De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Wie weet!

Waar studeer je voor?

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou hier komt ie!! duurde even maar moest net ook mn kids ophalen!! :D

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

HBO-verpleegkunde! :) ooit al es 2 jaar gedaan... en ga t nu afmaken! super leuk :D

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

de roosjes zijn een beetje hoog, ik weet niet of dat goed is. en ik krijg ze niet zo mooi uit gevouwen. en mn fondant scheurt nogal snel en het wordt snel korrelig. en ik moet er nog zoveeel!!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Met de blaadjes lijken ze minder hoog dan zonder. Of is die ene ook echt minder hoog? Vind het wel knap hoor! Ik kan het niet :)

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

het is niet zo heel moeilijk hoor :) hier staat super goeie uitleg

Maak je taart!

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat een leuke site zeg! Ik heb hem opgeslagen.

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    roosjes zijn ook eenvoudiger...
    5 rondjes naast elkaar, beetje over elkaar heen lappen en van één kant naar de ander oprollen, zo heb je dan 2 roosjes op 1 keer, als je het niet begrijpt wil ik het best uploaden via youtube

9. Rono

Rono Niet meer actief

nachtzon, zou je dat willen doen? Want roosjes ben ik ook drama in.

Oja en wat is 1:1 botercreme? Is dat beter om mee af te smeren? Tot nu toe doe ik het altijd met de mix

10. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    1:1 botercreme is enkel en alleen roomboter en suikerbakkers poeder. 1:1 betekent gewoon letterlijk "een op een" dus bijv 200 gram boter en 200 gram poedersuiker. :) Geen water zoals in de mix, dus geen risico op smeltende bekleding. mixen tot een glad goedje en dan whoppa afsmeren. Ik vind zelf dat ze er altijd mooi strak van worden, strakker dan met botercreme van de mix.

@ Muis: De mooiste bloemen maak je zoieso van gumpaste. Ik heb voorheen ook geprobeerd om bloemetjes en roosjes te maken van fondant, maar dan krijg je inderdaad dat ze scheuren. Ik heb vanavond voor het eerst een mooie grote bloem gemaakt van gumpaste (ook uitgehold) en het ging fantastisch! Wat een heerlijk spul zeg!! Ze worden er zoveel mooier door, het is veel elastischer namelijk dan fondant!

11. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Dat is ook wel waar, als we niks kunnen verzinnen, dan verzinnen we wel een gelegenheid hahaha. Hmm denk dat ik morgen maar weer eens even aan de bak ga heb er wel weer eens zin in!

12. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    wat een prachtige roosjes!!:D ik wordt nu al heel nieuwsgierig naar de taart:)

13. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    zo filmpje heb ik net gemaakt nu zet ik m online, maar duurt een heel poosje, ik ga dus nu naar bed en laat dit ding lopen :D tot morgen :D

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
  15. Maia

Maia Niet meer actief

#4275 Maia, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2011
    @muis: ik had de bloemen van mijn laatste bruidstaart van dit recept gemaakt: De Leukste Taarten Maak Je Zelf!
    (meer omdat ik geen glycerine meer in huis had anders neem ik een van de andere recepten). Het was prettig om mee te werken en ik kreeg inderdaad geen scheurtjes e.d. zoals je vaak wel met fondant hebt.
    p.s. je roosjes izjn mooi trouwens

@afsmeren: het beste krijg je inderdaad met de 1:1 botercreme. In verband met water, ik wil nooit het risico krijgen op smelten en dat heb je met de mix wel.

16. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Maar waarom zou je het zelf maken als je het ook kant en klaar van Wilton kunt krijgen? :( :p

17. Maia

Maia Niet meer actief

omdat dat goedkoper is :D ;)

18. Rono

Rono Niet meer actief

Pffff had ik weer hoor!

Ik 1:1 botercreme maken voor het eerst. Ik doe alles in de bak, en zet de mixer aan ( heb zo'n mixer met ronddraaiende bak ) ik zet em aan en SJOEF!! hele keuken onder poedersuiker hahahahaha. Nu lach ik, daarstraks niet hahah

Heb mijn taart gevuld met bosvruchten en slagroom

19. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hahaha! Dat had ik willen zien! :D Ja ik zet mijn mixer meestal eerst ff zachtjes en dan wat sneller. Maar ik mix de boter meestal wel al helemaal zacht. Ik heb gelukkig wel een hele hoge mengkom dus heb ik niet zo snel het "SJOEF" effect. :p

20. Rono

Rono Niet meer actief

hahaha ja dat was misschien makkelijk geweest! Agh dit is de taart geworden!

Deel Deze Pagina