Hallo dames Alweer een tijdje terug dat ik hier ben geweest. Heb laatste een workshop gehad en is erg goed bevallen! Ga er zekerk nog een doen Heb de afgelopen weken flink geoefend en de ene taart is beter gelukt dan de andere maar ach oefening baat kunst, toch?
dag dames, nou de bruiloft van mijn zus is achter de rug, dus de taart ook. Komende tijd in oktober nog een paar taarten en verder niet, merk echt dat het met mijn werk gewoon te druk is. maar hier komt hij. De basis is de kleur van de kaart, niet helemaal mijn keuze maar ach
En een boltaartje (De eerste keer) voor mijn moeder haar verjaardag. Het afsnijden van de randjes ging niet helemaal goed. Hij stond op een diepe schaal en kon daardoor niet goed afsnijden...
Ladies, is het een idee dat iemand een taart gaat bakken voor Senais? Ze heeft al zoveel meegemaakt en haar dochtertje is binnenkort jarig. Volgens mij stond in haar topic dat ze een bumba taart wil laten maken.. Het is dat ik te ver weg woon, anders had ik het graag gedaan
ik ga hem al voor haar maken ze vroeg het me, heb de taart voor haar oudste dochter vorig jaar ook gemaakt!
@reactie op taart trouwens: dank jullie. Ja het is ook niet echt mijn kleur, al paste het wel heel mooi bij de bloemen maar ja... bruids wil is wet hihi. Was wel even "zweten" (letterlijk) want op de locatie was het echt enorm warm dat ik bang was dat hij in zou storten. Heeft hij gelukkig niet gedaan.
@maia Ik vind die bloemen deco ook zo erg mooi.. damn.. jeetje enzo.. Ik heb intussen ook weer ff geoefend.. blanda 12 voor mn paps.. is dol op vogels vandaar t vogelnestje ( als t goed overkomt tenminste) Hij is gevuld met oreo-creme
blanda 12 gevuld met stroopwavel creme ( erggg lekker btw) voor broer.. 3 x raden wat zn hobby is. Ik ben over deze het minst tevreden.. ik kreeg de naden niet aansluitend ( t zijn allemaal losse vlakjes) en toen ik dacht ik veeg de poedersuiker ff af met een beetje water ( t is marsepein, dus kan) was t geloof ik iets te nat :x
de laatste ook blanda 12 gevuld met bokkepootjes creme Deze vind ik stiekem wel erg leuk ( Ondanks dat de marsepein toch een klein beetje scheurde.. ik wist ook eigenlijk wel dat ik hem te dun uitrolde..maar was te lui om een nieuwe lap te maken..dacht ik neem t risico.. helaas..)
sweet ik vind de taarten er stuk voor stuk leuk uit zien!! volgens mij kan je zelf een goedje ergens van maken om de naden te sluiten? weet alleen ff niet hoe heb het op deleukstetaarten gelezen misschien dat je ff kan google? Maar ik vind ze erg leuk geworden
@ Sweet: Ik vind ze ook leuk hoor!! Gisteravond dit taartje gemaakt. M'n moeder en ik waren een beetje aan het brainstormen over een leuk taartje voor mijn tante. Ze heeft een eigen restaurant, dus daar kon ik wel wat mee... Zodoende dit gedekte tafel taartje! Ik heb de foto's gisteravond gemaakt, dus de kwaliteit is niet erg mooi helaas. (Oh ja, de tekst "Iets Anders" op de taart is de naam van haar restaurant haha )
Wat meer details. Ik had de ivoorkleurige "tafel laken" bedekt met een klein parelmoer laagje. Maar ik weet niet of dat een beetje te zien is. (Al moet ik wel zeggen dat met mijn nieuwe pump brush het er nu meer uit ziet als gewoon glitters)