Domme vragen bestaan niet... crisco is een plantaardig product wat je gebruikt om je handen in te vetten.. zo plakt de marsepein minder aan je vingers of hecht de kleurstof zich niet goed aan je handen.. Ook uitrollen doen ze meesten op crisco zodat het niet aan de tafel plakt.. Je zou het zelfs kunnen gebruiken i.p.v. boter maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Lieve dames, Mijn dochtertje wordt 8 oktober 1 jaar, dat vieren wij op zaterdag 9 oktober en uiteraard gaat dat niet zonder taart, dus.. wie o wie wil voor mij een mooie verjaardagstaart maken. Omgeving Den Haag. Liefs Huismus
@ Mamak: Behalve hier en op deleukstetaarten had ik het nog nooit gehoord eigenlijk, begon me echt af te vragen wat het was, dus dankje voor het antwoord!
sonja, had het met rood idd ook al eens gehad, maar was alleen voor deco. Volgende keer maar weer zelf kleuren.
even spammen de eerste bestelling die wel afgehaald is (en ik heb van hun al een volgende opdracht staan voor in december) Bekijk bijlage 92720
een collega van mannetje wilde weten of ik een mazouttruck kon maken voor een bestelling in oktober bij deze heb ik dus geoefend of het lukt (enkel volgende keer achterstuk steunen, had geen stokjes meer in huis) Bekijk bijlage 92723
@curly: rood (en zwart en wit) zelf kleuren is echt een pokkewerk. Die zou ik toch kant en klaar blijven kopen. @virginie: gum paste wordt inderdaad wat steviger.
Ik vind rood nog niet zo erg maar wit en zwart wel die ga ik voortaan denk ik gewoon kant en klaar bestellen
marloes is allemaal botercrème (had ik nog in de koelkast staan en zou zonde zijn om weg te gooien) en zoetje is bijnaam van mannetje hier ik ben echt wel zuurtje (zo noemt hij me)
@ maia volgens mij heb ik gemist dat je niet meer voor vreemde bak , hoe komt het zo dat je die beslissing hebt genomen ? ~~~ ik zit hier te denken dat ik me prijzen een eindje opschroef waarmee ik hoop het wat rustiger te krijgen ....heb het al weken zooo verschrikkelijk druk dat ik het bijna niet leuk meer vind. Heb ook nog een baan van 20-25 uur per week met zoontje wil graag sporten en gewoon zo af en toe een lekker nix is ook wel eens fijn !
Ik zie dat jullie altijd van die "platen" onder de taart doen met cadeaupapier er omheen oid. Wat voor "platen" zijn dit???
Hier nog wat foto's van taarten van van het weekend. De eerste heeft mijn vriend gemaakt, ik heb wat kleine dingetjes gedaan. Deze was voor mijn zoontje die 1 was. Het roze hart heb ik gemaakt voor mijn eigen verjaardag. Had alleen wat verkeerd geplakt en er weer afgehaald, maar ja, daardoor krijg je zo'n vieze vlek. Tips zijn van harte welkom!!
Ik laat die platen altijd zagen bij de praxis.. tis gewoon MDF hout.. Ik laat het zagen naar de maat van mijn taartdoos.. en meestal doe ik 1 cm kleiner zodat ze goed in de doos passen.. Daar doe ik een gewoon cadeaupapiertje omheen en dan inpakfolie.. en klaar is kees... heel makkelijk en staat heel feestelijk en mooi.. Ik geloof dat ik hier wel 20 soorten papier heb liggen..
ik gebruik ook mdf platen! helemaal niet duur en veel steviger. en idd heb ook velen soorten inpakpapier! mooie taarten trouwens babijtje! ik moety vandaag ook weer aan de bak! en vant weekend ook weer druk!