Na wat speur en google werk, kwam ik deze taart tegen. Ik vind dat ronde net iets mooier! Ik zat te denken aan zoieso een halve blanda bovenop, 2 dezelfde maten biscuit's er onder en dan de taart zo afsnijden tot je dit model krijgt. Am i right? Of zeg ik iets heeeeeel raars nu?
Dat met het stapelen van de biscuit en in gewenste vorm uitsnijden snap ik nog, maar waarom een halve blanda?
Zow... hier alweer wakker :x Lag er pas om 00.30 uur in vannacht.. De bruidstaart is af en de 80 cupcake deksels ook.. Ga nu botercreme draaien en de cupcakes vullen en afwerken.. Rond een uur of 11 weg om te bezorgen... en dan... druk naar de volgende opdrachten: zaterdag: een woezel en pip taart met 23 cuppies.. zondag: 16 cake pops, 23 cupcakes zondag: een workshop voor 16 personen.. Ach... het komt goed..
Hahaha 00.30 er in en nu er uit is toch niet zo raar?? Hier standaard rond 0.00 erin en rond 6.00 eruit haha
hallo, zou hier graag even een vraagje stellen.. heb normaal de fondant van funcakes, maar nu per ongeluk die van pettinice.. vind die wel erg zacht en die plakt ontzettend. Had helaas geen poedersuiker meer thuis anders had ik dat gebruikt, maar heeft iemand anders nog een tip om te zorgen dat de fondant niet plakt aan het werkblad? Het was echt gewoon een drama!
Hoi hoi, Nog even over die taart die ik net liet zien... Ik zou graag willen weten wat jullie er voor zouden vragen! Want ik zit even flink wat rekenwerk te doen, en het word nog wel best wat werk zo te zien... Het word wel echt een vrij grote taart. Het worden 2 biscuits van 20 cm, een blanda van 20 cm (ik bedoelde meer te zeggen, over de blanda, dat ik die ook er op doe en dan dus de taart in "model" snijd. Klinkt een beetje raar misschien, kan het ook niet goed uitleggen. Is een blanda van 12 cm niet te klein dan?!) Maargoed ik ben al best veel geld kwijt aan marerialen dus... En ik voel me dan weer zo bezwaard om met een groot bedrag aan te komen.... Daarom was ik echt benieuwd wat jullie ervoor zouden vragen!
Als ik zo de hoogte van de foto zie, zou ik 3 20 cm biscuits nemen (dan heb je ook nog wat ruimte om een snij fout te maken En een 20 cm blanda....
En de prijs ja, tsja. 2x 20 cm en 1x blanda 20 cm is 33 personen, daar snij je nog het nodige weg. Dus laten we zeggen 25 personen. Ik weet niet hoeveel jij normaal gesproken rekent per persoon?
Haai taart dames!!!! Ik heb een tijdje terug een taart workshop gevolgd.. super leuk! daarna nog eentje gemaakt en dat ging eigenlijk heel goed. Ik had alleen standaard slagroom en jam als vulling en afsmeersel. Maarrrrrrrr 24 september gaat mijn schoonzus trouwen. en ik maak de bruidstaart. EN IK BEN ZOOO NERVEUS! ik lig er af en toe wakker van. Het hoeft niet perfect en ze heeft ook een gewoon zomer jurkje aan. Dus ze zei dat het echt niet erg is als het niet helemaal goed lukt, maar dat ze heel bijzonder vindt dat ik hem heb gemaakt! nou super gaaf natuurlijk. Maar ik lig er wel inmiddels wakker van. dus ik hoop heel erg - dat iemand hier voor mij wat tips heeft en een schema voor mij kan maken wat ik eerst moet doen. - en hoe lang van te voren ik de cake kan en moet maken. en hoe kan je die goed bewaren? - en is het handig om bv roosjes van te voren te maken? En hoe bewaar ik die dan het best? - Wat is een lekkere vulling? die niet teveel zorg nodig heeft (lees enorm goed gekoeld omdat anders marsepein gaat doorschijnen. ) ze vond een lekkere vulling wel belangrijk - En het gaat om ongeveer 60!!!! personen. Zouden er eerst 40 zijn maar wordt nu dus steeds meer. Hoeveel lagen is dan het beste? en welke maat bakblikken heb ik daarvoor nodig? Ik dacht eraan om eerst alle cakes te bakken.... die kan je geloof ik invriezen?!?! en dan de decoratie te maken. ik had ooit ergens gelezen dat je die ook goed kan bewaren. Al zie ik ook wel van die silicone malletjes voor roosjes staan of kant en klare roosjes.... ik weet nog niet wat het makkelijkst is. En dan nog een laatste vraag... Ik wil tussen de lagen, onderaan van die balletjes..... alsof er een ketting langs ligt. om de rand te maskeren. Hoe maak je die ? Klopt het dat daar ook malletjes voor bestaan? Of doe je dat met Icing? Sorry voor mn lange verhaal maar ik ben zo zenuwachtig geworden, omdat het eerst voor een paar mensen zou zijn, bij hun in de tuin.. en nu is het dus ergens anders... op een feestlocatie , met 60 man. bibberdebibber.... Alvast enorm bedankt voor het meedenken! en als iemand in de buurt van het gooi hier heel goed in is, wil ik ook wel tegen betaling hulp krijgen
dit was mijn allllller eerste taart erg hobbelig. en let niet op de kleuren ,want iedereen moest perse een andere kleur, en aangezien ik als laatste was waren alle leuke kleurtjes al op en bleef ik over met een vies gele kleur!! en we moesten hem af smeren met slagroom, dus alles ging beetje plakken en marsepein werd erg nattig...
hmmmm wel vreemd afsmeren met slagroom! slechte workshop was dat dan! net zoals dat je perse allemaal een andere kleur moet hebben. je moet toch zelf blij zijn met je taart? of ben ik g
Ja dat vond ik ook heel erg balen hoor. Ik wou vast oefenen voor de bruidstaart maar er was geen wit zeiden ze....... en iedereen moest andere kleur nemen omdat je dan de restjes van elkaar kon gebruiken. Nou was lekker, want van mijn kleur wou niemand restjes, en de rest was zo blij met zijn eigen roze, rooie, paarse, lila kleuren dat ze alles zelf wouden gebruiken! dus ik had amper materiaal om te werken. Dus echt oefenen zat er niet in helaas. maargoed de basis kan ik in ieder geval!
Dat vind ik inderdaad erg slecht! Bij mijn eerste workshop kregen we een stuk wat dat we zelf naar hartelust konden kleuren!
bij diegen neem je geen workshop meer dan. ach en inderdaad je kent nu de basis maar vind het wel een rare manier van werken
Vooral dat geen wit vind ik erg vreemd! Maar ja, je hebt de techniek zo te zien wel meekregen! En dat is ook wel het belangrijkste!