gaat de volgende howto al weer opzoeken. grin.. Vriend wordt er gek van .. hele avonden youtube kijken ben nu bezig met de chocotaart.. lang leve de chocobiscuitmix van funcake's .. dacht die eens te proberen. .. als ik een laag slagroom wil gebruiken als vulling.. moet ik deze dan verstevigen met klopfix.. en zoeten met suiker of niet..
Bedoel je deze art gallery party: rainbow cake - OCP | Birthday Party Ideas | Party Blog | OCP | Birthday Party Ideas | Party Blog of deze: Omnomicon makes » how to make a rainbow cake! ?
t plan is 1 laag aangevette slagroom met frambozen en een laag bonbonblocvulling. Ik had hier gelezen dat afsmeren met slagroom niet zo een hele goede was ivm het marsepein. Ik was dus van plan af te smeren met botercreme 1:1
Ok Denk, vraag t nog ff voor de zekerheid Ik vind merengue botercreme ook altijd erg prettig om af te smeren, heb je ook geen mix nodig.
@Ariel Nee, juist bedankt voor t meedenken.. ik ben nog een beginner.. t wordt pas mn derde taartje of zo. Maar ben redelijk hooked...delekkerstetaarten site is mn nieuwe favo site @Rosao Ik heb t recept dus ook van de lekkerste taarten site, daar is een kopje vullingen. Laat wel weten als hij af is, of hij ook lekker was. Hij lijkt me erg machtig daarom de eerste grote laag met iets fris.. slagroom+frambozen. Ingrediënten 250 ml slagroom, niet geklopt 1 zakje slagroomversteviger (klopfix) reep bon bon bloc puur met praline (200 gr) Werkwijze Slagroom in pannetje en de bon bon bloc in stukjes breken en er bij doen, geheel langzaam verwarmen.Goed met een garde roeren totdat alles is opgelost. Laten afkoelen en in de koelkast zetten totdat het goed afgekoeld is. Zakje klopfix erbij en mixen totdat het net zo compact als slagroom is.
ik had t gelezen idd.. maar ik gebruik eigenlijk alleen maar hele pure ( min70% als ik t voor koken gebruik...ganache/bonbon's etc)
dat lijkt me idd veeeeeeeel te zoet. ALs ik met sinterklaas ook speculaasrotjes maak, maak ik ze braaf in puur/wit en melk.. maar die pure blijven t lekkerst.
Als je zelf bonbons maakt doe je dat met gewone 70% chocola? Zo ja hoe zorg je dat ze daarna niet zo snel smelten?
Ah! Ik heb die vulling gebruikt met een reep chocolade ipv bonbonbloc. Zelfde hoeveelheden, ik vond alleen wel dat het een rare consistentie kreeg met het zakje klopfix. Vrij hard, klopt dat. wat ik trouwens deed was de chocolade in kleine stukjes en dan de gekookte slagroom er bovenop. Minder kans op aanbranden volgens mij
ik maak ze dan met 72 % . Is en choco/mascrapone mix ( kan t recept voor je opzoeken als je wilt). De bonbon zelf rol ik licht door ongezoete cacao, dan smelt hij minder. @Rosao. slagroom en chocolade samen smelten wordt ganache en als je dat lang laat afkoelen wordt het inderdaad erg hard. Als je er dan ook nog klopfix aantoevoegd zal het helemaal snel gaan denk ik zo. ALs ikd it recept maak, kijk ik ook eerst na het afkoelen even of ik wel klopfix nodig heb.. bedankt voor de waarschuwing.
Met gewone chocola maak ik altijd het chocofudge recept, die vind ik echt goddelijk. Gewoon gesmolten chocola, boter en poedersuiker! Jammie