De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Vraagje aan jullie taartliefhebbers,

    Ik heb tot nu toe alleen een heleboel cupcakes versierd, maar
    wil voor a.s. zondag ook een taart gaan maken.

    Welke maat bakblik zouden jullie doen, een gangbare zeg maar..
    en dan rond of vierkant? Ik zag dat je ook verschillende hoogtes hebt, welke raden jullie aan?
     
  2. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    welk maat bakblik is euh.. toch afhankelijk voor het aantal personen denk ik. :p Persoonlijk vind ik wel hoe kleiner het taartje, hoe lastiger het bekleden. Maargoed that's me.. Een gangbare maat.. 20 cm ofzo?

    Mijn bakblikken zijn allemaal 7.5 cm, als ik 'm hoger wilt verhoog ik hem met bakpapier.
     
  3. Maia

    Maia Niet meer actief

    dag dames, daar ben ik weer :) ga later weer even bijlezen. Ben nu bezig met een taart voor dit weekend. In elk geval het boetseren. Sesamstraat, wat een pokkepoppetjes zijn het eigenlijk (boetseren is niet mijn ding ;))
     
  4. mamavan3

    mamavan3 Fanatiek lid

    24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    maia er zijn ook mallen te koop van sesamstraat ;) ik ben namelijk ook bezig met een sesamstraat taart voor 29 oktober .
    Alleen bert en ernie moet ik boetseren.

    1986lynn ik vind persoonlijk ronde taarten bekleden makkelijker :)
     
  5. Maia

    Maia Niet meer actief

    haha en daar kom je nu mee? Heb Pino (pokkevogel), ieniemienie en purk al af. Die twee gingen wel. Vanavond alleen nog Elmo en dan ben ik klaar.
     
  6. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Lynn voor je verjaardagstaart mischien een 25 ronde vorm nemen en idd ophogen met bakpapier.
    die 20 cm ronde is de maat die we ook met de workshop laatst gemaakt hebben denk dat dat te klein is voor een verjaardag ;)
    ik moet ook nodig weer eens gaan bakken heb allemaal leuke spulletjes gekocht op de Taart en trends beurs afgelopen weekend :D
     
  7. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Lynn, op de site van 'de leukste taarten' staan schema's. Daar kun je ook zien voor hoeveel personen een taart is. Heb je geen bakblik met een hoogte van 7,5 cm dan kun je het inderdaad ophogen met bakpapier, dat werkt erg goed.

    Mamak, ik heb ook zo'n klein rond frot-oventje dus daar past het ook niet in helaas.

    Net bij de Ikea geweest, ik heb wat blanda schaaltjes en zon grote mat om fondant uit te rollen gekocht. Ik kan dus weer aan de slag haha.
     
  8. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

    Hahaha, ik ben niet Mamak hoor ;) :p Misschien komt het omdat m'n avatar op die van haar lijkt hahaha. (zij heeft de foto genomen)
     
  9. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Oh hahahaha Iris, ik denk idd dat het door je avatar komt. Hoe gaat het met de vrouw van je vader?

    En heb je al wat cupcakes voor je tante gemaakt? Ben benieuwd hoe ze eruit (komen te) zien.
     
  10. mik25

    mik25 VIP lid

    12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    weet iemand hier een webshop waar je met paypal kan betalen? heb mijn edefiniter even niet dus moet via paypal!
     
  11. Nachtzon

    Nachtzon Fanatiek lid

    12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    de leukste taarten.nl
     
  12. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Bedankt voor jullie adviezen..

    Ik hoef niet echt voor een aantal personen, want er
    komen 3 a 4 verschillende taarten..

    De fondant taart maak ik zondag samen met de jarige job
    die 15 word maandag.. dus het wordt een echt meisjes-meisjes ding..
     
  13. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    @ Leentje,

    Ik heb vanmiddag gehoord dat het wel kanker is, maar niet de meest agressieve soort. Beetje goed nieuws dus. Het blijft rustig zitten waar die zit, voorlopig dan...

    21 oktober word ze geopeerd en dan word haar borst geamputeerd. :( Ik weet dat dat natuurlijk gewoonweg nodig is om van de kanker te winnen, maar ik vind het toch zo ontzettend erg voor haar...

    Daarna moet ze starten met chemo.

    Dus ja hoe lang en alles weten we ook nog niet... gewoon hopen dat alles goed blijft gaan.


