roze is niet zo moeilijk hoor... Ik kleur roze altijd zelf, ik krijg altijd een mooie roze kleur. Rood, zwart en bruin daarintegen..brr.. Rood heb ik nog niet geprobeerd, sterker nog ik ga het niet eens proberen haha! Bruin en zwart heb ik 1 keer geprobeerd, wat een drama zeg. @ MamaK: Vrijdag middag is goed hoor! Komt 13:00 uit voor jou?
ow ja, ik heb ook rond de 70 cupcakes gisteren gebakken (en versierd), hebben de kindjes vandaag voor hun eerste schooldag mee als tractatie voor school
Wat leuk! Bruin kleur ik wel zelf, maar zwart en rood zeker niet! Daar moet je zo veel kleurstof bij doen, dat komt de kwaliteit van je producten niet ten goede! @mamak, ik wil de bestelling alleen nog wel een beetje wijzigen!
@ Iris... uhmm.. das wel heel vroeg in de middag.. haha.... moet rond 12 uur de taart en cuppies brengen.. kunnen we anders 15.00 uur afspreken? @ ariel... stuur me even een mailtje dan zet ik het voor je apart.. Wat betreft voorgekleurd.. ik wordt ook steeds een beetje luier.. maar heb hier dan ook een kast met 15 kleuren... en die kleuren zijn zooo gaaf... dus ja... daar wordt je vanzelf lui van..
Hoe kleur jij je fondant bruin dan? Toen ik het bruin wou kleuren had ik eerst bruine kleurstof gebruikt, werd maar heeel lichtbruin... Toen cacao er bij, werd iets donkerder maar nog niet echt de gewenste kleur. Ik wou echt donkerbruin namelijk... Haha, toen ik zwart 1 keer had gekleurd, had ik serieus 1 potje kleurstof nodig. Wat een vies klef zooitje was het toen geworden zeg...
Ik gebruik de kleurstof van Americolor en die vind ik prettiger dan Wilton, misschien dat dat verschil maakt? En verder kneed ik het iedere keer een beetje er doorheen en als het dan goed doorgekneed is, laat ik het even 5 minuten in een zakje liggen, dan verandert de kleur vaak ook nog een beetje.
Ik moet me KvK eens even omgaan zetten, dan kan ik ook ff bij groothandels e.d. gaan bestellen! Vergeet het alleen iedere keer! Volgend jaar wil ik die PME cursus gaan doen, mensen nog meer tips voor cursussen?
@ iris... is 15.00 uur oke? Enne.. zou je willen pinnen in plaats van contant geld.. ik wil eigenlijk van het contante geld af en overgaan naar het digitale.. wel zo handig
K heb onlangs voor t eerst de choco mudcake gemaakt. Mjammie zeg, wat is die lekker (en slecht voor de lijn :-D) Binnenkort eens proberen te maken met witte choco. Ook voor t eerst cakepops gemaakt. Het begon als n drama, maar uiteindelijk wel gelukt. En ze zijn idd heerlijk. Nu ga ik experimenteren met smaakjes. Had de gewone pops gemaakt. Maar wat smelt witte choco moeilijk zeg, heb t niet 100% glad gekregen. En dat terwijl ik die van callebaut gebruik. Had er ook crisco door gedaan, dat hielp wel, maar niet voldoende. Au bain marie verwarmd. Heb ik iets verkeerds gedaan?
Ja 15:00 is prima! En natuurlijk kan ik pinnen, graag zelfs! Leuk/fijn dat je nu een pin-automaat hebt!
Wat een prachtige taarten.. Ik las iets over zwart kleuren.. ik heb toevallig laatst van iemand een pakje voorgekleurde bruine fondant gekregen.. met 1 druppeltje zwart erbij wordt het echt mooi zwart.. Misschien een tip, dan hoef je alleen bruin voorgekleurd te kopen en kun je die dus voor gewoon bruin gebruiken en met 1 druppel ook voor zwart..
Op hyves las ik bij iemand dat ze niet kon naar de wendy workshops, die bood ze aan en er was een ware run op hihi.. Ik ben nog lang niet zo goed, maar heb er wel hele mooie creaties van gezien.. Bij wie kun je die mooie pip vogelhuis maken..?
dat durf ik even niet zo snel te zeggen.. Ik ga komend seizoen nog 5 keer naar wendy.. echt leuk.. heb er zin in
Goedemorgen meiden... Ik heb me toch net een leuke opdracht gekregen, haha! Een nagel lak - taart. Alleen heb ik ff wat tips nodig... Het potje zelf is me wel duidelijk hoe ik die moet maken, maar ik zit een beetje te denken over het kwastje! De kleinste bakvorm die ik heb is 12.5 cm, en om die dus zo te stapelen dat je dan een kwastje krijgt... Ik denk dat-ie daar een beetje te groot voor is. Nouja hier wat foto's! De pareltjes als afwerkrandje onderaan zou ik denk ik zelf in een ander kleurtje doen, zilver ofzo. Lekker bling bling haha. Voor de rest nog een hoop andere dingen gezien die ik anders wil doen, maargoed kan ik nog even lekker over nadenken. Liefs! xxx