Hallo allemaal, Ik wil even zeggen dat ik geniet van dit topic ook al doe ik zelf niks met taarten behalve opeten Echt supermooie taarten maken jullie zeg! Erg leuk om ze allemaal te bekijken. Groetjes
dank jullie dames! Ben er ook wel trots op en ik ga hier zeker cursussen voor volgen, vind het erg leuk om te doen! @inschrijven kvk enz: ik zou het nu nog niet doen. Gewoon alle bonnetjes bewaren en alles opgeven aan de belastingen is voldoende. Pas wanneer je echt professioneel wilt gaan zou ik me gaan inschrijven.
Wel gek, dat KvK en belastingdienst daar niet eenduidig over zijn... Blijkbaar is de regelgeving voor meerdere uitleg vatbaar. Nou, hier begonnen aan m'n drielingtaart Leuk project: heb een ronde taart in 3 stukken verdeeld en daar harten uit gesneden, die dus samen weer 1 bloem vormen. Zou er eerst nog 1 rond taartje als bloemhart op doen, maar twijfelde nu of ik dan genoeg zou hebben voor het aantal personen, dus er komt nu een bloemvorm bovenop, en dan wilde ik nog 3 kleine losse gebakjes maken (die eventueel nog als mepper kunnen dienen voor de drieling) van een 10cm-rond taartje (die ik nu heeeel hoog aan het bakken ben ). Zo de marsepein maar eens kleuren en dan die hartjes maar eens bekleden
Oja, en heb gisteren een opdracht voor een Woezel en Pip binnen gehaald Moeders wilde eerst een simpele blauwe taart met naam van d'r zoontje erop (wordt 1), maar bij even doorvragen bleek zoonlief een grite fan van Woezel en Pip, dus dat wordt het thema, en dan krijgt ie zelf een Woezel-meppertje (zoals de Kitty van deze week ongeveer, maar dan anders gepuzzeld natuurlijk ) erbij Die moet alleen wel de vriezer in, (taart is nodig midden in mijn vakantie en ze wilden heel graag, dus ze vriezen 'm zelf in), dus ik moet nog ff nadenken over hoe te stapelen, want denk niet dat ie daar gestapeld in de vriezer gaat passen...
Rozemarijke oh leuk woezel en pip. Die staat bij mij ook in de planning voor als mijn dochtertje 1 wordt. Je drielingproject begreep ik niet helemaal qua verdeling en hart/bloem, dus ben benieuwd naar het resultaat.
Hihi, ja, da's erg lastig uit te leggen... Maar hij moet morgen voor half 1 af zijn, (dan wordt ie opgehaald). Dan wacht ik nog wel ff met plaatsen, want een zwager van de familie haalt de taart op, dus wil niet dat ze 'm al op internet zien voor ze 'm live gezien hebben Maar 't eerste hart is bekleed. Viel me alles mee, eigenlijk juist gemakkelijker dan een ronde of vierkante taart, omdat je met zo'n vorm veel gemakkelijker je 'overtollige' marsepein kwijt kunt
even vraagje voor zondag moet ik een taart bakken stel ik bak vandaag al de biscuit (moet er 3 maken) hoe bewaar ik hem dan het beste zodat hij niet droog wordt
neemt de biscuit dan niet de geur aan van die zakken? vind die altijd vies ruiken (en dan bedoel ik nieuw hé)
nog een ader vraagje dan ik heb zo reliëf platen maar hoe doe ik dat eerst uitrollen en dat er op drukken of hoe doen jullie dat wil de melkherberg maken voor zoontje en voor de deur en het raampje de houtnerven inzetten
Hallo meiden, Even inbreken: ik kwam toevallig even in jullie topic terecht en ik zag echt werkelijk prachtige foto's van de meest geweldige taarten voorbij komen. Wat een kunststukjes. echt heel knap dat jullie dat kunnen. Mijn complimenten!! Zo ik breek weer uit. Groetjes, Josie
@Josie: thanks @Zuurtje: ik heb ze zelf nog niet, die structuurmatten (wel kleintjes, niet groten voor de hele taart). maar ik heb begrepen dat je eerst uitrolt en dan de mat over de mp legt en dan nog eenmaal stevig er overheen rollen. Nou, hier staan de drie harten een mooie bloem te vormen bij elkaar, heb een kleine bloemvorm met wit bekleed die erbovenop komt en twee meppertjes klaar om bekleed te worden, nummer 3 staat in de oven, met nog een half blandaatje12, die ik denk ik nog boven op die bloem gooi
@kitty: o dat had ik gemist denk ik. Raar, hoor overal dat het niet persé hoeft als je tot een bepaald bedrag verdient. @zuurtje: eerst uitrollen, dan je structuurmatje erin drukken of rollen.