De Taartdozen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Natasja, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dank je
    maar in de ove ga ik denk ik toch doen
    ik heb namelijk beloofd dat ik een foto zou doorsturen vanavond van de figuurtjes
    iemand heeft een bestelling geplaatst en ik heb eerlijk gezegd dat ik nog nooit figuurtjes heb geboeteerd maar het wel wilde doen vandaag en een foto zou doorsturen vanavond

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, dan gewoon even een uurtje in de oven zetten :)
    Laagste temp aanhouden, 't hoeft enkel warm te zijn om te kunnen drogen, het hoeft niet te bakken ;)

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dat moet ik even zien of dat kan in mijn microgolfoven
    mijn gewone oven laat heel de elektriciteit uitvallen in huis

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    zouden jullie die figuurtjes die ik vandaag ga maken volgende week nog op de taart zetten of opnieuw beginnen
    de taart wordt de 4de afgehaald

5. raspberry

Dat kan prima hoor! Zeker als je ze even afdekt ofzo...

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    thx voor de antwoorden.

Ik heb nog heel veel te leren. Geen idee wat Mamak bedoelt met 1:1 boter En fondant heb ik ook nog nooit gezien, zie t wel voorbij komen in webshops. Heb altijd gedacht dat dat ook zoiets is als marsepein.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat iemand er bokkepotjes vulling in had gedaan. Zoals ik t mij voorstel moet je dan de botercreme maken en daar bokketpootjes doorheen kruimelen.
    Heb ik dit goed gedacht? (ik vind bokkepotjes heerlijk :D)

Ik ga over een poosje toch maar eens de nodige workshops volgen in den bosch. Dat is voor mij, denk ik, de dichtsbijzijnde waar je vanalles kunt leren.

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goed zo dan steek ik ze wel in een plastic potje

dan probeer ik al zoveel mogelijk te toen zodat ik dan enkel moet vullen en bekleden

ze had een foto gestuurd van een taart hoe ze in gedachten had
    daar ga ik dan een bumba, bumbalu en de zeehond van maken

alle figuurtjes die erop stonden gaan niet op een taart voor 14 personen dus heb gezegd dat ze er 3 mocht kiezen
    bumba en bumbalu moesten er zeker op staan, de derde mocht ik dan zelf kiezen
    en omdat ze er de 1 op wilde heb ik gezegd dan maak ik de zeehond maar in plaats van een bal krijgt ie de 1 op zijn neus

8. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    1:1 boter is evenveel boter mengen met poedersuiker
    goed mixen

9. raspberry

@Crisje: 1:1 is idd boter mengen met een zelfde hoeveelheid in gewicht aan poedersuiker. Eerst de boter zacht laten worden (op kamertemp) en dan even goed mixen, en dan in gedeelten de poedersuiker erbij mixen.
    Fondant is net zoiets als marsepein, maar dan zonder amandel: suikerpasta wordt het ook wel genoemd :)

Bokkepootjescreme kun je maken door ze idd te verpulveren en dan door de botercreme, maar als je nog niet teveel wilt aanschaffen, kun je ze ook door slagroom doen en dat in de taart.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb al vanalles gekocht. Ben even goed los gegaan :D in de webshop van de leukstetaarten en ben een paar honderd euro armer. Dus vriendlief verwacht nu minstens elke week een prachtige taart zodat hij m op kan eten :D

(tja, dat is mijn mankement, ik moet dan vanalles hebben :$
    Zo kan ik de komende jaren sieraden gaan maken zonder iets te hoeven kopen, ach...handig voor als dochterlief iets groter is en samen met mama wil knutselen:D) Ik heb ook een goed merk naaimachine en lockmachine, doe ik ook tot mn dood mee )

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
  12. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ik vind ze leuk!!
    ik zou alleen bumba wat minder dik maken
    nu is het echt een kleine prop zeg maar! zou hem dan iets hoger en slanker maken!

verder super gedaan!

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hij is ineengezakt in de oven vandaar dat ie zo dik is

daarom staan ze nu alle drie te drogen op een bord

14. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    zuurtje, leuk hoor. Idd bumba iets langer, maar ja inzakken heb je niet in de hand.

hier, volgende week moet ik me eerste borsten taart leveren. Ik heb van kleursto wilton Ivory, is die geschikt voor huidskleur? Of heeft iemand een andere tip??

15. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ik gebruik peach ( heeeel ietsjes) voor huidskleur
    moet zelf toevallig dinsdag een t**tentaart maken!

16. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    oh leuk, ben benieuwd en thnx voor de tip.

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik vind die (.)(.) taarten zo leuk. Zit eraan te denken die voor mijn mans verjaardags te maken. Maar twijfel of dat niet te hoog gegrepen is voor mij.
    Hoe die (.)(.) gemaakt worden kan ik wel bedenken, maar hoe wordt dat stukje lijf gemaakt? Gewoon n rechthoekig kapsel bakken en dat op maat snijden denk ik. En hoe moet dat dan bekleed worden? Ik denk alles afzonderlijk en dan tegen elkaar aan leggen.

Ik moest wel lachen om die dikke Bumba. Vind de rest wel goed gelukt. Waarmee wordt geboetseerd? Is dat een kwestie van een hoopje marsepein pakken en kleien maar?

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    de bumba is met fondant gemaakt

eerst verschillende kleuren gemaakt en dan idd boetseren maar
    vond het wel jammer dat hij ingezakt is
    als ik terug nieuwe fondant in huis heb ga ik nog wat oefenen maar dan gewoon met witte fondant
    die kan ik dan terug samen kneden als ie niet lukt of om nogmaals te oefenen

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    (.)(.) taart heb ik zelf nog niet gemaakt
    maar hier zijn wel meiden die je daar wat meer over kunnen vertellen

20. Maia

Maia Niet meer actief

@boetseren: ik zou wel tylose gebruiken

@crisje: ik zou op deleukstetaarten even de FAQ lezen. Daar vindt je alle informatie over wat wat betekent.

@bumba: hij is een beetje dik inderdaad ;)

@huidskleur: ik gebruik peach

Deel Deze Pagina