De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hehe.. Tsja was ff boos op mezelf... ;) Wat doe ik dan verkeerd... aargh. :(

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    ... 30 taarten? :$

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

30! Wow... werk aan de winkel! Succes!

Hier 1 taart voor het weekend :) Moet nog even bedenken hoe en wat... enige verzoek was een 20cm taart, verder niks wat erop moet, alles vrije keus. Leuk natuurlijk, maar vaak is het ook wel lekker om iets van een thema of zo te hebben :D Ga zo even rondneuzen op dlt denk ik.

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    jaaaa.. dertig... tis geen typfoutje

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Iris heb je het stokje wel eerst in de chocola gedaan voor je hem in het balletje deed? En heb je de balletjes goed op laten stijven in de koelkast?

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zo dan 30 taarten wel beetje eenvoudig? of hele bewerkelijke?

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    het is redelijk te doen... voor een groot bedrijf en grote kans dat jullie ze maandag te zien krijgen of erover horen :)

8. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ja... En ja!

Maar ik weet gewoon zeker dat het door de candy melts komen... De chocolade was namelijk nog zo dik. Lang niet zo vloeibaar als normale chocolade. ;) En met de normale chocolade ging het dus wel goed!

9. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    30 taarten ... dat ga ik je niet na doen mamak!

iris ik pb je wel even over de cake pops, de eerste x had ik ook ontzettend ruzie met ze! en nu vind ik het geweldig leuk om te doen :D

10. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    30 taarten :$:$:$! Dan moet je echt een goede planning hebben zeg. Vries je dan wat biscuits ed van te voren in? Je had trouwens echt goede punten.

Iris, een beetje laat, maar ik vind dat je het erg professioneel hebt opgelost. Goed gedaan.

Ik ben gisteren bezig geweest met het boetseren van legopoppetjes, is wel leuk om te doen. Ze liggen nu in delen hard te worden maar het ziet er nu al grappig uit. Ik heb ook de naam in lego stijl afgemaakt, mag op zich nog iets strakker maar voor de eerste keer niet verkeerd.
    Ik zal straks eens een foto posten van alle ledematen van de poppetjes, ziet er wel grappig uit.

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ben benieuwd Leentje, ga denk ik ook een Lego taart proberen binnenkort. Alleen dan met een mold haha

12. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Een mold is zeker handig haha, maar aangezien het waarschijnlijk een eenmalig iets was heb ik het maar zelf gedaan. Lekker samen met mijn dochter gekleid (zij met playdoh en ik met suikerpasta haha).

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik ga zo vulling maken voor mn bruidstaart. maar ik weet even niet meer wat ik moet maken...

ik wou 1 laag met ingevroren fruit/ gelatine/ slagroom doen

en dan de andere laag... tsja... alleen slagroom? en dan met vlaai fruit is dat oke? wie helpt me even uit de brand!!!!!

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoeveel keer vul je hem Muis??

15. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb nog niet zo veel ervaring er mee en ik weet niet wat het bruidspaar lekker vindt, maar op 'deleukstetaarten' staan allemaal recepten van vullingen. Ik heb eerder ook begrepen dat het erg lekker (en gemakkelijk) is om een monatoetje als vulling te gebruiken, ik heb dat nog niet gedaan.

Ik mijn eerste twee taarten gevuld met botercrememix op de ene laag (met daaronder een dun laagje chocoladepasta) en op de tweede laag jam (een beetje standaard maar was toch erg lekker). Komende zaterdag probeer ik een laag te vullen met chocolademousse en op de tweede laag iets met vruchten, ik ben er nog niet helemaal uit.

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik heb al wat gekocht.......hahaha..... en botercreme.. ik dacht dat ik een zak had gekocht.. en ik zie m nergens meer..... RAAR maar dat kan ik toch ook 50 50 doen? boter en bakkerspoedersuiker?

17. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Dat zou ik niet doen... Dat is echt niet lekker als vulling, is meer geschikt om mee af te smeren. 50/50 botercreme is gewoon roomboter met een wat meer zoete smaak. :p

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja maar ik gebruik het ook alleen om af te smeren en als dijkje voor de vulling.. dan kan het toch gewoon?

19. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    ooohh hahaha ik dacht dat je het echt als vulling wou doen!!

Maar dat kan gewoon hoor volgens mij. :) Om af te smeren zoieso, ik gebruik altijd 1:1 botercreme daarvoor.

Het gebruiken voor een dijkje kan ik je niks over zeggen, ik spuit nooit dijkjes namelijk.

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

nouja ik doe het gewoon!! haha kijk wel wat het wordt...

Deel Deze Pagina