vraagje als je zo'n dora wilt maken zoals hier op de foto.. is daar een form van te krijgen of moet je dat zelf snijden..hoe gaat dat in ze werk.. Bekijk bijlage 173636
liftrasa corrigeer me als ik verkeerd zit. Voor mij ziet dat gemodeleerd uit, mss met behulp van een puzzelplaatje, maar betwijfel of dat in een vorm gemaakt is hoor... Je zou eerst haar haar moeten maken, dan het gezicht er op enz...
Wat ik zie is een uitvergroot puzzel plaatje. Als ik die na moet maken voor een klant zou ik in ieder geval een puzzelplaatje maken en voor het hoofd fondant met tylose gebruiken en goed laten uitharden.
sorry sorry... heb jullie een beetje verwaarloosd de laatste tijd.. tis hier echt enorm druk... Bestellingen zijn echt teveel... moest deze week weer mensen teleurstellen en baal daar zooo van... maar ach.. heb maar 1 paar handen.. De workshopagenda staat wel eindelijk online,... dat was een hele plan-bevalling.. En de webshop is ook weer up to date gemaakt.. zucht! Deze week een proeverij, 1 tinkerbelltaart een autotaart, een dora stapel, 30 cupcakes en 15 koekjes... en dan is mijn week weer voorbij... ik ga nu proberen jullie bij te houden...
hai dames, nog een paar vraagjes als t kan Hoelang kan ik een biscuit taart met botercreme vulling en marsepeinen topping goed houden in de ijskast? En hoelang in de vriezer? We hebben hier thuis dus het eerste baksel geproefd en vonden de boter creme laag toch nog erg boterig smaken.. iemand enige suggestie om dit te verbeteren? In de tweede laag botercreme ( van de bovenkant) heb ik wat vanille suiker gedaan.. dit verbloemt de boter smaak zeker, maar maakt het ook wel erg zoet iemand een andere suggestie? ALvast bedankt
Sweet978, ik gooi er altijd wat vanille aroma doorheen dat vinden wij zelf lekkerder door de botercreme en ik laat de mixer 10 minuten draaien voor de botercreme zodat echt alles goed door elkaar zit...
1ste vraag :Een taart met botercreme kun je 4 dagen bewaren. Als je botercreme mix hebt gebruikt dan kan ik maar 1 ding zeggen overstappen op merenque botercreme. Die is zoveel lekkerder en echt geen boter smaak meer
goedemorgen. Ik kom me na hele lange afwezigheid hier ook weer eens melden ik heb mijn website stopgezet en ben overgegaan om mijn taartjes via hyves te tonen. In opdracht bakken doe ik op dit moment alleen nog bij uitzondering heb nu ook al een paar maanden geen taart meer gebakken (had even nergens puf meer voor na mijn miskraam begin dit jaar) maar het begint langzaam weer te kriebelen. Mijn zus trouwt in september dus ik heb de eer. Hij wordt voor 50 personen dus een flinke stapel en zit nu al in de zenuwen want deze moet echt top gaan worden dus dat is nog even spannend dus ik kom hier weer wat meerr meelezen en reageren.
@jem1979 Bedankt voor de tip.. ik zal hem de volgende keer wat langer laten mixeren..en ff op zoek gaan naar wat smaakjes om er aan toe te voegen.. @liftrasa ik heb idd botercreme mix gebruikt..en heb nu dus nog een flinke zak staan.. als deze op is zal ik je tip gebruiken en merenque botercreme zoeken Bedankt dames.
Hallo meiden, ik ben vandaag mijn eerste taart aan het maken met biscuit mix en botercreme. Heb de botercreme met een soort aardbeienspul lekker roze en smakelijk gemaakt. De bovenste laag doe ik met aardbeien jam. Nu heb ik een paar vraagjes...hoeveel jam moet erop? De taart is 20 cm. Als ie versierd is met fondant..moet de taart dan in de koelkast of niet? Hij is voor morgen... Ik hoop op snel antwoord want ik ben bijna toe aan het vullen...
Oh ja ik heb ook nog een chocolade biscuit taartje gemaakt...vulling botercreme met stukjes chocola en klein beetje witte pasta er doorheen. De tweede laag probeer ik met witte pasta op te smeren, maar het plakt aan alle kanten aan de biscuit vast, wat is dat kwetsbaar joh. Hoe kan ik het nou netjes uitsmeren?
misschien iets arm maken? de taart moet daarna in de koelkast of op een koele plek (botercreme mag buiten de koelkst blijven) jam gewoon een lekkere laag
pasta even in de magnetron zodat het smeerbaarder word. Taart mag buiten de koeling bewaard worden. En jam vulling is naar smaak. Hier vanmorgen weer 2 taarten opgehaald. De eerste is een Cars taart voor Ryan die 3 jaar werd. 30 cm gevuld met vanille crème en aardbeien vlaaivulling.
Deze taart stond al 2 weken op het programma allen moest ik een telefoontje krijgen dat ik kon beginnen met bakken. Vrijdagochtend om 8.15 werd ik gebeld door de trotse papa dat zijn prachtige dochter Lauren Sophie geboren was die nacht. Dus ja ik mocht druk aan het werk om de geboorte taart te maken voor haar. Lauren Sophie welkom op deze wereld !! 20x20 cm gevuld met citroen crème en home-made lemoncurd. 15 cm gevuld met vanille crème en aardbeienjam.
Mag ik vragen hoe lang jullie over een taart doen van 20 cm en dan mooi opgemaakt met bloemen? Ik heb er nu twee gemaakt en ben om 9 uur begonnen, net pas klaar. Ben er gelijk zo zat van dat ik er een beetje van baal. Ik vind het wel echt heel veel werk...maar ja het resultaat is wel mooi. Ehmm de ene zegt niet in de koelkast, de andere wel..hmm wat doen we nu?