De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    gestemd hoor! ;) Erg mooie taart trouwens!

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    gevonden :)))

@ Ariel
    zat ook al te denken of ik ergens zo een deksel +emmer heb...mar intussen wordt t dan de pedaalemmerzak

merci..

3. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik bewaar mijn fondant trouwens in zo'n afsluitbare stevige plastic bak. Heb er een paar toen bij de sligro gekocht maar je kunt ze ook bij de AH XL en de ikea kopen. (mijn fondant word ook in een doos gelever)

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    bedoel je zo een soort curver bak? Die je ook gewoon bij de blokker mee kan nemen?

5. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Jep zo'n soort bak bedoel ik. Werkt uitstekend. :) Ook handig als je niet veel ruimte hebt. Bakken zijn wat makkelijker te stapelen dan grote zakken enzo. Raak je t overzicht een beetje kwijt. :p

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb hem gevonden :) En gestemd... idd mooie taart!

7. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    wat een fleurige taart, heb ook gestemd ;)

natasja waar geef jij je workshops?

mamak idd drukke tijden maar wel heele leuke opdrachten heb je ben benieuwd naar de eind resultaten

8. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Welke fondant vinden jullie trouwens het fijnste werken. Ik heb mijn 3 taartjes tot nu toe bekleed met de rolfondant van funcakes (zelf gekleurd) en dat werkte best fijn. Ik heb er ook een strik mee gemaakt maar zelfs met tylose werd die niet hard. Later las ik op internet dat deze fondant nooit hard wordt. Dus heb ik voor de Lego taart fondant bij de Boerenbond gehaald (ben de naam even kwijt), die werkte ook fijn (al had ik ook hier de taart bekleed met fondant van funcakes). Hebben jullie dezelfde fondant voor het bekleden en de decoraties of verschillende? En hoe is de smaak, ik vind die van funcakes op zich wel goed.

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ik heb een eigen label fondant en die is heel fijn.. plakt niet, hard uit, is soepel maar toch stevig... ik ben er blij mee.. voor gebruikers info moet je bij iris zijn :)

10. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoi hoi, haha zoals Mamak al zei :p: Ik heb altijd de fondant van haar.

Het is inderdaad een hele fijne fondant. Voorheen gebruikte ik trouwens ook altijd die van funcakes, maar vond het toch niet echt mijn ding. Vond de smaak niet super en vond het toch iets te dik/hard om qua kneden. Op een gegeven moment begon mijn pols er gewoon zeer van te doen... Die van Kim daarintegen vond ik dus wel heel fijn, veel soepeler en zachter. Hard ook gewoon goed uit en de smaak is lekker.

Vond het verschil trouwens vooral heeeel opvallend bij het gebruik van de sugarcraft gun. Funcakes fondant ging er zo langzaam door heen en zo zwaar en die van kim floepte er gewoon doorheen. :D

Maargoed ik zie dat je in Eindhoven woont... Zij in rijswijk en ze verzend volgens mij nog niet. :p Een aardig eindje om fondant op te halen haha!

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    voor mensen van zw pagina wil ik wel over mijn hart strijken hoor

12. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hartelijk bedankt voor de stemmetjes :D en de complimenten :D

13. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    mamak heb je ook een website?
    want dan wil ik binnen kort ff een bestelling fondant plaatsen bij je ;)

14. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    @Nachtzon, ik heb gestemd. Wat een supermooie taart zeg wauw!

@Mamak, ik zag op je site dat de koekenbakkers gastworkshops geven bij jou!!! Wauw zeg, zij maken echt juweeltjes van koekjes! Hebben ze dat al eerder gedaan bij jou? Bedankt trouwens voor je tips, ik ben nu wel erg benieuwd naar je fondant haha. Ik maak mijn restjes even op en dan zou ik graag wat van je willen proberen.

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    de koekenbakkers komen 2 keer... op 15 dec maar deze is vol...
    en op 4 feb, hier zijn nog een paar plekjes voor... maar ze zijn nog niet eerder geweest..
    verder krijg ik volgend jaar ook annelies van tessel en @lice die komt schilderen op taart... echt super gaaf

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik kwam dr trouwens dit weekend EINDELIJK achter waar ik de naam Mevrouw Baktaart van ken! :D DUCKTALES! :D:D hahaha

17. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    haha... het kwartje valt bij Ariel... hahaa

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    die dooptaart was by the way mijn eerste suikerpasta EN eerste stapeltaart :) wat je niet kan zien is dat ik voor de middelste taart een verkeerde vulling gebruikt heb en de fondant begon te smelten :p hij is een beetje naar beneden toe uitgelopen ;)

19. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Iris

Thanx voor de tip.. t is zo een soort curver doos van de Xenos geworden.. k moest er toch heen omdat ik op mn donder kreeg van vriend dat de keuken wel een stapelpaleis leek met al die dozen:) Heb dus nu maar een ladenkastje gekocht.. kijken waar we die proppen in de pijpelade dat we een keukentje noemen. ;)

@Leentje
    ik gebruik gewoon fondant van funcakes en die vind ik eigenlijk prima uitharden.. heb er de vorige keer een strik van gemaakt zonder tylose ( had het toen nog niet in huis) en die was prima gedroogd. Ik heb hem wel een paar dagen laten drogen toen btw.

20. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

hoi meiden
    was ik weer even. Ik ben bijna jarig en nou wou ik mezelf maar eens verwennen met een chocobom. (ja slecht voor de lijn weet het!) dus ik wou graag een ronde 20cm maken, maar hoeveel kitkat gaat daar omheen eigenlijk? dan kan ik er even rekening mee houden met inkopen....

Deel Deze Pagina