meiden vinden jullie deze bumba beter deze is wel om te proberen, de marsepein gaat straks gewoon terug de zak in Bekijk bijlage 96785
Gaaf !!! haha grappig gezicht zo met blanke marsepein! Goed gelukt hoor! Hier mijn opdrachtje voor morgen, met het logo van het geboortekaartje. Gevuld met citroenkwarktaart en lemoncurd ( blijft altijf favoriet van iedereen )
wow wat mooi straks zeg. zou willen dat ik t zo strak om mijn taart krijg. hoe doe je dat nou precies?? gebruik je ook smooters of strijk je m gewoon strak met de hand?
Hoi meiden! Wat leuk, taartdozen op dit forum! Ik ben gewend om taarten uit een pakje te maken van Dr Oetker. Maar voor het vrijgezellenfeest van een vriendin willen we taarten gaan maken. We zijn met z'n vieren en hebben het plan om 2 taarten te maken. Maar nu nog de vraag: weten jullie makkelijke beginnerstaarten die er leuk uit zien? Graag met een goede stap-voor-stap-beschrijving zonder jargon, ik snap er niets van op alle taartensites Heeft één van jullie een idee? Edit: en waar kan ik toch al die ingrediënten kopen? En ik moet zeggen meiden: ik heb even vlug door dit topic gebladerd, wat een prachtige taarten! Lijkt me super om ook zulke mooie creaties te kunnen maken
Nou, deze is juist niet zo strak als ik had gewilt hoor. Normaal zijn ze strakker, maar witte marsepein is een hel om mee te werken, scheurt heel snel. Ik smeer de taart af met botercreme en zet hem dan even terug in de koelkast. Als hij er een uurtje in heeft gestaan strijk ik met warme handen de randjes botercreme glad. Ik smoot inderdaad de bovenkant met een smooter als ik de lap op de taart leg. Echt heel vaak rondjes draaien met de smooter. de zijkanten doe ik met mijn handen, als ik het heb afgesneden ga ik daar ook een aantal keer rond met de smooter.
Lady: De ingredienten koop je bij een webshop. Ik weet niet waar je woont, maar grote kans dat er bij je in de buurt ook een taartenwinkel zit. Daar kunnen ze je ook uitleg geven. In principe heb je biscuitmix nodig voor de taartbodem. Vulling kan al heel simpel, bijvoorbeeld een mona-toetjes ( citroenkwarktaart/choclademouse etc.). Dan nog een laagje jam ertussen. Ik smeer zelf af met botercrememix van de webshop. Maar volgens mij kun je ook 1:1 roomboter met poedersuiker doen. Daar smeer je de taart dus mee af. Marsepein of fondant heb je nodig. Je kunt het beste da al gekleurde kopen. Ja en de bekleding/decoratie kun je zo gek maken als je wilt. Je hoeft niet perse uitstekers te hebben.
De ingredienten kun je kopen bij verschillende taartenwebshops. Sonja hier heeft een webwinkel (ook een echte nu trouwens ), en verder heb je bijv deleukstetaarten.nl. Als je googelt, kom je een heel eind Voor stap-voor-stap beschrijvingen zou je ook eens op youtube kunnen kijken: daar staan zat filmpjes van hoe je een taart vult en bekleed enzo
Super, bedankt! Van die sites word ik wat wijzer. Ik heb een taartenwinkeltje gevonden vlak bij me, geen idee dat die dingen bestaan Maar erg leuk! Jullie krijgen het resultaat nog te zien
he balen! net een bruidstaart af moeten slaan omdat we dan net terug komen van vakantie! natuurlijk heerlijk hoor vakantie! maar het leek me een super opdracht om te doen! nou ja jammer hihihi
@Francescak: o, dat zou ik ook balen vinden ja! Hier m'n bestelling voor morgen af Gevuld met aardbeienjam+mona aardbeienkwark+stukjes witte chocolade en een laag jam+botercreme+pure chocolade.