De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    wat een prachtige taarten allemaal!!!

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Als je nog niet voorzien bent, ik kom uit Zoetermeer ;)

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Leuk hoor al de taarten! :D

4. @Iris, mooie taart zeg! Leuke details!
    @Sil, ook mooie taart!

En zag nog 3 mooie boltaartjes ;)

Hier donderdag 1 voor ons zelf maken.. We zijn 5 jaar getrouwd.. MamaK, nog tips voor leuke dingetjes voor op de taart? En heeft iemand een howto om roosjes te maken?

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hoi dames,

Ik heb afgelopen 2 weken 2 taartjes gebakken, voor beide gebruikt ik de bakmix van Funcakes voor het beschuit. Alleen bleef de 2e bodem erg plakken op de bakvorm. Is het de bedoeling om de bakvorm in te vetten??
    Waar ik ook naar benieuwd ben of er verschil in zit tussen de bakmix van Funcakes of wanneer je zelf een mix maakt voor de taartbodem. Nu ga ik een Spongebob taart voor mijn nichtje maken a.s. zaterdag en ga ik vossenbessenjam gebruiken, maar weet niet welke vulling ik daarbij kan gebruiken. Ik zat aan hazelnoot praline te denken. Heeft iemand nog andere tips??

Alvast bedankt!!

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik gebruik altijd bakspray om ervoor te zorgen dat de biscuit niet in de vorm blijft plakken, is dus wel aan te raden zoiets ;)

En de vulling, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik ken vossenbessenjam niet...

7. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik vet mijn bakvormen altijd met boter in, als ik biscuit maak gebruik ik bloem, wil ik cake maken gebruik ik chapelure (paneermeel)
    dus eerst vorm invetten, dan chapelure of bloem er in en alles goed verdelen... achteraf gewoon omdraaien en ligt de cake er gemakkelijk uit :)

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nachtzon, was jij het nou die dit weekend een workshop cupcakes heeft gegeven?? Hoe is het gegaan?

9. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    het was idd zaterdag demonstratie cupcakes ZOOOOO LEUK :) ik heb me rot geamuseerd en de 6 uur gingen als NIETS voorbij :) je kan op mn hyves de fotootjes zien van de gemaakte cc :)

Cindy Profiel - hyves.nl

10. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Je bakvorm invetten is wel een vereiste ja! Ik lees ook wel eens dat mensen de vorm bestuiven met bloem, of bakpapier gebruiken, maargoed ik vind dit gewoon makkelijker haha. Ik heb laatst bij de sligro een hele grote bakspray bus gekocht. :p

Ik heb laatst toevallig zelf de biscuit gemaakt van bloem, suiker, eieren, zout, vanille suiker en maizena. Maar ik vond dit biscuit minder dan die van funcakes.. Kruimelde ook behoorlijk.

Dus tja, een kant en klare mix is ook gewoon een stuk makkelijker. :p

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is ook precies mijn ervaring Iris!

12. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    idem hier, maar wel van cake 'n party!

13. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    ik vond het verschil qua uiterlijk ook wel grappig trouwens.. de biscuit die ik gewend ben word heel bobbelig aan de bovenkant en zacht, de zelfgemaakte biscuit was aan de bovenkant plat en een beetje korrelig (geen idee hoe ik het moet uitleggen hahaha) en bijna krokant leek wel...

14. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Woehoe! Daar kom ik weer met m'n vragen hoor! :)

Ik heb net bericht gekregen van het bruidspaar dat ze graag het proeverijtje willen wat ik heb aangeboden, heel leuk! (kan ik eindelijk gebruik maken van mijn chique zilveren gebaksvorkjes haha :p)

Ik denk dat ik ook nog wat nieuw, mooi gebaks servies koop..

Alleen heb ik er natuurlijk verder geen ervaring mee... Dus ik vroeg me af, moet ik alvast de eventuele kleuren bespreken en die dan verwerken in de proeftaartjes/cupcakes of moet ik gewoon zelf wat verzinnen?

En de verschillende smaken, ik neem aan dat ik die dan alvast bespreek met hun?

Ik ben er gewoon zenuwachtig van hee! hahaha. Ik zat te denken om de proeftaartjes te decoren met wat verschillende mogelijkheden die ik kan bieden. Ik dacht er aan om bijvoorbeeld 1 met een mooi patroon te doen, een taartje met een mooie lint er om heen aan de onderkant, en de ander moet ik nog wat op verzinnen. :p

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hebben ze niet al ideeën gegeven voor de 'echte' bruidstaart??

16. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Nope... Ze vroeg om een specifieke email met alle mogelijkheden er in qua bakvormen en vullingen. Eerder vroeg ze me wel of een hartvorm ook mogelijk was, dus dat is dan het enige wat ik weet.

Ik heb wel op een zo meest vriendelijk mogelijke manier gevraagd of ze misschien wel z.s.m een keuze willen maken. Het is al de 30e namelijk en ik moet waarschijnlijk nog wat kleine spulletjes bestellen, dus tja.. Ik zou het echt heel jammer en zonde vinden namelijk als ik alles snel moet afraffelen. Op zich dan wel het voordeel dat het niet om heel veel mensen gaat, maar toch. En dan ook nog de proeverij tussendoor, dus krijg het lekker druk haha. :D

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is inderdaad lekker druk! En toch wel redelijk kort dag!

18. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ja ach ik vind het wel leuk hoor, maar ik weet niet of ik snel weer zo'n last-minute bruidstaart opdracht zal aannemen. Zit stiekem wel een beetje te stressen namelijk. *adem in adem uit* Maar ik kon gewoon geen nee zeggen tegen mijn allereerste bruidstaart haha!

hey ik zie trouwens dat jouw zoontje echt bijna jarig is! Alvast gefeliciteerd! :D

19. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi vooral in en uit blijven ademen! :D

Thanks! Jaja donderdag wordt me lieve Noah 2 jaar :)

20. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dank dank voor de complimentjes.. krijg vanaaf denk ik wel te horen of ze ook te eten waren:D

Iemand enig idee dus hoe je marsepeinen naden aan elkaar plakt? Fondant kan je met tylose-lijm doen, maar begreep dat tylose niet zo goed werkt op marsepein..dus iemand een suggestie?

iemand vroeg om een how-to mbt roosjes.. op de leukste taarten .nl is een forum met allemaal how-to's oa verschillende bloemen/roosjes.

Via google kan je op de beeldbank terecht komen van teleac meen ik. Daar als zoekopdracht taart invullen ..dan krijg je allemaal how-to's oa ook van roosjes maken.

Deel Deze Pagina