Dag dames! Sorry voor deze brute inbraak Maar ik heb een vraag. Na het taartendebacle van vorig jaar heb ik de moed weer teruggevonden om het voor de 2e verjaardag van mijn zoon opnieuw te proberen. Nou was de botercreme vorig jaar niet zo'n succes. Veel te stug waardoor ik het biscuit kapot trok. Ik wou de taart nu vullen met banketbakkersroom en aardbeien en een laagje jam. Kan ik de taart ook afsmeren met de banketbakkersrroom (als plakmiddel voor de fondant)? Of is dat te vochtig en moet ik toch botercreme gebruiken? Misschien zelfs om dijkjes te maken? HELP! en dank..
Ik smeer nooit af met banketbakkersroom, geen goeie ervaringen mee haha Ik zou gewoon met botercreme van de mix afsmeren. En goed het recept volgen, kan niet misgaan dan!
Dank je! Maar wat bedoel je met botercreme van de mix? Uit zo'n pak? Ja ik moet zeggen dat als ik nu de gebruiksaanwijzing weer lees ik ook niet snap hoe het mis kon gaan hahaha.. Maar het was gewoon heel dik en hoort smeerbaarder denk ik...
Het hoort wel nog een beetje stug te zijn hoor, maar je hoort het wel gewoon nog uit te kunnen smeren...
Ik had t meptaartje van mn dochter afgesmeerd met botercreme met banaan patidess (ze is gek op bananen dus ik dacht.. ach.. ik doe t gewoon een keer met gewone botercreme ) Maargoed t fondant begon heel langzaam een beetje te smelten... Niet drastisch, maar je zag het wel een beetje. Dat risico loop je dus gewoon... Daarom smeer ik dus ook altijd alleen maar af met 1:1 botercreme. Worden ze ook mooi strak van. Maar heb je de botercreme van de mix wel gewoon goed gemaakt dan? Of had je zelf een botercreme gemaakt? Die van de mix is gewoon zacht en lekker smeerbaar namelijk.. Niet TE zacht, maar gewoon.. Lekker. Beetje fluffy. En je moet, wanneer je je taart vult, de vulling als het ware er overheen "strijken" , niet steeds je spatel optillen he Ik weet natuurlijk niet of je dat wel hebt gedaan... Maar dan kun je je biscuit kapot trekken. Nou nu ga ik echt. M'n man is met m'n dochter naar z'n moeder toe en ik moet nog van alles doen. Whaaaaaah jullie leiden me af! (neehoor grapje Ik vind het gewoon veel te gezellig hier haha!)
Haha dank jullie wel! Ik heb vorig jaar zelf botercreme gemaakt, want dat was heel makkelijk volgens die mevrouw... Maar zal nu een mix kopen. Dus: gewoon banketbakkersroom in het midden met aardbeien, andere laag met wat jam en de taart rondom met botercreme? Nog 1 vraag: ik kreeg vorige keer hoe ik het ook deed de fondant niet heel van de tafel. Hoeveel poedersuiker ik ook gebruikte, of ik het nou op de glazen tafel of op de plastic onderlegger deed... Nog een tip? Misschien te dun gemaakt of te groot? Hoe weet ik hoeveel fondant je nodig hebt voor de bekleding? Aaargghh krijg nu toch weer wat koudwatervrees haha
ps hoe lang kan je fondant eigenlijk bewaren? Heb nog van vorig jaar en ziet en voelt nog goed, Maar dat zal wel niet meer goed zijn he?
En uitrollen op een glazen tafel werkt niet zo goed haha Ik heb zo'n plastic tafelkleed dat altijd op van die grote rollen voor een winkel staat. En dat gaat perfect!
vanmiddag als de boys weer na school zijn zal ik de taart bodem gaan bakken. En dan vanavond de taart maar zo ver af maken, dan kan morgen de eetbare print erop. en na de jarige jet! Ben benieuwd hoe ze het zal vinden. Ze is helemaal gek van justin bieber, ze zou eigenlijk een oranjekoek krijgen als taart, maar toen haar moeder hoorde dat ik taarten maak vroeg ze meteen of het niet mogelijk was om een justin bieber taart te maken! En woensdag moet ik voor haar broertje de cambuurtaart maken waar ie ook helemaal gek van is! Worden 2 leuke verassingen dus!!
hee meiden... ik ben er weer... drukke week gehad en deze week valt het mee.. 3 workshops maar geen taarten.. ook wel eens fijn.. er is van de week een interview met mij gepubliceerd.. echt heel leuk.. voor degene die wil lezen: Young Startup - The business community
@mamak lol. Ik heb me ingeschreven voor een icing workshop, zoals ik al eerder aangaf omdat ik dat erg lastig vind. Ik trek nu de conclusie dat ik dat bij jou kom doen.. grin ...leuk.. ik heb er in iedergeval zin in. Ik wacht alleen nog op de mail met verdere gegevens van je
Nog 1 vraag dames... De taart is voor zaterdag, wanneer kan ik dan het beste het biscuit maken? Ik wil hem morgenavond bekleden. Morgenmiddag bakken of vandaag? En als ik hem vandaag al 'moet' maken, hoe bewaar ik hem dan?
@Ariel Volgens de routeplanner 45 min grin.. moet alleen ff checken of er file is rond 19.00 ..anders moet ik smurf eerst ff bij oma stallen aangezien alleen thuisblijven nog niet echt een optie is En ja..t is een endje rijden, maar zag de workshop staan en ik ben de laatste tijd erg aan t oefenen en uitproberen met icing..hij kwam dus precies op tijd ...t heeft zo moeten zijn denk ik zo..*zei ze filosowattes*
Whahaha filosowattes!! Weet in ieder geval dat je t leuk gaat hebben bij Kim! Nog nooit een workshop bij haar gevolgd, maar ze is ontzettend leuk!
@blij meisje ik bak hem altijd een dag voordat ik hem ga bekleden zodat hij goed afkoelt en opgestijft etc is. Ik bewaar hem dan gewoon in alu folie en zet hem op een donker koel plekje in de keuken. Meestal lees ik dat huishoudfolie beter is, waarom.. geen idee..