Met 20 cm doorsnee heb je een omtrek van ong 63 cm. Moet je alleen nog weten hoe breed een kitkat is en even delen
euhh chocobom? Lekkerrrrr!!! Haha. Ach je bent maar 1 keer per jaar jarig, ja toch Zit een beetje in de knel met de cupcakes... Het moeten dus "fashionista" cupcakes worden maar verder is ze totaal niet duidelijk geweest hoe ze ze wil hebben. Zit dus te twijfelen of ik ze qua kleuren in 1 stijl laat of allerlei verschillende kleuren.. En wat voor kleuren dan... Weet niet wat leuk/goed is voor een nogal classy high-tea. De bakingcup is wit met roze en de mini's bruin. dat dan weer wel. Iemand wat tips misschien?
ik zou in gewoon zwart/wit en zachte pastelkleuren gaan... verder een minihakschoen er op of een lippestift gemodeleerd of een oogschaduw, handtas en dergelijke... je kan ook de tekens van chanel er op zetten, of ysl en dergelijke... ook kan je werken met glitter en kussenmotief er op doen, verder kan je met structuurrollen en structuurmatten ook een mooi glam effect verkrijgen (zo zou ik het doen )
ja ik wou wel een beetje in de kleuren qua haar restaurant blijven.. Daar heeft ze vooral veel roomwit voor gebruikt. Merknamen was geloof ik niet echt de bedoeling, merendeel jurkjes, schoentjes, handtasjes, dat soort dingetjes. Pastelkleuren leken mij ook het mooiste er voor ja... Maargoed vroeg me dus af of ik alles dan in dezelfde kleuren doe of gewoon lekker willekeurig. Ik heb een mooie structuur mat dus dat komt wel goed.. Had ik nog niet eens bij nagedacht haha.
Hee die zijn mooi ja! Dank je! Daar kan ik iets mee. Het heeft totaal niets met taarten of wat dan ook te maken hoor... Maar aangezien ik op het hele forum voornamelijk nu hier zit, wil ik het gewoon ff kwijt... Ik heb net te horen gekregen dat de vrouw van mijn vader (mijn soort van "stiefmoeder" dus.. Ookal klinkt dat altijd zo naar. Ze is echt zo'n schat van een vrouw en ze hoort echt bij de famillie) een tumor in haar borst heeft... M'n vader had al een burn-out en nu is hij bijna compleet ingestort door dit slechte nieuws... En toen ik het las schoten de tranen ook al in m'n ogen. Hij is namelijk zo'n jaar geleden zijn stiefmoeder (die hij meer beschouwde als zijn echte moeder) ook al verloren aan kanker... Gaat lekker zo zeg... Gadverdamme. Nou sorry maar moest het gewoon ff kwijt....
Hoi Iris, Ik heb pas geleden zo'n leuke cupcakes gezien en kan het niet meer vinden, dus dan maar wat andere plaatjes gezocht. Ik vind het zelf mooi als je niet teveel kleuren gebruikt en niet echt van die knalkleuren. Meer van dat oud-blauw of oud-roze/ pasteltinten als je begrijpt wat ik bedoel, dat vind ik wel chique. Samen met wit vind ik dat erg mooi en het zijn mooie kleuren om wat chiquer te maken met dust of pareltjes. Maakt je tante de toeven zelf of doe je dat en worden ze met toef ingevroren? Het is misschien mooi om wat kleine dingetjes te maken (met een mold of zelf) die dan op de toef gezet kunnen worden. Een klein schoentje/tasje oid. Op zich best simpel en goed te maken maar het ziet er meteen super uit. Ik heb wat plaatjes ter inspiratie toegevoegd (de kleuren ben ik niet echt kapot van maar het gaat om het idee). Zoals op de laatste foto maakt zo'n klein strikje het helemaal af (eventueel met nog wat pareltjes). Op zich best simpel, maar meer heeft het het cupcakeje niet nodig. Dus op de ene toef een schoentje/ strikje, op de andere wat pareltjes of dust en ik ik zag ook ergens (krijg het niet terug gevonden grrrrrr) dat ze op de toef een klein uitgestoken rondje fondant hadden gelegd (uitgehard) met daarin de afdruk van een schoentje. Dus lichtjes een uitsteker erin gedrukt. Die dingetjes kun je erg veel van te voren maken en bewaren dus erg goed te doen. De overige cupcakes bedekken met fondant en daarop dat iets kleins. Als je de fondant van sommige cupcakes dan ook nog voorziet van een patroon (mmm....even denken hoe dat ook al weer heet....), dan ziet het er meteen super uit. Dan nog mooie papiertjes gebruiken voor de cupcakes en dat maakt het af. Ik zal even het plaatje toevoegen. Op het linkerplaatje zie je dat een patroon eigenlijk al heel veel doet. Hier hebben ze ook maar twee kleuren gebruikt maar ik vind het er goed uitzien. Gooi er een bloemetje of strikje op en het is af. De middelste heb ik even als ideetje toegevoegd, kleuren vind ik niet echt mooi voor een chique high tea. De rechter is mooi om te zien dat een klein strikje eigenlijk al genoeg kan zijn. Dus even samengevat hoe ik het zou doen: - niet meer dan 3 kleuren + wit en dan geen knalkleuren (hebben ze daar geen huisstijl waarvan je de kleuren over kan nemen). - toeven verfraaien met een klein accessoire van fondant/ dust/ pareltjes - overige cupcakes bedekken met fondant (eventueel met patroon) en dan met dezelfde dingetjes afwerken. - chique cupcake papiertjes gebruiken (ben even de naam kwijt). Ik hoop je een beetje geholpen te hebben. Oh ja, het plaatje:
Oh, heb een beetje lang gedaan over de post dus heb wat gemist. Rosao, die had ik ook gezien, vind het ook erg mooi. Iris, wat een heftig nieuws zeg....hoe is ze er zelf onder?
