De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0

OMG !!!!
    hoe komen ze aan je adres dan ?

maar als je je bij kvk in schrijft krijg je toch met keuringsdienst van waren te maken ?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dat klopt.
    dus dan in het voor thuisbaksters niet meer te doen helaas

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tsja, ik MOET me inschrijven.....

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar bij verdiensten onder de 6000 euro is het niet eens noodzakelijk om een kvk nummer te hebben!

want dat kun je het opgeven al bij verdiensten bij de belasting dienst daar doen ze helemaal niet moeilijk over

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

@ mama kitty ben even aan het bellen geslagen. ik heb de belasting dienst gesproken en ik heb als antwoort gekregen dan als je niet bijster veel winst maakt je dit ook niet hoeft aan te geven.

bij de kvk zeiden ze precies het zelfde. bij de bedragen die ik als winst aan schrijf zeggen hun van doe daar geen moeite voor want daar haal je echt geen voordeel uit.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wat deden die mutsen van de belasting hier dan?
    Vreemd...erg vreemd...
    Ik denk dat ik haar morgen ff bel (ze heeft kaartje achtergelaten)

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ze zei dat mijn site er professioneel uit zag en dat zij niet kunnen controleren hoeveel taarten ik maak per maand?

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het ook erg vreemd hoor. want waarom komen ze gelijk aan huis?? meestal krijg je een brief met "wij vermoeden dat u derden inkomsten heeft"

raar hoor echt raar.

ja ze kunnen het niet controleren. maar het zal nu niet echt zijn dat jij 100 taarten permaand verduistert. bij de kvk zeiden ze dat ik dan wel 20 taarten per week moet maken wil het rendabel zijn mij in te schrijven

ps. mag ik je site even ;)

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ze heeft haar kaartje achtergelaten.
    Ze is: behandelfunctionaris toezicht Unit 11.3A in Breda.
    Ze liet ook een heel boekwerk achter over ondernemen & de belastingdienst.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Van haar moet ik me dus deze week inschrijven, ze komt volgende week dinsdag terug en dan moet ik een kopie van de inschrijving hebben voor haar.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou toch eens even contact op namen met de kvk. of het zin heeft

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ik ga er donderdag of vrijdag sowieso heen.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@belastingdienst: beneden de 6000 euro hoef je niets op te geven, en ik had laatst al uitgerekend dat ik dan zo'n 35 taarten per maand zou moeten maken, om daarop te komen. Dat red ik van z'n levensdagen niet!
    Dat je je in moet schrijven bij de KvK is volgens mij ook niet waar, want als duidelijk is voor klanten dat je een hobbyist bent die bijklust, hoef je niet aan allerlei eisen te voldoen perse. Ik heb daar eerder mee te maken gehad met houten speelgoed, was dan op een psychiatrische afdeling, maar zodra we dat in een winkel wilden verkopen, (professioneel dus), moest dat aan CE-keurmerken voldoen en dat hoefde niet als je het gewoon via-via deed enzo: als voor mensen maar duidelijk is dat je een hobbyist bent en dat ze dus niet dezelfde verwachtingen moeten hebben als wanneer ze een taart bij een banketbakker halen, (die wel gebonden is aan de HACCP).

14. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Rozemarijke ik wil je echt super bedanken voor je taarten!!!!
    Ik weet nog niet hoe Merel erop reageerd, want die heeft ze nog niet gezien, maar ik weet zeker dat ze ze erg leuk zal vinden!
    En helaas zit Kitty niet in het midden, maar wat niet gaat, gaat niet. Beter dit als dat hij uiteindelijk kapot was gegaan!
    Ik laat straks nog wel weten hoe hij smaakte, maar ik wilde je vast bedanken voor je prachtige werk!!!!!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fijn om te horen! :) Volgende keer is het hopelijk minder warm en m'n puzzelplaatje minder uitgedroogd, dan kan ik 'm wel verschuiven nog ;) Was geen houden aan nu met de warmte :( In m'n handen bleef het maar plakken en zodra ik het weglegde, droogde het uit als een tierelier...
    Nouja, ze waren wel schattig geworden, en ik weet dat ze iig heerlijk gaan smaken straks :) Veel plezier vanmiddag!

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Vreemd toch.
    Bel ik net de belastingdienst, doet die vent ook al raar.
    Die zegt: ik weet niet wat voor afspraken u met die vrouw gemaakt heeft dus ga ik er niets over zeggen! Nou raar toch!

17. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Joh het is niet anders. Ik ben ook een pietje precies, maar wat niet gaat, gaat niet.

En zoals ik al zei: als die lekker is, kom ik zeker nog een keertje terug bij je dit jaar. Wellicht met de geboorte van ons kleintje in september, als wordt dat misschien wat lastig omdat je natuurlijk meer tijd nodig hebt om een taart te maken en wij het natuurlijk wel vrij snel na de geboorte willen serveren.
    Maar manlief en ik zijn ook nog jarig dit jaar, dus ;) .

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Dat is niet waar.

Op de DLT zijn heel wat topics moeten jullie daar maar eens lezen.

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Als je in google taart in toets kom je al een heel eind.

En zo zie je maar ze slape niet bij de belasting.

maar als jij ze gewoon netjes opgeeft hoef je geen kvk inschrijving te hebben hoor.
    Als het maar bij een bepaald bedrag blijft ik zou dus eerst het gesprek afwachten.

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    iemand een tip gegeven?????

Deel Deze Pagina