De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    maximaal een half uur buiten de koelkast maar vij voorkeur maximaal 15 min..
     
  2. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
  3. Iris89

    Iris89 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

    I know.. Was ook 1 van mijn grootste angsten. Helaas dus gebeurd. :( Maargoed toch grappig hoe sterk zo'n moeder instinct dan is... Vallen gaat zo ontzettend snel maar toch net niet snel genoeg voor mij om m'n kind te beschermen.

    Ben overigens wel in staat de gemeente op te bellen. Vind het gewoonweg schandalig dat ze die stoeptegels zo schots en scheef achter hebben gelaten. (stond een tijdje een hijskraan hier in de straat omdat ze met de daken bezig waren, die hijskraan is een paar keer over de stoep heen gereden per ongeluk)
     
  4. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Zou het idd doen, mijn moeder heeft er een keer haar duim door gebroken (ook in Leiden toevallig...) en hoeft toen een kleine schadevergoeding gekregen. De gemeente moet dat soort dingen oplossen en zorgen dat het veilig is.
     
  5. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    vergoeding of niet.. ik zou idd ff een foto nemen van de tegels en een brief sturen/mail met je klacht..gewoon om je eigen boosheid kwijt te raken.
     
  6. Rono

    Rono Niet meer actief

    Mamavan3! : Hoe gaat t met inge eigenlijk? Zijn de kindjes weer thuis?
     
  7. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zag weer leuke taartjes :)

    Iris: ohhh wat schrikken zeg :( Vallen is ook een van de dingen waar ik bang voor ben met de kleine!
    En een ongeluk krijgen, dat heb ik nu 1x gehad en hoop ik NOOIT meer mee te maken...
     
  8. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier eentje weer posten, gewoon simpel en een "zomaar" taartje...
     
  9. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    dames... even snel een vraagje voor jullie allemaal en met name voor Iris... :)

    GEZOCHT: Enthousiaste en spontane dame(s) die mij willen helpen op woensdag 16 november op een ladies night. Ze verwachten rond de 1000 bezoekers. Bij voorkeur iemand met kennis van de taartdecoratie maar ook mensen zonder zijn welkom...]wie o wie wil er voor deze eenmalige vacature solliciteren?
     
  10. mamavan3

    mamavan3 Fanatiek lid

    24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    mamak waar is het en wat is precies de bedoeling die avond? wat verwacht je van de dame in kwestie?

    rono met inge gaat het wel, beetje met ups en downs kindjes zijn nog niet thuis, als het goed is komt chanelly over 3 weken thuis , maar dat is nog ff afwachten omdat inge nu met een terug val zit. Ze mist de meiden ontzettend!

    jeetje iris , bah ! gelukkig is er niks met je meiske gebeurt maar zou idd ook een klacht neer leggen bij de gemeente!
     
  11. Nachtzon

    Nachtzon Fanatiek lid

    12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    zelfde vragen... wat verwacht je enz...


    hier mijn eerste kindertaart bumba was het thema :)
    en het meptaartje er bij :)
     
  12. mamavan3

    mamavan3 Fanatiek lid

    24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    wat een vrolijke boel met die eetbare confetie nachtzon
     
  13. Nachtzon

    Nachtzon Fanatiek lid

    12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hihi kvond t best leuk voor de kleintjes :p
     
  14. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Dag dames, allereerst wat een mooie taarten maken jullie zeg! Echt wauw! Ik wik zelf eigenlijk binnenkort beginnen met t maken van mijn 1ste marsepeintaartje, k maak nu vooral veel chocolade taarten en slagroomtaarten.
    Ik heb een aantal vraagjes en hoop dat iemand me hiermee kan helpen:

    1) botercreme hoe maak ik dat?
    2) kan ik in de marseprintaarten ook gewoon jam gebruiken als vulling en welke vullingen zijn nog meer lekker?
    3) wat is het verschil tussen marsepein en fondant en werkt beter?
    4) hoe maak je bv Bumba van marsepein, koop je die afbeelding kant en klaar of maak je t zelf met marsepein?
     
  15. Leentje79

    Leentje79 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Morgen!

    Shereen, op 'de leukste taarten . nl' kun je veel informatie vinden. Zo vind je ook veel recepten van vullingen.

    Botercreme om af te smeren maak je van (room)boter en poedersuiker in de verhouding 1:1. Dit is niet lekker als vulling.

    Ik heb in mijn eerste taarten een laag gevuld met jam en in combinatie met botercreme vulling (van de funcakes mix, niet om af te smeren) was dat erg lekker. Ik vond het een veilige en gemakkelijke manier om te beginnen.

    Ik heb alleen nog maar met fondant (suikerpasta) gewerkt omdat ik marsepein niet lekker vind. Andere dames met meer ervaring hier zullen je meer kunnen vertellen over het verschil.

    Die Bumba heeft ze zelf gemaakt, is een zogenaamd puzzelplaatje waarbij je alle onderdelen zelf uitsnijdt en samenvoegd. Ik heb het nog nooit gedaan, ik wil eerst een workshop hiervoor volgen. Het is sowieso erg makkelijk (en leuk) om een workshop basis taart te gaan doen. Dan leer je de beginselen van het bekleden van taart en dan krijg je erg fijne tips.

    Nachtzon, wat een supertaart, ik vind de confetti ook erg leuk!

    Ik ga vanavond de taart van de jongste maken samen met mijn beste vriendin. Vanmiddag de biscuits (25 en 20 cm) bakken en de vulling voorbereiden (ene laag chocolademousse en de andere laag roomboterfrosting (dun) met kersevlaaivulling), ik ben benieuwd. Deze taart ga ik ook weer afsmeren met ganache omdat ik dat de vorige keer lekker en makkelijk vond.
     
  16. mamavan3

    mamavan3 Fanatiek lid

    24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ja ik vind het ook erg leuk en feestelijk nachtzon.

    shereen ik werk veel met marsepein of marsefond.

    Marsepein is wat stugger dan fondant.

    Fondant vind ik weer fijn voor boetseren , of die gebruik ik bij bepaalde uit stekers of letter tapits.

    Marse fond is een mengsel van de helft marsepein en de helft fondant. Dit maakt de marsepein minder zoet maar je behoudt wel de smaak van amandelen.
     
  17. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hello!!

    Wij zijn weer terug van een weekje Slagharen heb daarvoor nog 2 taartjes gemaakt! Ff showen, excuses voor de foto's deze zijn van m'n telefoon! Heb thuis op de camera de goeie! Kleuren zijn beetje vaag geworden hierdoor....
     
  18. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    En deze....
     
  19. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hey meis,

    Waar is het??
     
  20. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    N.a.v. van de hier gekregen tips gisteren mijn eerste taart versierd samen met de jarige (zij heeft de zijkant en bovenkant grotendeels versierd) in kwestie..

    Kom de taart even showen, tips zijn van harte welkom..
    Bekijk bijlage 190933
     

Deel Deze Pagina