    En ik heb al iets af, 6 jurkjes en 3 schoentjes maar ik was een beetje ziek de laatste week (bijholte ontsteking) en ben nog steeds niet heel erg lekker, erg verkouden. Dus ik ben er ff niet verder mee gegaan, vond ik niet zo hygienisch.. snotterend en al boven de decoratie haha.

    Liefs xxx
     
  14. mamavan3

    mamavan3 Fanatiek lid

    24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    iris fijn dat er toich nog een heel klein licht puntje is. beterschap met jezelf hopelijk ben je weer gauw op geknapt want we zijn nieuwsgierig naar de cc's :D

    Mia ja sorry! google is mijn grote vriend :D als ik een opdrachtje krijg ga ik altijd eerst ff checke of er ook mallen van zijn ;) maar ben zeer benieuwd naar jou taart!
     
  15. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    jahhh:)

    taart 10 (ofzo) is een feit :) mn moeder wordt morgen 60 en wilde wel een taartje met dat roze spul.. ze zal t weten.. heb zelfs t kapsel roze gekleurd :D... met frambozen bc en slagroom met frambozen

    eerste keer de onderplaat bekleed.. maar bleek geen lint in huis te hebben..joeppie..handig.;)

    met dank aan de RI workshop van Mamak.. de cornelli lace :)
     
  16. mamavan3

    mamavan3 Fanatiek lid

    24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    wat een leuke taart sweet!Je moeder gaat er vast heel blij mee zijn;)


    ik heb vandaag deze taart gemaakt voor een vriendin van me .

    alleen de letters ben ik niet te vreden over
    Maar ze zaten al vast toen ik de foto bekeek zucht.... Gelukkig vind ze taart mooi.
    [/ATTACH]

    @ll ik heb een vraag... als jullie de taart vullen met een laag botercreme , gebruiken jullie dan ook de botercreme mix met water? en doen jullie daar voor de smaak nog roomboter bij , Of niet want alleen de botercreme mix met water aangelengd en een smaak toegevoegd vind ik zelf niet zo ... ik gebruik de funcakes.
     
  17. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Het is JUIST de bedoeling dat je er roomboter bij doet... dat maakt het BOTERcreme.. gebruik zelf geen funcakes vind die minder lekker dan het merk wat ik gebruik,,

    maar dus 100 gram mix, 100 gram suikerbakkerspoeder, 200 water... dan een uur laten staan (HEEEEEEl belangrijk)... dan 250 gram roomboter zacht kloppen.. mix erdoorheen emn 8 min kloppen met machine.. als laatste eventueel een smaakje patidess of vers fruit oid toevoegen en klaar..
     
  18. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dank je mamavan3

    en ik doe t idd hetzelfde als Mamak. Ik voeg alleen op dit moment nog andere smaakpoeders toe, omdat ik die toevallig in huis heb :)
    Alleen bc gebruik ik eigenlijk niet.
     
  19. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Botercreme zonder boter is een beetje raar ja hahaha :p


    Pfff wat ik nou weer heb meegemaakt...
    Door werklui hier in de straat staan de stoeptegels hier schots en scheef. Gisteren liep ik met mijn dochter in mn armen onderweg naar de schuur..... Jep en toen struikelde ik. (Kan wat minder goed letten waar ik loop met haar op mn arm) dus mijn eerste reactie was: er voor zorgen dat Charlize niks overkomt! Dus ik viel op zo'n rare manier dat m'n voet dubbelklapte. :x zij heeft geen schrammetje gelukkig. (Ze moest zelfs lachen :$)

    Dus ja kan niet lopen ,voet omhoog.... Ogen uit mn kop gehuild gisteren van de pijn. Vanmiddag ff naar de huisarts, al verwacht ik er niet veel van. Denk dat mn spieren en banden gewoon een gigantische klap hebben gekregen ofzo..

    Heb ik weer... Zucht ;)
     
  20. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dat ios minder grappig Iris.. een van mijn grootste angsten idd..vallen met je kind:s

    Heeft iemand btw een idee hoelang je een taart met slagroom buiten de koelkast kan houden?
    Ik weet dat hij er in thuis hoort, maar de taart met marsepein is lekkerder als de marsepein wat op kamertemperatuur is.. maar slaat je slagroom dan niet zuur?


    btw... heerlijk snugger..slagroom vulling maken met aangetevvet slagroom..zonder marsecrepone.. kwam ik net achter..zag t bakje mascrepone in de ijskast nog liggen..dhuhhhh:( Na Jah we merken vanaaf wel hoever de slagroom de taart in gezekt is..:s
     

Deel Deze Pagina