De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ja klopt! :) Dat is inderdaad de choco biscuit mix van funcakes. Ik moest er een stukje afsnijden omdat ik in een 30 cm 2 keer de hoeveelheid beslag had gedaan (bakvorm verhoogd) omdat hij niet echt mooi rijst zoals de gewone biscuit mix. Daardoor kon ik het even proeven haha. :D

Ik vond de smaak, persoonlijk, niet heel denderend. Vond het een beetje koffie-achtig. Maar dit schijnt te komen doordat er geen vet in zit en chocolade smaakt zonder vet niet/nauwelijks naar chocolade. Als er een vulling er bij word gedaan die goed samen gaat met chocolade schijnt de smaak veel beter naar voren te komen.

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb ook niet veel geld hoor :) Daarom moet je het ook met veel meer meiden doen. En dan een rotatieschema. Kijk als ik 1x in de week een gratis taart moet bakken, schiet het voor mij natuurlijk ook niet op om te gaan doen. Dan zou ik bestellingen moeten laten schieten voor zoiets. Dat is ook weer niet te bedoeling natuurlijk.

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik vind de chocobiscuit ook niet echt super van FunCakes, maak em liever zelf....

4. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ariel,had inderdaad gelezen dat het voor afsmeren is.
    De Leukste Taarten Maak Je Zelf! Daar had ik ook wel is gekeken.

Nachtzon,dan moet ik binnenkort maar even kijken in duitsland hihi.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eens in de zoveel tijd een cake/taart/cupcakes zou wel ok zijn. Is er ook niet een organisatie die verjaardagspakketten maakt voor kinderen die bij een voedselbank zitten?

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat weet ik allemaal nog niet, ben even de animo aan het pijlen voordat ik met het idee naar de voedselbank stap.

Hadden we trouwens van mamaK al het 30 taarten verhaal gehoord???

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    hee meiden..

ben er even kort... drukke week en al vanaf maandagavond migraine.. gelukkig wordt het steeds minder..
    Deze week druk programma.. gespoten bruidstaart, workshop royal icing en nog een feeën taart...
    wel leuk maar iets te druk..

Komen ook weer leuke dingen aan.. workshop bij ikea, een ladies night waar ik ben en een workshop aan 18 man... druk maar helemaal leuk :)

Wat betreft voedselbank.. ik zou graag willen maar heb echt geen tijd... mijn week heeft nu helaas maar 7 x 24 uur en die migraine komt helaas van stress en drukte... maar...als er nou dames zijn die heel graag mee willen doen dan wil ik wel deels sponseren voor de ingrediënten.. moeten we even kiijken hoe en wat...

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Kijk MamaK! Wat leuk dat je toch op 1 of andere manier wilt helpen! :)

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik geloof dat ik de jarige Job stichting een leuker idee vind haha :)

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik lees al een hele tijd mee in dit forum, heb hier erg veel geleerd en zit soms vol bewondering te kijken naar de taarten die jullie maken.

De geboorte/tweelingtaart met de nijlpaardjes.. WOW!!

Na lang twijfelen begonnen met cupcakes en vorige week mijn 1ste taartje gemaakt, gisteren mijn 2e, een puzzelplaatje van BLOND en heb een 3e kapsel klaar staan, wil die morgen vullen, bekleden en versieren. Wat weet ik nog niet.

Wil wel graag mijn blondtaartje met jullie delen..:)

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Erg leuk taartje, heb je de randen met icing gedaan??

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Nee, zwartfondant dun uitgerold en dat om het plaatje gemaakt.. Wat een werk haha.. Als ik het echt leuk vind komt er een sugargun.;)

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh haha :D Ja dat kan ook! Sugar Gun is echt mijn favo!!

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Binnenkort ook maar eens gaan proberen een Blond taartje :D

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik vind t knap hoor..een puzzelplaatje op een boltaartje :)

@ Ariel
    ik vind t eent op iniatief de voedselbank,maar ik zit meer tegen amsterdam aan dan richting zuid holland. Op de site van de voedselbank amsterdam kon ik geen vraag vinden voor taarten

ff een andere vraag

ik ben lekker snugger geweest...plaatste een bestelling bij een webshop voor 5 kilo fondant..dacht dat komt binnen een jaar wel op enzo. nu zit t in een grote kartonnendoos met een plastic laagje.. sjucht.. k had verwacht dat ik ehm.. ehm.. tja..weet niet wat ik verwacht had, maar niet dit.. hoe kan ik dit nu t beste bewaren???

pedaalemmerzak?

alvast bedankt:)

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik zou het in een pedaalemmerzak bewaren indd! Ik heb zelf van die grote 5kg emmers om de fondant in te bewaren. Die van Bakels, koop die nu niet meer die fondant maar was wel handig voor de emmers!

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
  19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ehhh, welke is van jou dan ;) ?????

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    dadelijk die die te voorschijn komt, even wachten, anders de taart heet "dooptaart van onze jolien"

Deel Deze Pagina