de roosjes zijn een beetje hoog, ik weet niet of dat goed is. en ik krijg ze niet zo mooi uit gevouwen. en mn fondant scheurt nogal snel en het wordt snel korrelig. en ik moet er nog zoveeel!!
Met de blaadjes lijken ze minder hoog dan zonder. Of is die ene ook echt minder hoog? Vind het wel knap hoor! Ik kan het niet
roosjes zijn ook eenvoudiger... 5 rondjes naast elkaar, beetje over elkaar heen lappen en van één kant naar de ander oprollen, zo heb je dan 2 roosjes op 1 keer, als je het niet begrijpt wil ik het best uploaden via youtube
nachtzon, zou je dat willen doen? Want roosjes ben ik ook drama in. Oja en wat is 1:1 botercreme? Is dat beter om mee af te smeren? Tot nu toe doe ik het altijd met de mix
1:1 botercreme is enkel en alleen roomboter en suikerbakkers poeder. 1:1 betekent gewoon letterlijk "een op een" dus bijv 200 gram boter en 200 gram poedersuiker. Geen water zoals in de mix, dus geen risico op smeltende bekleding. mixen tot een glad goedje en dan whoppa afsmeren. Ik vind zelf dat ze er altijd mooi strak van worden, strakker dan met botercreme van de mix. @ Muis: De mooiste bloemen maak je zoieso van gumpaste. Ik heb voorheen ook geprobeerd om bloemetjes en roosjes te maken van fondant, maar dan krijg je inderdaad dat ze scheuren. Ik heb vanavond voor het eerst een mooie grote bloem gemaakt van gumpaste (ook uitgehold) en het ging fantastisch! Wat een heerlijk spul zeg!! Ze worden er zoveel mooier door, het is veel elastischer namelijk dan fondant!
Dat is ook wel waar, als we niks kunnen verzinnen, dan verzinnen we wel een gelegenheid hahaha. Hmm denk dat ik morgen maar weer eens even aan de bak ga heb er wel weer eens zin in!
zo filmpje heb ik net gemaakt nu zet ik m online, maar duurt een heel poosje, ik ga dus nu naar bed en laat dit ding lopen tot morgen
hier dus het filmpje tging toch vlugger sorry voor mn belgentaaltje, hoop dat het toch duidelijk is http://www.youtube.com/watch?v=JD3piXop-3c&feature=channel_video_title grtjs, cindy
@muis: ik had de bloemen van mijn laatste bruidstaart van dit recept gemaakt: De Leukste Taarten Maak Je Zelf! (meer omdat ik geen glycerine meer in huis had anders neem ik een van de andere recepten). Het was prettig om mee te werken en ik kreeg inderdaad geen scheurtjes e.d. zoals je vaak wel met fondant hebt. p.s. je roosjes izjn mooi trouwens @afsmeren: het beste krijg je inderdaad met de 1:1 botercreme. In verband met water, ik wil nooit het risico krijgen op smelten en dat heb je met de mix wel.
Pffff had ik weer hoor! Ik 1:1 botercreme maken voor het eerst. Ik doe alles in de bak, en zet de mixer aan ( heb zo'n mixer met ronddraaiende bak ) ik zet em aan en SJOEF!! hele keuken onder poedersuiker hahahahaha. Nu lach ik, daarstraks niet hahah Heb mijn taart gevuld met bosvruchten en slagroom
Hahaha! Dat had ik willen zien! Ja ik zet mijn mixer meestal eerst ff zachtjes en dan wat sneller. Maar ik mix de boter meestal wel al helemaal zacht. Ik heb gelukkig wel een hele hoge mengkom dus heb ik niet zo snel het "SJOEF" effect.