De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Leuk hoor, Lekker vrolijk inderdaad en klinkt erg lekker! :) maar even een vraagje, hoe komt het dat je zoveel plooien in de bekleding hebt?

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Gebruik je een smoother Within?

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hey meiden even een spoed vraagje , hopelijk is er iemand online want Ben nu in de stad :)

Maar kan je ook gewone bakblikken van v&d ofzo gebruiken of moeten ze echt bij een kookwinkel vandaan komen ? En is voor een buidstaart de gewone hoogte ok? 7'5 cm is dat geloof ik ?

Ik hoop dat iemand dit weet . Die bakblikken bij de kookwinkel hier zijn zo giga duur en ik heb er nog 3 nodig ..

En misschien iemand nog leuke tips voor een bruidstaart ? Om te gebruiken ?

Alvast super bedankt :)

Liefs muis

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Je bedoelt gewone springvormen neem ik aan? Ja die kan je gewoon gebruiken, je biscuits worden wel minder mooi dan in 'bakpan'.

En leuke tips, ik vind die parelmoer spray altijd erg leuk voor bruidstaarten. En mooie parelranden.

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh hahaha dat was ook lekker Nederlands zie ik :D Maar je snapt het vast wel.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

Dank je Ariël !!! Maar wat is een bakpan ?

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja, gewoon een bakvorm, dus geen springvorm.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

Oja die heb ik gezienja die zijn best prijzig !! Ik ga even kijken .die verkopen ze zeker niet bij de blokker ofzo ?

Ik sta nu in de v en d te internetten hahaha :) maar heb even een black out . Weet even niet wat ik nou allemaal nodig heb hihi fijnnn

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Naar mijn weten niet inderdaad....

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Springvorm ophogen met bakpapier dan wel ;) dan heb je geen rand in je biscuit staan als hij rijst ;)
    en dan goed kijken dat je een gladde bodem in je springvorm hebt dus niet die je voor een appeltaart gebruikt met geribbelde/geblokte bodem ;)

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    In welke plaats sta je nu??

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Heeft iemand trouwens het boek Cake Chic van Peggy Porschen? En is het wat?

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hilversum :)

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Is er niet een leuke taart decoratie winkel bij jou in de buurt dan?

15. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik heb 1 springvorm van 26 cm die ik gebruik voor biscuits, voor de rest alleen maar bakpannen van PME. Maar die zijn best duur ja.. Maar dan heb je ook wat haha ;)

De biscuit in de springvorm ziet er overigens altijd perfect uit hoor, geen "rand" of wat dan ook. Ik verhoog met ook niet met bakpapier. :) Ik heb wel zo'n "anti-lek springvorm". Gewoon voor de zekerheid. Je wil niet hebben dat je beslag er uit drupt ofzo haha.

Alleen heb je met bakpannen wat meer keuze qua maat, en ze zijn over het algemeen ook wat hoger volgens mij... Dat vind ik wel mooi.

En tips, zoals Ariel al zei eigenlijk haha... Een parelmoer-glans is erg mooi op bruidstaarten! En de mooie parelrand.. Bloemen vind ik ook altijd geweldig op bruidstaarten. Mooie slee van rozen ofzo. :D

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zag dit berichtje en moest aan deze taart denken die ik net op pinterest had gezien: fat girl trapped in a skinny body: Ultimate S'More Anniversary Cake :) Hier Cake staan trouwens nog meer taarten. Ik verzamel ze op pinterest :) Wil ook de Six-Layer Dark Chocolate & Strawberry Buttercream Cake nog een keer maken. Ziet er zo mooi uit met die roze botercreme met chocola er overheen.

17. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Rosao

Staan hele mooie taarten tussen zeg. Ik had al eerder die regenboogbiscuit gezien inderdaad.. damn.. hoe doen ze dat :$

18. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    heb dat laatst op you tube gezien en ze doen gewoon het beslag verdelen en elk bekertje beslag een ander kleurtje er door mengen en dan later in het bakblik gooien zonder te roeren en dan heb je een regenbooog biscuit of cc ;)

19. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    En je zou natuurlijk ook altijd nog laagje voor laagje kunnen bakken, ik heb net ook een how to gezien! :D

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, regenboogtaart is echt geweldig! Heb het een keer gemaakt voor Thijmen, vond ie heel leuk! Ik gebruik gelkleuren, heb het bij cook&co gekocht.

Deel Deze Pagina