ja voor afsmeren kan je idd 1:1 doen, voor vullen: getsie tja, slagroom.. ik ben persoonlijk niet zo'n fan van slagroom in taarten en al helemaal niet in bruidstaarten i.v.m. het bedervelijke. Ik doe zo veel mogelijk vullingen op basis van botercreme (de oreokoekjesvulling is hier favoriet ), veel vullingen die je van slagroom maakt kan je ook met botercreme doen. De mix dan. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan of het op locatie is ofzo... De bruidstaart die ik ga maken heeft 2 vullingen op basis van room maar is gewoon voor een feestje bij het bruidspaar thuis en word direct aangesneden.
Haha muis, zet de mixer niet te snel gelijk............. Want dan is je keuken daarna wit.. hahahah Ik ben een ervaringsdeskundige
@muis het is ook lekker om evt een beetje ongezoete cacao aan je botercreme toe te voegen.. wordt t wat minder boterig van. Ook is het hier een feest als ik wat saroma pudding poeder ( met een smaakje..karamel is hier een hit) aan de botercreme toevoeg chocomousse met een tweede laag van aangevette slagroom en frambozen was hier ook een succes. dijkjes kan je ook van botercrme 1:1 maken idd.. als ik mijn taart met marsepein bekleed doe ik de hele taart met botercrememix als ik met fondant bekleed gebruik ik mix om te vullen en 1:1 om af te smeren. Je kan dus lekker afwisselen. btw.. ik was net in de xenos.. daar hebben ze de cupcake standaards in de aanbieding. ik geloof een 3 laags ( 13 cc) voor 5 nog iets.. ps @Maia Oreo vulling mag hier ook het huis niet uit grin.
ja het is bruidstaart voor mijn schoonzus!! die trouwt overmorgen.. en ik heb net de slagroom gemaakt... dus dat komt wel goed
Hoi meiden Lees al een tijdje mee. Wat maken jullie een mooie taarten zeg!! Ik wil er ook een beginnetje in maken maar ben er echt nog een leek in. Heb er pas 2 gemaakt. 1 met een vriendin (die het al vaker had gedaan) voor de eerste verjaardag van mijn dochter. (met meptaart) En eentje op een basisworkshop zal zo de foto's laten zien Maar zag iets met een oreovulling Hoe maak je die als ik vragen mag??? Bekijk bijlage 184945 gemaakt op de basis cursus
@iris: dan nog steeds ik vul wel altijd zo laat mogelijk, maar toch zeker wel een dag van tevoren, omdat je ook nog moet afsmeren en bekleden en ik durf dat risico gewoon niet te nemen maar inderdaad, als hij het huis niet uit hoeft, dan kan het prima, maar ik doe het liever niet gewoon ik krijg het nu weer druk, volgende week m'n dochter jarig en ik weet nog niet wat voor taart ik moet gaan maken.
hai dames, ff een paar vraagjes hoor.. ik kom er met google niet uit.. overal verschillende antwoorden nl. botercrememix... hoe lang kan ik dat in de ijskast bewaren? botercreme 1:1 idem enne.. ik heb met tylose en water lijm gemaakt.. hoe lang kan ik dat bewaren..en moet dat idd in de ijskast? laatste vraag : kan je marsepijn/fondant ook op gestolde chocolade plakken met tylose lijm? Bedankt.. kwam er ff niet uit..en doe liever niemand een voedselvergiftiging aan
bcmix, 5 dagen in koelkast bcn 1:1: 5 dagen in koelkast lijm: in de koelkast en ongeveer 2 maanden marsepein op chocola: nee niet met lijm.. maar met gesmolten chocolade plakken
ah kijk.. Bedankt MamaK.. dat is duidelijk. Wel vreemd dus he.. op google kwam ik onderandere tegen dat je botercreme mix en botercreme1:1 kan bewaren zoalng de houdbaarheid van de boter loopt.. dat niet eens in de ijskast hoeft... Ik denk dat ik lekker op jouw antwoorden vertrouw Thanx
Ik zou ook denken dat je botercreme 1:1 mix lang kan bewaren. Is toch gewoon boter en suiker? Waarom zou dat dan ineens kort houdbaar zijn? Ik had een kaneel botercreme 1:1 gemaakt en had veel over, gebruik ik nu op brood heerlijk op een geroosterde boterham.
misschien verandert de consistentie doordat er suiker aan toegevoegd is.. dat er bepaalde enzymen aan t werk gaan??? just a guess hoor. aparte combi btw..kaneel bc.. klinkt wel lekekr..grin.. waarmee combineer je dat als ik mag vragen.. buiten de combinatie met je geroosterde boterham dan