Dank je leentje... Dit is de website van m'n tante, kun je de kleuren een beetje zien. Geeeen idee of het mag alleen, anders haal ik hem zo wel weer weg: Restaurant Iets Anders Ik weet niet hoe ze er onder is... Ik kreeg een kort maar krachtig smsje van m'n vader net met het nieuws er in en z'n excuses dat hij het via sms laat weten, maar dat hij nu geen zin heeft in een gesprek. (kan ik me overigens ook wel goed voorstellen... had hem zelf net wel wat uitgebreider antwoord gegeven via de mail maar ik denk gewoon niet dat hij nu in staat is om te praten) we horen het 11 oktober... Dan word er verteld wat er gaat gebeuren....
Jeetje meis wat moeilijk! Heel veel sterkte!! En je kan hier altijd je hart luchten hoor, ookal heeft het niets met taarten te maken.
... Nou mijn laatste hoop op goed nieuws, dat de tumor wellicht misschien nog goedaardig zou kunnen zijn, is ook al weg genomen... Kreeg net antwoord dat het kwaadaardig is, er uit moet en ze moet chemo. Ik koop al heel lang spulletjes van pink ribbon en doneer ook aan pink ribbon, nou kom op laat eens zien wat je kunt dokters!!! (probeerde m'n vader nog een klein beetje op te peppen met "als alles achter de rug is maak ik een gigantische taart voor jullie in pink ribbon style!!!)
Pfff....Iris, dat zijn heftige tijden die eraan zitten te komen dan bah....wel lief van je taartje hoor. Misschien is het iets om een mooie kaart met mooie tekst te sturen, die kunnen ze altijd er even bijpakken als ze het even moeilijk hebben. Of mooie teksten in een doosje, dat ze er elke dag eentje uit kunnen halen. Als ik naar de site kijk dan is het misschien ook iets om ipv wit dan gebroken wit of crème te gebruiken. Ik zag ergens een oranje bloemetje op tafel staan, misschien houdt ze daarvan. Is het een idee om wat kleurenpaletjes op te zetten in photoshop (wat verschillende soorten kleuren bij elkaar) en jouw tante laten kiezen welke kleurencombinatie ze het mooiste vindt? Dan weet je een beetje welke richting je op moet. Je kunt bijvoorbeeld wat pasteltinten bij elkaar zetten en aan de andere kant wat meer crème/oranje/geel. Of meer richting de koelere tinten. Of een paletje met knalkleuren, misschien houdt ze daar juist erg veel van. Of de cupcakes een witte/crème afwerking geven (fondant/toef) en dan voor de accessoires het donkerrrood uit het logo gebruiken met donkergrijs (wat je eventueel dust naar zilver ofzo). Is niet helemaal mijn stijl, maar misschien vindt je tante het wel mooi. Ik weet ook niet of ze bepaalde kleuren in het servies gebruiken (op de foto's is alles wit), maar dat kan je tante dan meteen ook aangeven. En zo laat je zien er goed mee bezig te zijn. Je kunt samen met die kleuren dan alvast aangeven wat je zelf in je hoofd hebt en hoe je het wilt doen, dan krijgt ze er zelf nog wat meer ideeën bij. Of je stuurt wat fotootjes van wat cupcakes in diverse stijlen/kleuren en vraagt wat haar het meeste aanspreekt (de afwerking mag dan anders worden, maar het gaat om het gevoel wat ze erbij heeft).
Je zou misschien ook iets met die schildering kunnen doen? Daar details of kleuren uit halen? Verder: echt naar zeg, dat nieuws wat je hebt gekregen! Hoop dat je snel beter nieuws krijgt over de behandeling en herstel.
iris... meisje toch... ik ga zo een workshop in dus even snel.. vind het echt klote voor je... getsie.. naar nieuws.. ik bid dat ze snel beter wordt..
Iris: ahhh wat een rot nieuws Sterkte! *knuffel* Helaas heb ik zelf ook slecht nieuws gehad van mijn schoonvader, die had al long kanker maar het is uitgezaaiit Ik wil zoooo graag weer een taartje maken maar ik ben bang dat het deze week er in ieder geval niet in zit Afgelopen dinsdag een flink ongeluk gehad en flinke pijn aan mijn schouder / nek / rug dat ik denk dat marsepein of fondant kneden niet gaat lukken... Daarnaast ben ik ook nog eens doodop maar dat kan ook aan de pijn medicatie liggen... Gelukkig zijn mijn kleine meid en ik er goed vanaf gekomen al heb ik nog wel flink wat pijn en is de auto total loss!