De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    irris is het nog gelukt met de taart?

thanx voor de complimenten op me taart, het was me eerste zwangere buik taart maar vond het zo leuk om te maken :D

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    @ mama van 3... we gaan begin december.. weten nog geen exacte data... echt zooo tof... ik kan niet wachten.. heerlijk genieten... ik heb me het afgelopen jaar in mijn eigen bedrijf echt helemaal rot gewerkt en nu eindelijk kunnen we ook even genieten... heerlijk :)

3. Maia

Maia Niet meer actief

lekker hoor mamak!

@iris: een chocobiscuit wordt nooit zo hoog als een gewone.

4. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    mamak, dat heb je ook wel verdiend, en dan zie je er toch ook iets leuks voor terug als je een jaar lang zoveel energie in je je bedrijfje gestoken hebt.

5. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo!

Wat een prachtige bruidstaart muis, mijn petje af hoor. En dat het pas je derde taart is, je schoonzus zal zeker super blij zijn!
    Ik had bij mijn vorige taart ook van die gaatjes op de randen. Ik had de fondant toen goed gekneed maar misschien niet voldoende. Vandaag had ik de fondant extra lang gekneed omdat ik twee kleuren moest mixen en toen ging het wel goed bij de rand.

Mama van 3 gaaf hoor die zwangere buik taart. Ziet er ook echt straks uit.

Mamak, wat super zeg, naar disney. Dat heb je dan zeker verdient. Hoe gaat het met je 30 taarten?

Hier vandaag mijn jarige nichtje verblijd met een legotaart. Ik had de taart afgesmeerd met chocolade ganache. Werkt erg fijn, alleen vind ik het een nadeel dat je hem dan niet buiten de koelkast kan bewaren en daarom heb ik hem vanochtend gemaakt (gisteren het biscuit). De aankleding had ik al af. De zijkant had ik nu niet plat gedrukt en die zag er strak uit. De bovenkant had hier en daar een klein bobbeltje (ganache niet genoeg straks getrokken met een warm paletmes denk ik), maar ik had zoveel dingetjes om erop te zetten dat je het niet zag. Maar hij was goed gelukt en mijn nichtje was helemaal blij (ook omdat je de legopoppetjes en blokjes echt kon eten wat ze erg leuk vond haha) dus dan kan het voor mij ook niet meer stuk. Ik zal even wat fotootjes plaatsen.

6. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    In zijn geheel:

7. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    En een detail (ik heb wel geleerd geen kartonnen ondergrondjes te kopen, die zijn niet schoon te krijgen). Het rode grote legoblokje is trouwens een cake dat ik net als de taart gevuld heb met ganache en aarbeienjam.

8. natjes

natjes Niet meer actief

Ha meiden,

CUrly staat ook in jullie overzicht op pagina 1. Ik zie dat ze al een hele tijd niets meer gepost heeft. Heeft iemand van jullie de link naar haar site of haar hyves of mail en wil dit naar mij pb-en? Of een ander geschikt persoon regio Almere die een verjaardagstaart wil maken?

Groetjes Natjes

9. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    @Leentje mooie taart hoor !

10. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Zo... Chocolade biscuit is goed gelukt hoor!! :) De eerste vond ik gewoon niet gelukt, vond hem echt te laag dus ik had een 2e poging gedaan. Toen meer beslag in de vorm gedaan en de bakvorm verhoogd. Nu is-ie heel mooi! Nog steeds niet mega hoog (zo'n 6.5 cm) maar ach lekkere laag vulling er in en hij is weer wat hoger. ;)

Gisteravond heb ik trouwens mijn dochter's meptaartje gemaakt... :D *foto'tje* Bovenop komt nog een wit kroontje, maar die durfde ik niet mee in te vriezen.. was een beetje bang dat door de zak die er om heen zit hij zou afbreken ofzo. Dus die maak ik later nog. :p

(slechte kwaliteit)

11. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ziet er erg leuk uit en ik ben gek op dat kleur :D

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Al eventjes niet meer hier geweest!

Mooie taarten zag ik voorbij komen waauuuwww :)

Ik heb er vorige week ook nog 1 gemaakt:

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Zo dan?

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En nog 1

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh en deze had ik volgens mij met een slechte belichting geplaatst dus nu nogmaals:

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En deze ook nog:

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik vind die bruidstaart het allermooiste, maar die anderen vind ik ook heel erg mooi!!! :D

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    zijn die roosjes met een mold gemaakt?

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik ben er vrij zeker van :D

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    vind persoonlijk die roosjes niet mooi. maar voor de rest mooie taarten!

Deel Deze Pagina