De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    sjucht.. k had al gemeld dat ik een chocoholic ben he.. ga je nog meer lekkere chocorecepten melden..sjucht.. moet ik die ook weer een x uitproberen:D

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hahah heel vervelend indd! :D

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Espresso-mascarponetruffels

+/- 20 stuks

200 gr pure choco ( fijngemaakt)
    50 mnl gloeiend hete espresso ( 3 zakjes gebruik ik)
    2 eetl grappa of cognac ( ik doe t zonder)
    125 gr mascarpone ( kamertemp)
    cacao poeder ( ongezoet)

schaaltje bekleden met huishoudfolie.
    chocolade in een kom smelten met de hele koffie.
    sterke drank erdoor en goed mengen.
    met een spatel mascarpone erdoor spatelen
    in t schaaltje doen en gelijkmatig verspreiden.
    Min 2 uur laten afkoelen

UIt t bakje storten en in blokjes snijden
    de blokjes door de cacao wentelen en klaar :)

tot gebruik in de koelkast bewaren.

Smakelijk

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ow..met sinterklaas bij ons in de familie altijd een grote hit
    de speculaasrotjes

pure choco smelten 200 gr
    pak schuddebuikjes er door heen roeren ( zoveel als je zelf leuk vind)
    op bakpapier *klodders* mengsel storten en laten drogen.

sjummiesjummie

( ik maak ze dus ook met wit en melk)

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ja er zit ook een grote kook winkel.. daar ben ik geweest. maar zag dat de bakpannen op internet goedkoper zijn... dus bestel lekker online. heb wel veel fondant gekocht... was 5 halen 4 betalen.

De kleuren van Fondant zijn mooier voor een bruidstaart... maar nu heb ik dus een mand vol met EN marsepein EN fondant. dus ik weet nou niet meer wat ik ga doen haha. ik ben zo chaotisch in mn hoofd. Ik lees alleen net op internet dat je weer wat door het fondant moet doen als je er figuurtjes mee maakt... en dat heb ik dus nu niet... en ik wou net beginnen met alle decoratie grrr... moet dit perse?

Ga voor mn zoontje een woezel en pip taartje maken. heb een luchtig mona toetje gekocht (brownies) om een mini taartje te vullen, die maak ik voor Tom zelf. En voor de grote taart heb ik iets met vruchten gedoe...

Kan je trouwens ook fondant EN marsepein gebruiken? of ziet dat er niet uit?

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Je kan ze ook mixen, dan heb je marsefond! Jummie :D

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat hangt er een beetje vanaf. Wat wil je gaan maken? Grote dunne letters die rechtopmoeten staan, of bijvoorbeeld lieveheersbeestjes die op de taart zitten? Die laatste kun je gewoon laten uitharden door ze een dag/nacht aan de lucht te laten drogen of eventueel eventjes in de oven te doen op 40 of 50 graden. Voor echt dunne/breekbare dingen heb je dat "spul" (tylose heet dat ;)) wel nodig, maar daar wordt je fondant niet lekkerder op heb ik me laten vertellen.

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Tylose is inderdaad niet echt lekker!

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

Oke, twijfelgevalletje dus.
    Ik wil voor mijn zoontje een taart maken met daarop een woezel en pip..... niet heel groot..... dus ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen.

En voor de bruidstaart van mijn schoonzus... die wordt 3 lagen..... en niet te druk... er komen alleen wel veel roosjes op. ik denk dat ik gewoon 1 roosje maak, even laat drogen en dan kijken hoe hij er over 2 dagen bij ligt hihih :D

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Anders kan je altijd nog een mold kopen haha

11. Rono

Rono Niet meer actief

Muis: Je mag best hier een keer komen zodat ik kan helpen met het maken? Na jullie winkel is het ong vanaf hier 20/25 min rijden.

Woezel en pip is trouwens niet zo heel moeilijk!

12. Rono

Rono Niet meer actief

Oh en ik heb een hele berg tylose, mag je wel wat van hebben hoor :)

13. Rono

Rono Niet meer actief

aargh, net nu ik was wil vragen opt leukste taarten forum doet de site et niet haha!

Weet iemand of ik vanavond al een taart kan bakken en dan vullen en afsmeren en dan morgen pas bekleden?

14. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Jahoor dat kan gewoon volgens mij.

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    indd geen probleem

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dames..help..

Ik heb nu 3 taarten gebakken en elke keer loop ik te rotzooien met t kapsel.

Overal staat.. taart uit de vorm halen als hij klaar is en laten afkoelen ergens anders.
    poging 1. op een houten plank gestort.. resultaat.. halve bovenkant zat nog op de plank
    poging 2: op een rooster gestort nav een tip...resultaat...halve taart tussen t rooster .. erg ieuwww schoonmaken btw)
    poging 3.. op een foliepapier gestort.. resultaat.. halve bovenkant eraf .

Voordat ik ze uit de oven haal check ik altijd met een prikker of die schoonblijft... zodra hij schoonblijft is hij gaar.. dus eruit.. en dan toch als ik hem gestort heb blijft de helft dus hangen en voelt de binnenkant vochtig aan.

wat doe ik fout?

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

misschien een beetje poedersuiker op de ondergrond? zodat ie niet vast kleeft?

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    En toch voorzichtig op een rooster storten. Dan kan het vocht van de damp ook aan de onderkant weg. Als hij erdoor sijpelde was 'ie toch echt niet goed gaar.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat voor rooster gebruik je? Ik gebruik een speciaal rooster dat bedoeld is om baksels af te laten koelen en heb nooit probleem dat het er door valt. Is van dun ijzer wat redelijk dicht bij elkaar zit.

20. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ah kijk daar zit denk ik het probleem.. ik liet hem afkoelen op het oven rooster:)

Ik meen me te herinneren dat mijn moeder zo een taart rooster had... nu Rosao het zo zegt.. meen ik me te herinneren dat we die thuis hadden.

Bedankt voor de hulp.. volgende keer beter..

Deel Deze Pagina