De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    bedankt..

je kan ook het beste niet de tubes nemen maar royal icing zelf maken of kopen van funcakes.. die moet je aanmengen met water.. en voila..

Voor wat betreft workshops... ik doe zelf ook royal icing maar den haag is te ver denk ik.. misschien taart op maat bij inge?

Dit is overigens allemaal royal icing...en spuitwerk.. was mijn examenstuk

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    die vlinders zijn ook icing? :$

omg.. *sjucht ff diep*.. ik moet nog veel leren..:D

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    jeps.. alles.. de rozen.. de vlinders.. zelfs de bekleding.. echt alles is icing

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    taart op maat is gevonden.. wormerveer is niet zo ver..

iemand bekend met de workshops van sugarlicious in amsterdam.. erg vriendelijke dames.. en hebben me met de eerste paddestoel toen erg goed van advies gediend

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik vind die taart van je eigenlijk wel intimiderd hoor Mamak.. sjee zeg.. alles van icing.. k kreeg nog geen streep recht op mijn taart.damnz zeg.. knap hoor.. *neemt hoedje af :)*

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    geen ervaringen mee... maar ik zou persoonlijk naar TOM gaan.. zij zijn ook wel ƩƩn van de grootste in Nederland.. sterker nog.. de leukste taarten shop is van hun.. haha..
    Enne ze zijn ook pme en wilton gekwalificeerd.. zegt ook wat vind ik persoonlijk

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    nou,.. :$ das ook niet nodig hoor.. ook ik heb het geleerd.. en iedereen kan het.. daar ben ik van overtuigd.. hoewel mensen die geen vaste hand hebben daar wordt het al lastiger voor..
    maar het is net wat je er zelf aan energie in stopt.. blijven oefenen..
    ik mag binnenkort weer een workshop icing geven en heb er nu al zin in.. vind het echt heel leuk om te doen namelijk..

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik herkende de layout van de leukste taarten idd al van ze.. Ik zie nu trouwens ook dat sugarlicious geen eens icing workshops aanbied..

T leuke van dat tentje vind ik nl dat het een beginnend tentje is .. dames die ook op t leukste taarten forum komen trouwens.. ik steun normaliter liever de kleintjes dan e grote die het toch wel redden.. maar dat gaat in dit geval dus niet eens op ..

ik denk inderdaad dat iedereen alles kan leren.. maar sjee.. ik ben echt onder de indruk.. als je t op filmpjes ziet of xzo.. lijkt t allemaal zo makkelijk...

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja.. dat is waar.. ik ben ook nog maar klein hoor.. wil ook geen keten worden hoor.. dat is niet mijn droom..

ben nu wel met een heeeeeel leuk pandje bezig en ik hoop echt dat dat doorgaat.. zou zooo gaaf zijn.. nog even afwachten helaas

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    leuk inderdaad.. jij hebt van je hobby je werk gemaakt..of heb je altijd al in *het voedsel* gezeten?

Ik lees zoveel leuke dingen die mensen met de taarten doen buiten workshops geven..echt geweldig.. wie weet word ik ooit goed genoeg dat ik er ook wat extra;s mee durf te gaan doen.. ( ik wilde als klein kind al een eigen koffiewinkeltje met zelfgebakken taarten etc.:) )

11. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!

wat een leuke taartjes allemaal weer!

Ik gebruik trouwens altijd bakpapier, heb wel eens een taart gehad die er ondanks het invetten niet uit de vorm wilde, dus vandaar het papier.

@Iris: ik vraag voor proeverijtjes altijd welke smaken ze willen proeven en of ze al een idee hebben voor kleurtjes e.d.

@afsmeren: ik smeer altijd 2x dun af. Eerst lekker dik en dan dun afsmeren, in de koelkast, goed koud laten worden en dan nog een keer doen. Dus 2 dunne lagen. Op deze manier krijg ik mijn taarten het strakst.

@rono: hangt er vanaf! ik zie wel eens in de etalage van bakkers taarten die ik nog niet eens voor mezelf zou durven bakken bij wijze van, maar ja. Als het iemand is die echt opleiding heeft gedaan enz... nee, verschrikkelijk. Hoewel het niets zegt want ik heb nog nooit een cursus gedaan en kan wel zeggen dat mijn taarten erg netjes zijn. Maar nee, ik geloof haar niet.

@sweet: als je geen tylose hebt kun je de fondant ook even een tijdje in een oven op heel lage temp doen (zo laag mogelijk) en daarna af laten koelen. Wordt het ook hard van.

12. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    uuuh wie vroegt er nou hoe je marsepein aan elkaar kon lijmen?
    dat kan je volgens mij ook heel goed met alleen water!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Was net op pinterest aan het browsen en kwam deze pagina tegen, als je nog inspiratie zoekt voor taarten dan kun je hier je hart ophalen :) (let ook op de zombietaart, mijn ontbijt kwam een beetje naar boven!). Dit is de link: Let's Eat Cake. en hier staan ook leuke dingen: Cakes and Cupcakes

14. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Zo daar staan mooie dingen op hee!!

Maar eh, zombietaart? Kijk ik er te snel overheen? ik zie hem niet namelijk. :(

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit is hem :)

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    jagh! die zombietaart zou ik echt niet opeten!

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Erg he! Wel cool voor een haloweenfeest oid... maar denk dat je hem daarna weer mee terug kunt nemen... hihi

18. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    hahaha! Ik vind hem wel gaaf hoor! Komt daar je ontbijt nou van naar boven? Pffff... ;) neehoor grapje. Ik ben wat meer gewend denk ik met een man die een gigantische horror poppetjes en borstbeelden verzameling heeft hahaha.

Ik zou het wel raar vinden om hem te eten... Ik verwacht dan iets veel vies denk ik.

19. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    heel knap gedaan die zombie taart , maar denk dat je daar ook wel beetje een horor fantasie voor nodig hebt hihihi

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- Belgiƫ
    DIE GA IK MAKEN!!! voor mijn zoon zijn verjaardag, hij is 11 en praat sinds 2 jaar over NIETS ANDERS dan die vettige ZOMBIE's... (hij is dan pas wel in aug. jarig :p hahahaha)

Deel Deze Pagina