snijder en een scherper aardappelschilmesje ga ik halen
ow.. bedacht me ook nog dat ik beter een platte plank kan halen om hem op te maken..een bord is toch niet zo heel handig. OOk vroeg ik me af hoe jullie de onderkant zo mooi strak krijgen omgevouwen? de stam sneed ik te smal af en had dus een stuk cake zonder marsepein..nu wilde ik er toch gras bij maken dus dat wa sniet zo een heel groot probleem maar bij de top die staat (btw op een kartonnetje) kreeg ik hem niet mooi omgevouwen.. had wel een wat ruimere rand genomen..of was deze nu weer te ruim? Alvast bedankt voor het helpen en meedenken... Geloof wel dat ik de uitdaging gewonnen heb als ik zag hoeveel trotse foto's mn vriend nam
ik vind m net leuk omdat ie krommer is, lijkt echter Om m strak op de cake/biscuit te krijgen moet je schokopasta (doe ik meestal) of botercreme op de cake/biscuit smeren en dan blijft de fondant/marsepein ook kleven zonder dat je de cake kan zien ik denk ook dat als je m dikker uitrolt hij niet zal scheuren als je de bolletjes uit prikt moet je ze proberen in het vormpje te laten zitten en met je vinger de randen plat doen, zo heb je niet die dunne dingetjes er rond Ik gebruik een plateau voor een cake te maken, meestal draai ik m om, dan is het eenvoudiger Ik zie dat je vouwtjes hebt, volgende keer mag je gerust voorzichtig aan de marsepein trekken en hem dan vlak tegen de stam aandrukken, zo krijg je geen plooitjes. Ik denk dat je ook ipv om te vouwen gewoon tot op het randje kan afsnijden, zo is het ook auhentieker, aangezien een paddestoel geriffeld is aan de onderkant misschien als idee kan je de volgende keer je "hoed" op een rooster afkoelen zo lijken de lijnen er in alsof je sporen van de paddestoel hebt Maar al in al, ik vind m voor je eerste taart HARTSTIKKE GELUKT Je zal binnen de kortste keren alle kneepjes kunnen dikke knuf meis xxx
dank dank dank Ik moest die zin van op het rooster afkoelen ff 3 x overlezen..dacht wat nou sporen..grin.. maar ben er uit en je is een leuk en goed idee.. maar denk dat je het niet echt ziet, omdat niemand onderkant van de taart bekijkt ... mag ik hopen btw Ik had met trouwens net bedacht dat ik hem de volgende keer in de vorm laat afkoelen.. nu was hij gaar ( netjes gecheckt met een naald) en heb ik hem gestort om te laten afkoelen.. maar kreeg een natte kleeflaag op mijn aanrecht.. de volgende keer zal ik idd de rondjes meer afplatten.. heb ik nu nagelaten idd.. ( makes a mental note ) ik zal de marsepein idd wat dikker uitrollen dan kan ik er wat meer druk op uitoefenen..als ik nu met die smoothers erover heen drukte scheurde het dus.. Er gaat wel veel marsepein inzitten dan ..sjee.. maar nu vind ik het ook moeilijk om in te schatten hoe groot de lap moet zijn die ik moet uitrollen laatste vraag.. ehm.. hoe lang kan ik hem nu bewaren..offe hoelang heeft mijn vriend dus om hem op te eten???
je kan hem ook in stukjes invriezen he en dan gewoon laten ontdooien... als je hem stort, doe dat het best of op meel of op een rooster... ik laat die van mij nooit in de vorm afkoelen
als ik hem zou invriezen dan kan hij er lekker lang overdoen..no way he.. ik heb hem in 2 dagen gemaakt..hij zal ook moeten doorwerken op een rooster laten afkoelen of op meel is wel een goede tip..dank je ow..enne truste vanuit deze kant ik laat morgen wel ff weten of hij ook nog smaakte grin