@sonja , maar dan hebben ze je huis adres toch nog niet meteen ? hoop dat het allemaal goed komt mamakitty !
kvk gebeld; wel inschrijven als je website hebt en dus reclame maakt. Dan kan de belastingdienst je nooit "pakken". Omdat we zo weinig winst maken (of helemaal niet misschien) moeten we wél btw inrekening brengen bij de klanten, maar zullen we het niet hoeven afdragen.
Als je op tijd aangeeft wat je graag zou willen hebben, kan ik evt voorwerk alvast doen, dan is het maken van de taart niet zo heel veel werk meer... Ik ga bijvoorbeeld dit weekend ook aan de slag voor de geboortetaart van m'n zusje: alvast babyschoentjes maken voor erop, dan hoef ik op dat moment zelf alleen nog maar de boel erop te zetten en de naam en datum erop te maken Maar dat hoor ik dan wel ff
Hey taartdozen (tjah, zo noemen jullie jezelf ), Aphrodite is vandaag getrouwd! Ze zag er prachtig uit, manlief zat er schitterend uit en de kinders om op te vreten natuurlijk. De bruidstaart (heeft ze dus zelf gemaakt) was mooi en heerlijk! Voor de kinderen cupcake's, erg lekker. Ze hadden een prachtige dag, slapen vanavond in een hotel en vertrekken morgen naar Frankrijk! Groetjes Elmo
Lees een hoop hier over belastingdienst en kvk...schrik er een beetje van. Ik heb op het moment eigenlijk helemaal geen opdrachten en verwacht ook niets. Maar moet ik me nu wel of niet in schrijven want voor een hobby vind ik dat toch een beetje overdreven of zou ik mn site dan maar uit de lucht moeten halen?
Alle thuis kappers zijn toch ook nier ingeschreven en geven het gewoon op. Ik zou een afspraak maken bij de belasting.
dan zou ik de site uit de lucht halen. Zolang jij geen reclame maakt is er niets aan de hand. Pas vanaf wanneer je reclame maakt (site en MP) dan kunnen ze je vinden en MOET je ingeschreven staan.
Oh oke..wel gek eigenlijk omdat het een hobby is..maar ik heb dus ook visitekaartjes he die wil ik dan bij de taart doen als die opgehaald wordt dat mag dus ook niet..
Rozemarijke: oooooo wat gaaf die hello kitty taart. Ik weet denk ik al wat ik voor mijn meisje wil hebben in oktober haha. Kan je mij even pben wat de kosten van die grote taart zijn (is het voor ongeveer 10 tot 15 personen) en van het meptaartje. Nogmaals wat is hij gaaf zeg. En wat scheef vind ik ook niet erg hoor, beter dat dan kapot.
Hee Meiden,. Even niet gereageerd.. sorry... heel druk gehad... Heb wel een leuk nieuwtje... Weten jullie nog dat ik die nijntje familie had gemaakt en dat die man het kwam halen en hij donker bleek te zijn. Ik had daarna nooit meer wat gehoord dus ik was al bang dat ie niet tevreden zou zijn.. Krijg ik vandaag, 3 weken later, een 2e bestelling van die man.... zo leuk Sowieso komt het echt met vlagen.... Vandaag weer 2 bestellingen op 1 dag binnen gekregen voor aanstaand weekend.. druk druk....
ik ben thuiskapster maar sta echt wel ingeschreven bij de kamer van koophandel hoor. dat moet als je een bedrijf hebt. alleen hobbyisten hoeven niet ingeschreven staan.
en als je reclame maakt (website/visitekaartjes/marktplaats) dan wordt je niet meer gezien als hobbyist.
dat doen ze ook wel hoor. maak je daar maar niet druk om hahahahahahhahahaha. alleen zullen ze echt niet iedereen pakken maar steekproefsgewijs. ach ik ben gewoon ingeschreven voor de kapsalon en mijn taartjes zijn alleen voor vrienden en familie. maar als je idd echt een website ga maken en reclame word je gezien als bedrijf en niet meer als hobbyist. groetjes kim
pffff krijg een aanvraag binnen voor een 10cm taartje & 20 mep taartjes hahahahah wat moet iemand ermee he ???? tis pas voor januari ,ben er ook nog niet over uit of ik het doe ( licht ook aan de datum,zoontje is dan ook jarig )